Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tror det lutar åt en ducati 1098s som det känns just nu
hade varit perfekt att hitta en som vill byta mot min nästan helt nya 600cc...
är mest intresserad av 1098 lr 1198 några kända problem med dessa cyklar ?? är de värt att lägga till pengar för en s ??
va är det som strular på duccen??
hörde av en att de e bromsa sent vända runt å sen slå på med duccen hur upplever ni som kör den?? min 600 e ju grymt i kurvorna.. tänkte bara så man inte blir besviken.
hur dyra e de i drift jämfört me en japps??
Duccen är lång som en spårvagn svår styra runt,finns dock saker att köpa för att avhjälpa det,vevar som går tvärt av,stakar som går tvärt av,växellådsras av alla de slag,laddningsproblem.Kräver ständig tillsyn för att inte rasa,men snabba är dom så länge dom håller.Stor racebudget Rekommenderas.ducati har inte blivit bättre sen jag körde slutet 90 talet.Nej jag hatar inte ducati om ni tror det,men vet vad det kostar.Sist men inte minst viktigt,ha den bara en säsong sen sälj och skaffa ny.![]()
Tacka vet jag Aprilia......
/J
Superchassi har Aprilia redan från början,dessutom håller den för vurpor utan att hela fotpinne infästningarna ryker av ramen mm mm.
Min Ducce krökte bägge fotpinne infästningarna i ramen vid en harmlös lowsider....inge roligt, dessutom så kröktes bägge fästena till sidokåpan och ena bröts nästan av när det skulle "bändas tillbaka". Aprilian har däremot stadigare ram just där och den har inte tagit skada hittills.
/J
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |