Ny hoj?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ok, forumets dummaste fråga men jag måste kolla... (flamebait!)

När man köper ny hoj, måste man egentligen kolla nåt då? Jag har köpt ett par begagnade och kollat lager, dämpare och sånt skräp men måste kolla nåt på en ny hoj eller är man bara paranoid då? :va

I övrigt så undrar jag om nån här lyckats få hojlån till schysst ränta (inte GE Capital Bank-klass) när de studerade för si det ska han ju börja med lagom till hojköpet också... :3freak

Tack ska ni ha för er tid... :)

imaster skrev:

När man köper ny hoj, måste man egentligen kolla nåt då? Jag har köpt ett par begagnade och kollat lager, dämpare och sånt skräp men måste kolla nåt på en ny hoj eller är man bara paranoid då? :va

I övrigt så undrar jag om nån här lyckats få hojlån till schysst ränta (inte GE Capital Bank-klass) när de studerade för si det ska han ju börja med lagom till hojköpet också... :3freak

kan ju kanske var idé att kontrollera att mekanikerna har dragit fast allt. typ bromsar hjul etc. annars täcks ju nya hojar av garanti. så för den saken skull behöver du inte kolla ett skit, men för din egen så skulle jag iaf känna att hjul och bromsar satt fast..

NoicE skrev:
Bänka den och kolla så den ger EXAKT den effekt den ska, annars är det ju INTE stimulerande.
men snälla du, hur jävla dum är du?? :kocko sånna saker är ju självklara att man kollar vid alla hojköp. nytt eller beg. :3freak :tungan

crashtestdummy skrev:
men snälla du, hur jävla dum är du?? :kocko sånna saker är ju självklara att man kollar vid alla hojköp. nytt eller beg. :3freak :tungan

Jag brukar alltid klappa till säljaren i förväg, ifall att.
Ger den inte effekten blir det ketting :mad:

Man borde väl kolla lacken o dylikt. Så man inte hittar nåt man kommer störa sig på senare.

Provkör hojen ordentligt en längre tur är ett måste...En hoj Du sett på bild o så.. levererar kanske inte det Du vill irl....släpper inte säljaren/butiken till !! gå till nästa...lycka till :tummenupp

imaster skrev:

det mesta skall du ju kolla INNAN du kör, lärde du dig inte det på körskolan?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D