Ny i SM träsket:-)

Supermoto skrev:
Crossbanor finns lite överallt, det stämmer. Däremot SM-banor är det mer glest med.
Runt ståkkhålm är det väldigt glest vad jag vet. Närmaste är nog Sviestad om det inte blev nåt av den där banan som det skulle köras en tävling på nu i höstas (som jag inte minns vad den heter).
Västerås är eller har varit på gång att få till nåt.
Vi i Örebro börjar bygga om en folkracebana efter nyår. Den går att köra på idag men är inte tillräckligt "motardig".

En kväll på cossbanan är bättre än en kväll framför TV:n. Sviestad är ju den närmsta banan när det gäller RR oxå så det är iallafall ingen försämring.
Gokartbanor och liknande finns det ju en del i närheten om de nu tillåter SM där vilket inte är säkert.

Bra att du äntligen insett är SM är kul....

Då ska vi bara få Hasse (sydskånes emse) att ha kvar motardgruppen..

Som det ser ut nu för min del så tänker jag köra Tomelilla(om den går köres nästa år), + en massa tävlingar i danmark..

Supermoto skrev:
Vet inte ännu. Men jag gissar det. Eller SVEMO på annat sätt kanske. Väntar på PM-svar från den gode "Lindhracing"....

Fasta startnummer för 2005 kommer att administreras av Peter Isgren på SVEMO. Dom kommer förmodligen att fördelas efter placering i SM 2004.

Vad tycker ni om färg-kombinationerna? Ska det vara olika i olika klasser?

...den gode "Lindhracing"

Lindhracing skrev:
Fasta startnummer för 2005 kommer att administreras av Peter Isgren på SVEMO. Dom kommer förmodligen att fördelas efter placering i SM 2004.

Hur ser det ut i EM-VM? Kör dem samma färg kombination?

Fixx skrev:

Som det ser ut nu för min del så tänker jag köra Tomelilla(om den går köres nästa år), + en massa tävlingar i danmark..

Klart Hasse ponken skall ha kvar motard gruppen :4skrika . Då kanske vi kan samåka lite till Danmark. Jag skall bara lära mig köra hojjen först :)

Lindhracing skrev:

om vi nu ska köra lilla och stora klassen i samma heat vid rallycrossracen så är väl olika färger bra.
lättare för både publik och förare att se skillnad.

gul för open och röd för 450??
eller helt enkelt vit och svart, så kör dom i usa-crossen.

Fixx skrev:

Neej... det hade varit för tråkigt om den försvinner nu när jag efter ett års uppehåll gått tillbaka till SM...

MVH

DanneP skrev:
Neej... det hade varit för tråkigt om den försvinner nu när jag efter ett års uppehåll gått tillbaka till SM...

MVH
Vi får ta upp det med dom på års mötet..

Får även ta ett snack med rolf på racehouse. Om inte de kan fixa fasta träningstider..

Lindhracing skrev:

Jag tycker att siffror som ger god kontrastverkan mot underlaget är ok. Det ska vara väldigt tydligt helt enkelt.

Är det som rejser säger nedan att de (förhatliga) klasserna kommer blandas så blir ju saken en annan. Där kanske man skulle ha olika kombinationer beroende på klass. Gult på svart / svart på gult / vitt på svart / vitt på blått, vad vet jag.

Zilversurfer skrev:
Klart Hasse ponken skall ha kvar motard gruppen :4skrika . Då kanske vi kan samåka lite till Danmark. Jag skall bara lära mig köra hojjen först :)
Lära sig köra den går snabbt... Man ska lära sig bromsa sent bara... På knudan kan man bromsa vid 50m skylten på rakan .. och det är nästan för tidigt. Då blir det duell mellan dig och mig på vårens Km??

Håller på att leta upp en schysst transport nu.. Trött på att köra långt med bil/släp

Supermoto skrev:
Men vad vi vet så blir det en (korkad) cc-indelning...
Över eller under 450cc.

Hej Hopp !

Är det klubbat och klart hos svemo att det blir 2 klasser nästa år eller är det än sålänge på diskussion nivå ?

Detta var väl för sm deltävligarna, Skulle inbjudningarna köras med samma upplägg ? eller är blandklass en självklarhet där ?

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back