helt värdelös? skulle inte tro det. med pc kan du finjustera orginalmappen efter din motor, alla motorer är olika därför är det svårt att få optimal mapp från fabrik så därför är den en kompromiss for att passa alla motorer någorlunda.Även med orginalsystem kan man trolla fram hk men mest ger det om man byter till helsystem.
UNDERBART!!
Nu börjas det igen...
Alla dessa förstå sig påare....suck!
Jag tänker såhär:
-Vem vet mest om slipon som jag ska köpa till min ZX10R -06?
1. Kawasaki som byggt hojen?
2. De som bygger slipon?
3. De som hänger här på forumet (jag inkluderad)?
Kawasaki kan antagligen mest om maskinen de byggt men kommer antagligen inte berätta allt om deras utvecklinga av motorerna.
Dvs, stor del är ett frågetecken.
Slipon byggare försöker antagligen skaffa sig så mycket information som möjligt om den specifika modellen som de vill bygga ett system till.
Forskning och utveckling!
Forum förståsigpåare som hänger här och på andra forum och pratar Kawasaki, honda, ducati mm bildar sig en egen uppfattning om vad som är rätt och fel.
Men frågan är då varför de inte sitter på ex Akrapovics utvecklingsavdelning??
Alla har rätt till sin åsikt men min är att kolla med tillverkaren av varje enskild tillverkare för ytterligare information.
Acra garanterar att deras system fungerar mycket bra med orgnal mapp.
LÄMNAR GARANTI
utan att sätta på något PCIII eller dyligt.
Det många glömmer är att varje enskild tillverkare ALDRIG går i god för ex en tillverkare av mapp system om de inte har ett sammarbetsavtal.
Dvs Akrapovic måste få sina burkar att fungera utan att skada motorerna.
Annars MÅSTE de ange att en Ex PCIII måste användas.
Men som tillägg kan de skriva att man kan öka effekten med tilläggs produkter.
Tänk såhär: USA stor marknad extrema lagar om resättningar om en produkt skulle orsaka skada för konsument med enorma skadestånd som påföljd.....hmmmmm tror ni att de då tillverkar ett rör som skadar motorn om man inte mappar???
/Dimman