Ny inflyttad till Sthlm.

Kim_600RR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
honda -08
Hallå hallå.

Som rubriken säger, så är jag ny inflyttad till Sthlm :)
Men har absolut ingenaning om vart man kan åka, några bra vägar m.m.
Hittar ju inte så bra än heller hehe. Vore kul att träffa på några och lära känna några att åka med.

Tips på vägar och dyl uppskattas.
Ha en fortsatt trevlig dag/kväll..,.

Håll koll här i Stockholmsforumet, det är körningar på onsdagar samt i lungt tempo på tisdgar tror.

Välkommen till Stockholm.

Håll koll här i Stockholmsforumet, det är körningar på onsdagar samt i lungt tempo på tisdgar tror.

Välkommen till Stockholm.

Inte på tisdagar utan på torsdagar :)

Jag säger som Izah välkommen hit upp och Onsdagr och torsdagar är det bra gruppkörning i tempo som passar alla och alla väntas in.

Lycka till :)

Tackar tackar :) japp, får hålla koll på trådarna :D

Får man bara hoppas på att vädret kan erbjuda fler varma o fina dagar.
Vart brukar man träffas på dessa ons-torsdagrna? Onsdag ser ut att kunna bli en kanon dag:yoparty (enligt smhi). Får försöka hitta dit då:gnissla

Vart brukar man träffas på dessa ons-torsdagrna? Onsdag ser ut att kunna bli en kanon dag:yoparty (enligt smhi). Får försöka hitta dit då:gnissla

Onsdag är det E4 norrut och Mc Donalds vid Upplands Väsby som gäller! Brukar komma en tråd om SH:s onsdagskörning... Rekommenderas varmt! Jag har bara åkt med en gång i år, men det var en riktig höjdare! Massor med fina krokvägar norr om stan!

Torsdag är det Nynäsvägen söderut, en liten bit söder Globen. Samlingsplats på Bogårdsvägen, en mindre väg som går parallellt med Nynäsvägen, vid en av infarterna till Skogskyrkogården. (Den som ligger typ 200 meter norr om Statolimacken) Tråden heter något liknande "Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo" och är även den att rekommendera! När jag åkte med det gänget i våras, blev det en kanonfin tur på södra sidan av stan.

Välkommen till stan!:tummenupp

Last edited:
Välkommen till stockholm!

Hitta till Upplands Väsby är inga problem.. E4an norrut bara sen ligger det längs motorvägen!

Välkommen hit!

Som alla sagt tidigare -bara o hållla utkik i sthlm forumet o hänga på kvällen avslutas på Mc D Sveavägen.

Välkommen till stan!
Åk med på en onsdagskörning så träffar du en massa människor!

(Bli inte orolig när det ligger en R1 bakom dig på motorvägen på väg upp till Väsby, det är bara Putte som tränar på att slipstreama... :hihi)

Skulle också gärna haka på någon gång men man kanske inte hänger med alla r-hojar när man är en färsking som kör en SV 650.
Tog ju kortet i Juni.
Det låter ju dock kul.

Bara att hänga på, alltid roligt med flera. Jag e oxå färsking, tog kortet 11 Juni, men har hunnit med ca 940mil redan:D och några bankörningar...alla är vi nybörjare nångång, övning ger färdighet:tummenupp...

Bara att hänga på, alltid roligt med flera. Jag e oxå färsking, tog kortet 11 Juni, men har hunnit med ca 940mil redan:D och några bankörningar...alla är vi nybörjare nångång, övning ger färdighet:tummenupp...

Å du hittade till Waxholm å Bogesund utan större problem, eller hur? Kul att träffa dig, även om vi bara hann snacka lite på färgan och döda smådjur med visiret på vägen till Värmdö :D

Det får bli fler turer. Vi är som du märkte ett litet gäng som brukar starta från Värmdö å stå på åt lite olika håll. Vi hörs framöver.

PP

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...