Ny - Kurden Bakom Styret

Ali [InAction]

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Hoj
Honda VFR
Hej alla!

Jag är en kille på 24 år och har bestämt mig för att köra Hoj till sommarn, har aldrig kört, ska börja från noll. Känner inga i min kamrat krets som har hoj men det ska bli kul. Jag är ny inflyttad till Sthlm och sollentuna.

Planen är att köpa en Honda VFR 98-01 som första hoj,(kan det vara ett bra val ni som kan?) för att sedan om kanske några år gå över till Snabbare saker. Ska åka till VM i tyskland som första hoj semester.

Ha de gött Ali-KBS :fyllisar

(KBS- det är nog bara jag som tycker det e kul :hihi )

Ali [InAction] skrev:
Hej alla!

Jag är en kille på 24 år och har bestämt mig för att köra Hoj till sommarn, har aldrig kört, ska börja från noll. Känner inga i min kamrat krets som har hoj men det ska bli kul. Jag är ny inflyttad till Sthlm och sollentuna.

Planen är att köpa en Honda VFR 98-01 som första hoj,(kan det vara ett bra val ni som kan?) för att sedan om kanske några år gå över till Snabbare saker. Ska åka till VM i tyskland som första hoj semester.

Ha de gött Ali-KBS :fyllisar

(KBS- det är nog bara jag som tycker det e kul :hihi )

Välkommen KBS & lycka till med kortet :)

Välkommen.

Ja en vfr blir nog bra men själv så skulle jag tagit en radfyra. =)

Vart i sollentuna bor du?

//Mvh

Sollentuna

Tack för alla snabba svar, känner mig redan varmt välkommen. :)

Jag bor på Malmvägen, här i betongen, som man hört talas om i alla rapp låtar. Hört okså att det är mykt skit som pågår/pågåt just här, men själv har jag inte sett nått, är mest inne i stan el på jobbet.

Vad för typ av motorcycklar har rad fyrer? Vad har Vfr'n för nåt?

Ahh glöm det jag tänkte på VTR.... :D den har twin men vfren har 4a

Edit: Aa v4 ska det vara på vfr. :)

Last edited:
Ali [InAction] skrev:
VFRen har väl V4 tror jag. Generellt sett har japanska hojar med R (GSX-R, R1/R6, ZX-R) i modellbeteckningen radfyror medan Ducati och Aprilia har V-twin. Rätta mig om jag har fel.

Jag säger välkommen från en nybörjare till en annan !

Hoppas allt går bra i sommar.

Valkommen KBS!

VFR 800 ar en perfekt forstahoj, hade en nar jag tog kortet och var supernojd! Den ar ganska snabb, men lite smygig i motorn, sa det kanns lugnt o fint anda tills man kikar pa hastighetsmataren :)

Ett bra val :tummenupp

Lycka till! /Lasse

Välkommen!

Tror att du kommer att bli nöjd med VFR:en! Den är allround och är bra på mycket! :)

Ali [InAction] skrev:
Tack för alla snabba svar, känner mig redan varmt välkommen. :)

Jag bor på Malmvägen, här i betongen, som man hört talas om i alla rapp låtar. Hört okså att det är mykt skit som pågår/pågåt just här, men själv har jag inte sett nått, är mest inne i stan el på jobbet.

välkommen ali haha som du säger betongen jag bor själv i upplandsväsby brukar vara mycke i malmvägen de är lite rörit där så (va rädd om din hoj).
Har en vän som blev av me sin r1a där nere i garaget så har ett bra lås ;).
kan jätte gärna möta dig nongång under sommaren och ta en runda ;) de kommer bli kul.. ha de bra och välkommen in :fyllisar

Haru kört noll hoj så försök få tag på en gammal risig billig 125a och hitta nån plats där du kan öva lite allmänt teknik bara.

Sen tycker jag gott att du kan köpa en VFR800. Jag tycker det är den bästa hoj jag kört hittills. Inte snabbaste, inte snyggaste, inte bekvämast inte inte inte men i helheten e den grym! Och bli inte skraj att åka långt med den nu bara för att jag säger så, den duger kanon till det! :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra