Nickar
Ny medlem
Hej alla glada motorcyklister! Och alla ni andra med för den delen.
Jag har precis bytt koppling på min gamla AT från 1990. Den gamla slirade så jag bestämde mig för att byta.
När jag ändå hade det nere passade jag på att byta allt, dvs lameller, stålskivor samt fjädrar.
När allt var bytt och ihopsatt och det var dags för provkörning märkte jag att det rasslade/skrapade när jag drog in kopplingshandtaget. Justerade wiren lite och då försvann det, men kom plötsligt tillbaka igen. När jag körde slirade kopplingen ännu mer än den gamla gjorde, i alla växlar!
Alla bultar och skruvar är noggrant dragna med rätt moment, och lamellerna är oljade innan montering.
Är det någon som har en aning om vad felet kan vara?
Jag köpte inte originaldelar, utan en sats från Lucas TRW på Ebay.
Kan det vara så illa att det inte passar?
http://www.ebay.com/itm/Lucas-Repar..._DefaultDomain_77&hash=item1c53a7a92f&vxp=mtr
Någon som har en ide?
Jag vill köra hoj!!
Tack på förhand.
Jag har precis bytt koppling på min gamla AT från 1990. Den gamla slirade så jag bestämde mig för att byta.
När jag ändå hade det nere passade jag på att byta allt, dvs lameller, stålskivor samt fjädrar.
När allt var bytt och ihopsatt och det var dags för provkörning märkte jag att det rasslade/skrapade när jag drog in kopplingshandtaget. Justerade wiren lite och då försvann det, men kom plötsligt tillbaka igen. När jag körde slirade kopplingen ännu mer än den gamla gjorde, i alla växlar!
Alla bultar och skruvar är noggrant dragna med rätt moment, och lamellerna är oljade innan montering.
Är det någon som har en aning om vad felet kan vara?
Jag köpte inte originaldelar, utan en sats från Lucas TRW på Ebay.
Kan det vara så illa att det inte passar?
http://www.ebay.com/itm/Lucas-Repar..._DefaultDomain_77&hash=item1c53a7a92f&vxp=mtr
Någon som har en ide?
Jag vill köra hoj!!
Tack på förhand.