ny lägenhet

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
skulle flytta idag, eller få nycklarna iaf till min nya lya.
klockan 1200 skulle jag hämta dom i kvarterskontoret är där strax innan men stället är helt stängd. börjar ringa diverse nummer som står på dörren och ingen fattar något. till slut så åker jag till huvudkontoret och vill ha mina nycklar. farsan skulle ha börjat måla o fixa i lägenheten idag.
till slut så får vi tag på en gubbe från kvarterskontoret och han har inga nycklar. säger till honom att det är bara att beställa en låssmed.
åker tillbaka och snackar med låssmeden i telefonen, dom skulle återkomma.
går ner till kvarterskontoret och ingen fattar något.
till slut får dom tag i tjejen som hade lägenheten innan och hon hade hyrt ut den i andrahand och dom som bor där nu har inte flyttat ut!! :tomten
jaha här sitter man "utan" lägenhet eller jag har ju en men den är "ockuperad"
dom skulle iaf försöka "kasta" ut dom som bor där och fixa fram städfirma som städar efter dom.

vad ska man egentligen ha i kompensation? skulle ju ha fått nycklarna 1200 och denna dag har ju inte precis gått ått att fixa i lägenheten. :huvet :4skrika

Last edited:
spoon skrev:
skulle flytta idag

Fy satan va surt... Antagligen blir det svårt att få nån sorts ersättning, men försök... Fan vilka drägg det finns... Skicka ut dom på direkten å sälj deras stuff....

Zana skrev:
Fy satan va surt... Antagligen blir det svårt att få nån sorts ersättning, men försök... Fan vilka drägg det finns... Skicka ut dom på direkten å sälj deras stuff....

synd att dom hörde av sig, annars så skulle det ha kommit en låssmed och borrat lite. :tummenupp
fy fan vilken chock o komma hem från jobbet och någon bär ut dina grejer och ställer på gården :hihi

kan du inet få avdrag på månadshyran då? du borde ju inte behöva betala för den tiden som du missat :4skrika

Haha, så börjar det regna oxå... Ser hur dom i full panik försöker täcka över möblerna med tidningspapper.... ho ho

Miss_Orchidee skrev:
kan du inet få avdrag på månadshyran då? du borde ju inte behöva betala för den tiden som du missat :4skrika

Men vad blir det... typ 200kr... hehe

Det här kan nog bli knivigt, finns dem som fått sina hem ockuperade och inte fått komma hem pga byråkrati, inte komma hem under lång tid alltså. Och du har ju inte ens bott där än, de andra kommer säkert hävda besittningsrätt osv.

Markus skrev:
Det här kan nog bli knivigt, finns dem som fått sina hem ockuperade och inte fått komma hem pga byråkrati, inte komma hem under lång tid alltså. Och du har ju inte ens bott där än, de andra kommer säkert hävda besittningsrätt osv.

nej, men deras kontrakt har gått ut och min har börjat gälla.
då ska det inte vara mer än rätt att kasta ut "packet" med hjälp av polisen.

dom som bor i lägenheten har bara bott där i 3mån så någon besittningsrätt ska dom väll inte kunna hävda.

enda som är jobbigt är att om dom nu slår sönder hela lägenheten så kan jag bli skyldig pga det är min kontrakt.

spoon skrev:

dom som bor i lägenheten har bara bott där i 3mån så någon besittningsrätt ska dom väll inte kunna hävda.

Hoppas det, tyvärr tror jag inte det är som på TV att det kommer en Sheriff och bär ut deras grejer... (fastän jag tycker deras möblemang borde vara förverkat).

spoon skrev:
enda som är jobbigt är att om dom nu slår sönder hela lägenheten så kan jag bli skyldig pga det är min kontrakt.

Nej, det tror jag inte. När du första gången får tillträde borde du väl få besiktiga den?

spoon skrev:

Men ditt kontrakt borde ju inte börja gälla om du inte har fått nåra nycklar till lyan ovh det bor annat löst folk där inne, som DOM borde vara skyldiga att slänga ut?

kanske är jag helt ute och cyklar...men nåt annat låter ju inte så rimligt.

Zana skrev:
Men vad blir det... typ 200kr... hehe

Eller så får dom dra av det han får betala i upphälle nu medan hans lägenhet är upptagen, och vem vet han kansk måste bo på hotell nu för han inte har nånstanns att ta vägen....

om man nu vill vara riktigt jävlig

Miss_Orchidee skrev:
Eller så får dom dra av det han får betala i upphälle nu medan hans lägenhet är upptagen, och vem vet han kansk måste bo på hotell nu för han inte har nånstanns att ta vägen....

om man nu vill vara riktigt jävlig

bostadsbolaget har "lovat" att maganisera mina saker om detta kommer dra ut på tiden.

Markus skrev:
Hoppas det, tyvärr tror jag inte det är som på TV att det kommer en Sheriff och bär ut deras grejer... (fastän jag tycker deras möblemang borde vara förverkat).

Nej, det tror jag inte. När du första gången får tillträde borde du väl få besiktiga den?

när man vräker folk så kommer polisen och lugnar ner folk om det så behövs.

spoon skrev:
skulle flytta idag, eller få nycklarna iaf till min nya lya.
klockan 1200 skulle jag hämta dom i kvarterskontoret är där strax innan men stället är helt stängd. börjar ringa diverse nummer som står på dörren och ingen fattar något. till slut så åker jag till huvudkontoret och vill ha mina nycklar. farsan skulle ha börjat måla o fixa i lägenheten idag.
till slut så får vi tag på en gubbe från kvarterskontoret och han har inga nycklar. säger till honom att det är bara att beställa en låssmed.
åker tillbaka och snackar med låssmeden i telefonen, dom skulle återkomma.
går ner till kvarterskontoret och ingen fattar något.
till slut får dom tag i tjejen som hade lägenheten innan och hon hade hyrt ut den i andrahand och dom som bor där nu har inte flyttat ut!! :tomten
jaha här sitter man "utan" lägenhet eller jag har ju en men den är "ockuperad"
dom skulle iaf försöka "kasta" ut dom som bor där och fixa fram städfirma som städar efter dom.

vad ska man egentligen ha i kompensation? skulle ju ha fått nycklarna 1200 och denna dag har ju inte precis gått ått att fixa i lägenheten. :huvet :4skrika

Är det ett missförstånd att dom är kvar eller beror det på ngn annan speciell omständighet? Det kan ju ha hänt något allvarligt eller så och dom kanske har fått förhinder att flytta ut?

Eller har dom uttryckligen sagt att dom inte tänker flytta ut?

Miss_Orchidee skrev:
Maganiserar dom dig med då? eller vart ska du bo tycker dom?

ja varför inte?
jag kan alltid hitta plats ått mig men min katt har lite svårare.

har nuvarande lägenheten tills på fredag iaf.

Trango_B skrev:
Är det ett missförstånd att dom är kvar eller beror det på ngn annan speciell omständighet? Det kan ju ha hänt något allvarligt eller så och dom kanske har fått förhinder att flytta ut?

Eller har dom uttryckligen sagt att dom inte tänker flytta ut?

ett stort missförstånd. dom tror/trodde att dom skulle flytta ut 30januari.
inte 31dec.

Hade liknande problem själv, då var det bostadsbolaget som gjorde fel.

Skulle hämta ut mina nycklar efter angiven tid m,m.
Fanns ingen där, åkte till huvudkontoret. De viste inte heller nått.

Blev en massa spring, och tiden rann iväg.
Det visade sig att de haft ett möte som de ej sagt till om.

Jag skulle få ut kompensation för allt obehag, samt att jag hade lånat bil.
Men har dock ej orkat att skriva och skicka in.
Men stå på dig för tusan.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...