Ny i orten

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Tja alla glada människor. Mitt namn är Jesper, 20år, och jag flyttade till Mölndal (från Sjöbo/skåne) i lördags för att gå en KY-utbildning i Kungsbacka. Har tyvär inte med mig min motorcykel eftersom jag inte löst problemet med vinterförvaring, men till våren kommer den (eller förhoppningsvis en lite större). Eftersom jag är helt ny i orten och inte hittar här har jag ett par frågor till befolkningen.

Vilka uteställe ska man gå till på helgen och vilka ska man undvika?

Vilken pizzeria i närheten av "Krokslätts Fabriker" rekomenderas?

Vilken däckverkstad i Mölndal rekomenderas? (upptäckte precis en punktering på bilen)

JesperN skrev:
Tja alla glada människor. Mitt namn är Jesper, 20år, och jag flyttade till Mölndal (från Sjöbo/skåne) i lördags för att gå en KY-utbildning i Kungsbacka. Har tyvär inte med mig min motorcykel eftersom jag inte löst problemet med vinterförvaring, men till våren kommer den (eller förhoppningsvis en lite större). Eftersom jag är helt ny i orten och inte hittar här har jag ett par frågor till befolkningen.

Vilken däckverkstad i Mölndal rekomenderas? (upptäckte precis en punktering på bilen)

Välkommen till Byn!

Gå till de bra och undvik om möjligt de dåliga.

Jungfruplatsens pizzeria, inte helt i närheten dock

Skulle ta mig in till Gbg istället och åka till Nettodäck på Norra Kustbanegatan, de har även öppet på lördagar.

Så hur var det annars nere på kontinenten?

Välkommen.. Mannen
Nettodäck i gårda är bra!
Uteställen, äh vad vet jag, prova lite olika!
Jag kan fixa vinterförvaring :tummenupp :)

Pizza: Maramis har jag för mig är heeelt ok, jobbade på ericsson innan i mölndal så det blev en del pizzor.. :)

Yo!

Välkommen hit,det finns ett par av oss(SH:are) i krokslätt.

Pizzerier ingen aning.

Ute ställen.....hmmm som vanligt skall man passa sig för ställen med metalldetektor i ingången och Hardrock cafe.

Pub stuket då är det Linnegatan som gäller ,skulle föreslå Rumpan bra i ditt fall.

Avenyn är mer disco,testa Excet( lördagar,fredag är det gubbar som mig där)
eller Trädgårn.
har skrivit ett par listor innan i trådar här i GBG delen.

Välkommen till Göteborg

Även om du inte har hojen här så kan du träffa oss på fikakvällarna.
Läs i fikatråden så ser du när vi ses.

:hoppa

/Mi

Tack för all varma välkomnanden. Tog en tur till Göteborg för att kolla läget på Avenyn och lite andra ställen (eftersom jag inte hade en aning om var jag var) idag. Hoppade av spårvagnen på fel hållplats två gånger :huvet, sen tog jag cykeln och så mig omkring i mölndal istället. Verkar vara en riktig trevlig stad, göteborg, men det man saknar mest från den härliga söderkontinenten är dialekten. Det är ju som ett eget språk här uppe.
Provade Marmaris för några timmar sen, och deras pizza var helt ok :tummenupp. Ska försöka hitta nettodäck på måndag.

Nu har jag fått en fråga till: Hur lång är mc säsongen här uppe, funderar nämligen på att ta upp hojen nästa helg.

MVH Jesper

JesperN skrev:
Tack för all varma välkomnanden. Tog en tur till Göteborg för att kolla läget på Avenyn och lite andra ställen (eftersom jag inte hade en aning om var jag var) idag. Hoppade av spårvagnen på fel hållplats två gånger :huvet, sen tog jag cykeln och så mig omkring i mölndal istället. Verkar vara en riktig trevlig stad, göteborg, men det man saknar mest från den härliga söderkontinenten är dialekten. Det är ju som ett eget språk här uppe.
Provade Marmaris för några timmar sen, och deras pizza var helt ok :tummenupp. Ska försöka hitta nettodäck på måndag.

Nu har jag fått en fråga till: Hur lång är mc säsongen här uppe, funderar nämligen på att ta upp hojen nästa helg.

MVH Jesper

Jag här i götet pratar vi så vi förstår varandra
:) . Säsongen är lika lång som i danmark, här regnar bara på vintern nästan. Man kan köra i januari om man vill. Jag kör dock bara mars - nov typ.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8