Ny i bott nästa år ???

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
går i funderingar på att byta från superstock till bott,
va ska man satsa på för cykel ??

En twin utan överladdning och mellan 748-1247cc..........:D

Seriöst........plånboken brukar diktera valet för de flesta. Har bara kört Ducati och Aprilia och bägge är bra men Duccen har ett effektövertag som man blir varse när man kör tex Anderstorp, annars är det inte stort övertag.

/J

Tjena! Coolt, du kommer nog att ligga med i toppen i så fall.
Sen kan man ju passa på att åka lite ERF oxå :)

Anser att Aprillan har lite för låg effekt. Ducatin är både snygg och det finns modeller som går riktigt bra men det är lätt att ha otur med motorproblem när effekten kommer.

KTM är väl någonstans mitt emellan. En R går rikigt bra och håller skpaligt. Testade en med originalfjädring utan quickshifter och jag körde nästan lika fort på den som min engen K7a. Tyvärr så är ingen av hojarna speciellt billiga.

Last edited:
tror det lutar åt en ducati 1098s som det känns just nu
hade varit perfekt att hitta en som vill byta mot min nästan helt nya 600cc...

Välkommen jag tror att Botten kommer växa ännu mer till 2011 och 2012...
Sen tror jag att Rc8r är det mest prisvärda dom rear ut nu nya för 159900kr det dyra avgassystemet är ej värt pengarna evo3 ger 1bhk och evo4 4bhk kör orginal och köp däck för pengarna:tummenupp

är mest intresserad av 1098 lr 1198 några kända problem med dessa cyklar ?? är de värt att lägga till pengar för en s ??

är mest intresserad av 1098 lr 1198 några kända problem med dessa cyklar ?? är de värt att lägga till pengar för en s ??

Hallois lillegutt:tummenupp Bra du har våknet fra japanhelvetet, og selvfølgelig skal du ha en S - mye mer posøraktig med Öhlins-pryler enn Showa:) PS! Showa-greiene er skrot, snakk med DonQ! Velger du en 1198s får du med TC i tillegg:tuttar Kjøper du en "skandinavisk" Duc er det få kjente feil, har derimot sett at mange av USA-importene har vært strulete. Tror det kommer av at det oftest har vært mer eller mindre vrak! Skal bli cool å se deg i BoTT´en - velkommen til lyset:D

har du råd köper du en Ducce, köp det värsta du kan direkt, slipper du skylla på det sen :tummenupp
Många har haft lit strul med Duccarna, inlklusive en själv (mitt eget fel som chansade) kräver lite mer kärlek än exempelvis Aprilia, KTM vette fan, hört lite skräckisar där med...
Men Duccen är ju snyggast!

Vore kul å få in fler deltagare till serien, du ska känna dig varmt välkommen! :):banana

va är det som strular på duccen??
hörde av en att de e bromsa sent vända runt å sen slå på med duccen hur upplever ni som kör den?? min 600 e ju grymt i kurvorna.. tänkte bara så man inte blir besviken.
hur dyra e de i drift jämfört me en japps??

Last edited:
Det behöver nödvändigtvis inte vara dyrare än japps, i alla fall inte när det gäller pris på delar. Jag åkte på motorras, men då började jag rejsa med den när den gått 2500 mil.. Duccen är fin å köra, klart att 600 svänger lite finare, men när man vrider på rullen ur böjarna och hojen går på slangen med ritande bakhjul så vet man att det är rätt :tummenupp

va är det som strular på duccen??
hörde av en att de e bromsa sent vända runt å sen slå på med duccen hur upplever ni som kör den?? min 600 e ju grymt i kurvorna.. tänkte bara så man inte blir besviken.
hur dyra e de i drift jämfört me en japps??

Duccen är lång som en spårvagn svår styra runt,finns dock saker att köpa för att avhjälpa det,vevar som går tvärt av,stakar som går tvärt av,växellådsras av alla de slag,laddningsproblem.Kräver ständig tillsyn för att inte rasa,men snabba är dom så länge dom håller.Stor racebudget Rekommenderas.ducati har inte blivit bättre sen jag körde slutet 90 talet.Nej jag hatar inte ducati om ni tror det,men vet vad det kostar.Sist men inte minst viktigt,ha den bara en säsong sen sälj och skaffa ny.:va

Last edited:
Duccen är lång som en spårvagn svår styra runt,finns dock saker att köpa för att avhjälpa det,vevar som går tvärt av,stakar som går tvärt av,växellådsras av alla de slag,laddningsproblem.Kräver ständig tillsyn för att inte rasa,men snabba är dom så länge dom håller.Stor racebudget Rekommenderas.ducati har inte blivit bättre sen jag körde slutet 90 talet.Nej jag hatar inte ducati om ni tror det,men vet vad det kostar.Sist men inte minst viktigt,ha den bara en säsong sen sälj och skaffa ny.:va

Tacka vet jag Aprilia......:tummenupp

/J

Tacka vet jag Aprilia......:tummenupp

/J

Ja ligger mycket i det.lätta Aprilia vad det går,(dock lite tung ändå) stoppa i kämnas 1103 kit med 60 mm insug evo avgas mappa allt rätt så har du 152,9 hk på slangen med mycket god hållbarhet,rätt chaufför på det så räcker det långt.
Superchassi har Aprilia redan från början,dessutom håller den för vurpor utan att hela fotpinne infästningarna ryker av ramen mm mm.

Men för att vinna så behövs nog en 1098 r ändå,frågan är bara vad det är värt att vinna Bott 100 000 eller 500 000.Det avgör var och en själva.:va

Superchassi har Aprilia redan från början,dessutom håller den för vurpor utan att hela fotpinne infästningarna ryker av ramen mm mm.

Min Ducce krökte bägge fotpinne infästningarna i ramen vid en harmlös lowsider....inge roligt, dessutom så kröktes bägge fästena till sidokåpan och ena bröts nästan av när det skulle "bändas tillbaka". Aprilian har däremot stadigare ram just där och den har inte tagit skada hittills.

/J

Min Ducce krökte bägge fotpinne infästningarna i ramen vid en harmlös lowsider....inge roligt, dessutom så kröktes bägge fästena till sidokåpan och ena bröts nästan av när det skulle "bändas tillbaka". Aprilian har däremot stadigare ram just där och den har inte tagit skada hittills.

/J

Det blir så när form och alltför stressad viktjakt går före sund vettig funktion.

Har en RC8 jag kan släppa billigt om det vore så.. :tummenupp

Nå har vi kjørt Ducati 1098 R siden den kom i 2008. Første året hadde vi litt problemer med en girkasse. (QS problem) Etter det så har vi inte hatt noen store problemer.

Tror ikke det er noe mer problemer med Ducati enn med andre sykler. I NM som vi vanligvis kjører er det andre merker som har større problemer med motorras og girkasser

Jag tycker att du ska köpa en så ny och stor hoj du har råd med 1098s eller 1198s är riktigt bra cyklar. De flesta som fått problem har "snålat in" genom att köpa en lite för liten/gammal hoj och därefter försökt trimma till sig effekt.

Visst går det men det kostar en hel del och i slutändan kan det kosta motorn...

// Per

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back