Ny inom MC-världen

Clipons, framåtlutad position och kort styrutslag kanske inte är det lättaste att köra lågfart med men om du gör det så kan du det ordentligt sedan.

Finns det ingen motard runt 600cc som kan passa?

Som nämnts innan, kanske lika bra att köpa en utan plast för övningskörandet. Frugan tröskade i backen med min 900SS i höstas i kanske 10km/h. Resultat, spräckta kåpor och skrapat avgassystem, försäkringsbolaget löste in den... Som tur var hittade man en ny på blocket av samma årsmodell och färg ;)

Och inte för att verka grinigare och surare än vad man kan förvänta sig av gubbe, vänta med att lyssna på musik medan du kör tills du har avverkat nåt tusental mil. Lätt att tappa fokus och det är nåt man behöver ha en hel del av speciellt när man börjar köra :D

<edit>Och välkommen också då :)</edit>

Tror personligen att det är lättare att öva krypkörning med en icke-sporthoj. M a o en hoj som man inte sitter så framåtlutad på. Typ Kawa ER6 eller Honda Hornet.
Krypkörningen var det jag hade mest problem med (och de flesta med mig, tror jag) då jag tog kortet.

Instämmer också med föregående talare... TRO mig när jag säger att när du sitter och svettas sönder, svär, helt torr i munnen och förbannad på att konbanan i lågfartsdelen inte sitter efter 5:e försöket, så är det sista du vill bry dig om är att du sitter som ett mongo och knappt har svängradie..
Övningskörde själv med skolans Suzuki Bandit och jag tyckte den var svår att svänga med, nu har jag en R1 och det är ännu värre skillnad :)

Mina tankar iaf :)

Försäkringen blir inte särskilt hög när jag sätter på mig, så på så vis är den bra.

Kan du utveckla detta lite?

Försäkringen blir inte särskilt hög när jag sätter på mig, så på så vis är den bra.

Kan du utveckla detta lite?

Ja, efter att ha ägt en bil så kan jag ju säga att relativt till vad det kostade att försäkra den (även på min mor) så är det "billigt" att försäkra en MC av det stuket på mig själv. Gick det att fatta? :)

Jag vill även tacka alla andra i tråden för alla tips jag fått!

Jag tror nog ändå att jag kommer göra så att jag köper en CBR600 (eller liknande),stryper den till 25kw och kör på den. Jag förstår att man i början nog kommer kanske tappa den ngn gång samt ramla, speciellt som ni säger i krypkörningsmomenten när jag över på dem. Men jag tycker ändå det är värt det. Men det är ju högst personlig åsikt :)

//GurkanG

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back