Ny husabergägare! Men har kickat av kickaxeln = (

coff3

Tidigare coffe_bergkvist....
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Honda NSR 125 01 SÅLD Trimmad Husaberg 650 R.I.P... GSXR 600 97 inköpt!
Tja, har inköpt en Husaberg 650 nu i helgen, men har nu lyckats kicka av kickaxeln :huvet. Jag kickade typ en timme igår och idag jag också kickat i en timme utan att få igång den:mad: . Vad gör jag för fel? (Har kollat gnista på tändstiftet redan)

Kickaxel av? Årsmodell 02a? Jag förutsätter att den gick då du köpte den. Då är det bara att öva upp rätt teknik. Gör du fel får du inte igång den. Fast å andra sidan om man gör rätt så är det lätt. Det finns bra instruktioner om detta här på forumet. Någon kanske orkar bemöda sig med att lägga upp en länk till den tråden.

kollat så den får soppa? Har du kollat ventilerna så där inte är för stort spel?

Jo soppa får den, ventilerna har jag inte kollat, men den startade ju igår två gånger när säljaren startade den....

Kickaxel av? Årsmodell 02a? Jag förutsätter att den gick då du köpte den. Då är det bara att öva upp rätt teknik. Gör du fel får du inte igång den. Fast å andra sidan om man gör rätt så är det lätt. Det finns bra instruktioner om detta här på forumet. Någon kanske orkar bemöda sig med att lägga upp en länk till den tråden.

Ja, den startade när jag köpte den. Skulle vara skitbra om någon orkar lägga upp länk...

Last edited:
Nu startar jag alltid min med "knappen" men jag gasar alltid 2 ggr, sätter till choken, trycker på knappen - men INGEN gas. Men det är säkert inte det som är fel på din men man vet aldrig..

Nu startar jag alltid min med "knappen" men jag gasar alltid 2 ggr, sätter till choken, trycker på knappen - men INGEN gas. Men det är säkert inte det som är fel på din men man vet aldrig..

Lura inte folk som troligen inte har samma tändning & knasare & batteri & startmotor som du har ;)
Ofta rätt stor skillnad på <04 och >=04 i startvillighet enligt min erfarenhet om de börjar bli till åren och inte är fint underhållna (dvs sliten dekomp-kläpp mm mm).

Last edited:
Last edited:
Tackar, ska testa när jag har fixat ny kickaxel...

Behöver jag ta bort kopplingskorgen(eller va det nu heter) för att byta kickaxel? Står så i manualen men jag har för mig att jag har sett någon här som skrev att man bara behöver ta av kåpan...

Prova om det går utan. Och om du lyckas så berätta hur du gjorde.

Ta bort kopplingskorgen. Annars fixar du det inte. Lite annat att tänka på med. Annars kan det sluta illa. Finns tråd om det.

Vilken olja kör ni på? Kan man köra med 10w-50?

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back