Ny i Hbg - var minglar man?

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Lånehoj
Eftersom jag alltid hatat att dansa så raggade jag under tonåren killar vid den lokala kiosken där tuffa moppegänget samlades. Som nybliven singel och Helsingborgsbo tänkte jag undersöka om den taktiken fortfarande funkar. Problemet är bara att jag inte har en aning om vart man samlas i Helsingborg. Någon som kan tipsa mig om var och när de "allmänna samlingarna" är för oss mc-burna?

Detta blir R o H forumets mest intressanta tråd.:tummenupp :hihi

Låt mig gissa...

Wonderwizard blir först att svara.
YappE blir tvåa.
Skutte blir trea.

:tuttar som kör hoj är alltid väldigt välkomna.
Själv kan jag rätt lite om var vattenhålen finns i Hbg men jag kan säga att gänget som härjar upp i Sundets Pärla är fantastiskt trevliga. Have fun!

Strandvägen på tisdagar borde vara givet om det inte skall vara på lokal.
Annars är det bara att hålla koll här då det brukar aviseras utgång. :fyllisar

Maverick_ou812 skrev:
2332901
Låt mig gissa...

YappE blir tvåa.
Skutte blir trea.

Haha du hade fel. :D :pannkyss

edit: fan nu verkar jag mer desperat än ww :crash

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2332946 1. Det är inte helt ovanligt att jag har det.:huvet
2. Det har du bevisat innan! :hihi

Nu får du allt förklara dig att du hitta in sä jäkla snabbt till "vårat" forum :7peta
Tror minnsan farbror börjar vidga sitt eget territorium :rolleyes:

Visst ja, välkomen hit Alex o lyssna inte för mycket på all skit även om en del säkert är sant :rolleyes:

AlexH skrev:
2332761 Eftersom jag alltid hatat att dansa så raggade jag under tonåren killar vid den lokala kiosken där tuffa moppegänget samlades. Som nybliven singel och Helsingborgsbo tänkte jag undersöka om den taktiken fortfarande funkar. Problemet är bara att jag inte har en aning om vart man samlas i Helsingborg. Någon som kan tipsa mig om var och när de "allmänna samlingarna" är för oss mc-burna?

Mend tanke på hur denna sommaren varit så finns det bara två ställen för mc folket att träffas.

1: Polishuset då det är så många hojar som är stulna
2: avd 36 ortoped akuten på sjukhuset.

borde finnas mest mc folk på detta två ställen

Maverick_ou812 skrev:
2332901 Detta blir R o H forumets mest intressanta tråd.:tummenupp :hihi

Låt mig gissa...

YappE blir tvåa.
Skutte blir trea.
Fel, fel, fel....
Du föll dit först :hihi

Tack för Nationaldags-rundan förresten. Den blev min första långtur i Skåne och det som avgjorde att jag flyttade.

Kungen skrev:
2332976 Mend tanke på hur denna sommaren varit så finns det bara två ställen för mc folket att träffas.

1: Polishuset då det är så många hojar som är stulna
2: avd 36 ortoped akuten på sjukhuset.

borde finnas mest mc folk på detta två ställen
Hmmm...Har inte du kommit hem ännu? Och är inte du redan gängad? ;)

Se till att krya på dig.
Min kusin hade sett framemot att få dig som intruktör på 2-dagars men kom besviken hem. Han var visserligen nöjd med de instruktörer han fick men av vad han har berättat är du utöver det vanliga när det gäller att lära folk köra hoj.

AlexH skrev:
2333004

Hmmm...Har inte du kommit hem ännu? Och är inte du redan gängad? ;)

Se till att krya på dig.
Min kusin hade sett framemot att få dig som intruktör på 2-dagars men kom besviken hem. Han var visserligen nöjd med de instruktörer han fick men av vad han har berättat är du utöver det vanliga när det gäller att lära folk köra hoj.

jorå jag är hemma nu men det finns säkert ett 20 tal kvar där uppe. och gängad? nu vet jag inte vad du tänker på men joo nu har väl typ 14 skruvar som är gängat in i plattor och ben runt om i kroppen.

Hahaha utöver det vanliga att lära folk att köra hoj?. vem är din kusin?. finns han här på SH ?
kanske jag skall anordna en kurs här hemma för de som ville ha mig på tvådagars. man behöver ju inte köra hoj för att få in teorien :-)
Då kan jag ligga i sängen oh utbilda. tjohoooo

Du kan hälsa din kusin att jag kommer inte att instruera mer i år och hur det blir till nästa år vet vi inte än.

AlexH skrev:
2332761 Eftersom jag alltid hatat att dansa så raggade jag under tonåren killar vid den lokala kiosken där tuffa moppegänget samlades. Som nybliven singel och Helsingborgsbo tänkte jag undersöka om den taktiken fortfarande funkar. Problemet är bara att jag inte har en aning om vart man samlas i Helsingborg.

Välkommen hit till vår vackra stad. Förutom de platser som nämts ovan så kan man köra ner å ställa sig på stortorget på helger då kan det dyka upp någon hoj som har under 50 kg krom på sig. Bredvid torget finns en del vattenställe där killarna samlas likt bufflar som ska ner till vattenhålet å dricka. Fast då är det skönt att skippa hojjen om man vill dricka något lite mer uppfriskande.

Torsdag till lördag den här veckan är det Festival och då är det bara att mingla rundor och äta å dricka en massa konstiga grejer. Fast det är ju inte så hojigt.

Ska man tvunget svänga de lurviga bland andra så rekomendera jag Cantina när de har 28+ för då slipper man småbebisarna. Lammkött är gott att äta men f...n inget att ragga på. Det ska vara en snorrik hjärtsjuk 98 åring.:lol

Kungen skrev:
Hahaha utöver det vanliga att lära folk att köra hoj?. vem är din kusin?. finns han här på SH ?
Då kan jag ligga i sängen oh utbilda. tjohoooo

Men du kan väl sitta i bilen å förklara för oss andra så att vi får lite utbildning a'la RRs Mr'K s körarkurser.

Vi är några som behöver lära oss mer å mer å mer

Last edited:
Kungen skrev:
2333022 jorå jag är hemma nu men det finns säkert ett 20 tal kvar där uppe. och gängad? nu vet jag inte vad du tänker på men joo nu har väl typ 14 skruvar som är gängat in i plattor och ben runt om i kroppen.
Jag har förstått att du är ganska bra ihopa skruvad numer.
Nä, jag tänkte nog mer på gängad i betydelsen upptagen.

Kungen skrev:
2333022
...
Du kan hälsa din kusin att jag kommer inte att instruera mer i år och hur det blir till nästa år vet vi inte än.
Nix, sådana här moderniteter som forum är inget för honom. Han tillhör generantionen med datorskräck. Och att du kanske inte kommer tillbaka nästa år vågar jag inte nämna för honom. Du har inte haft honom som elev tidigare, utan han i sin tur fick höra så mycket bra om dig och din körning att han anmälde sig och hoppades hamna i din grupp. Jag har själv gått kursen men när jag berättade om den ryckte han bara på axlarna "Det är bara för fartdårar". Däremot ändrade han inställning när jobbarkompisarna senare berättade hur kul de hade haft och hur otroligt duktig du var.

Fluffig skrev:
2333025 Lammkött är gott att äta men f...n inget att ragga på. Det ska vara en snorrik hjärtsjuk 98 åring.:lol
Just en sådan jag är på jakt efter.
Får låna min brors hoj under tiden han är på utlandstjänst och fick i går räkningen på försäkringen. Trodde först de hade missat sätta kommatecknet på rätt ställe men höll på att smälla av när jag förstod att det var rätt. Vatten och knäckebröd resten av året. Såvida jag inte lyckas fånga en snorrik hjärtsjuk 98 åring...

mavvericken_____1516546451 trodde att jag skulle skriva först, men tjii fick han. vissa JOBBAR faktiskt på dagarna :fatta!

Men du ska helt klart känna dig välkommen till Helsingborg & dyk gärna upp på vår TT (Tisdagstur) som går från strandvägen runt 18 snåret (samling runt 17,30)

När det gäller utelivet & fester, så brukar det ofta hamna en tråd här på forumet, så det är bara att hänga på. :tummenupp

vi ses väl på tisdag om inget annat :banana

// Henke

Fluffig skrev:
2333025

Men du kan väl sitta i bilen å förklara för oss andra så att vi får lite utbildning a'la RRs Mr'K s körarkurser.

Vi är några som behöver lära oss mer å mer å mer

Detta kanske blir av redan nu på tisdag. vi skall se om jag kan hänga på bak i en bil. har fått ett erbjudande av en viss Zmur so jag tackade ja till..

Vi får se på tisdag hur det blir.

Skutte skrev:
2332963 Nu får du allt förklara dig att du hitta in sä jäkla snabbt till "vårat" forum :7peta
Tror minnsan farbror börjar vidga sitt eget territorium :rolleyes:

Visst ja, välkomen hit Alex o lyssna inte för mycket på all skit även om en del säkert är sant :rolleyes:

epp epp epp epp :fatta!

inget e sant så länge det inte finns bildbevis... :hihi

Välkommen hit ALEX

Oxå ny.. fast på hojen..

Är tillbaka i stan igen så där är jag nygammal, tog mc-kort för 1 vecka sen och söker nu precis som du Alex ställen att träffa folk. Har fått några tips här... Tack!

/Marie

AlexH skrev:
2332761 Eftersom jag alltid hatat att dansa så raggade jag under tonåren killar vid den lokala kiosken där tuffa moppegänget samlades. Som nybliven singel och Helsingborgsbo tänkte jag undersöka om den taktiken fortfarande funkar. Problemet är bara att jag inte har en aning om vart man samlas i Helsingborg. Någon som kan tipsa mig om var och när de "allmänna samlingarna" är för oss mc-burna?

Hbg-Honda skrev:
2339262 Är tillbaka i stan igen så där är jag nygammal, tog mc-kort för 1 vecka sen och söker nu precis som du Alex ställen att träffa folk. Har fått några tips här... Tack!

/Marie

Nu börjar det likna nått :) Honda tycker i ju om :tummenupp

Välkomen !

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back