Ny hoj!!!

McB skrev:
Har man inte råd att helförsäkra (och betala eventuell självrisk) sin sprillans nya hoj så har man inte råd att köpa hojen. I mitt tycke.

Jag har råd men jag vill inte betala onödigt mycke i försäkring som ändå inte gäller på bana.
En fråga McB. Du kör lite bana va? om du vurpar med gathojjen på bana, är du då så pass ärlig att du inte använder försäkringen då? Många råkar visst vurpa "påvägen" hem har jag hört.

Jag vurpar lite ibland inget avancerat pga att jag e en asdålig förare :tummenupp .
Jag skenförsäkrar aldrig och tycker att man kan laga rätt mycket för skillnaden mellan hel och halv och självrisk.

Matematik på min hoj

Hel 12000kr år
Halv 5000kr år
Självrisk 6000kr

5000+6000=11000kr
De kan man laga rätt mycket för ...... -5000kr för skydd och glasfiberkåpor

6000kr att reparera för första året
13000kr att reparera för andra året (Om man fortfarande inte vurpat)
20000kr att reparera för tredje året (Om man fortfarande inte vurpat)

Sedan när man säljer den så kastar man på originalkåporna som inte har en repa på sig och hojjen ökar säkert 5-10000kr i värde än från att ha haft kåporna hela tiden.

Von Vettet e ännu knäppare och trafikförsäkrar endast. Det vågar inte jag.
Men han reparerar alla skador själv och gnäller inte.

Varför utnyttja en försäkring när man inte behöver igentligen.
Och folk undrar vaför premierna e höga.

puss puss allasammans
 
Mr K skrev:
Jag har råd men jag vill inte betala onödigt mycke i försäkring som ändå inte gäller på bana.
En fråga McB. Du kör lite bana va? om du vurpar med gathojjen på bana, är du då så pass ärlig att du inte använder försäkringen då? Många råkar visst vurpa "påvägen" hem har jag hört.

Jag kör ingenting för tillfället, men när jag hade hoj körde jag lite bana.

Om jag hade vurpat på bana och haft en försäkring som täcker det, så ser jag inget fel i att kräva ersättning. Jag betalar för det, och då har jag också all rätt att utnyttja det.

Det finns nog gott om folk som råkar vurpa "på vägen" hem, och de begår försäkringsbedrägeri. Det är aldrig acceptabelt.
 
McB skrev:
Jag kör ingenting för tillfället, men när jag hade hoj körde jag lite bana.

Om jag hade vurpat på bana och haft en försäkring som täcker det, så ser jag inget fel i att kräva ersättning. Jag betalar för det, och då har jag också all rätt att utnyttja det.

Det finns nog gott om folk som råkar vurpa "på vägen" hem, och de begår försäkringsbedrägeri. Det är aldrig acceptabelt.

Kör man ofta på bana så är det bättre att ha KK, puckar och trafik, vurporna blir oftast ganska lindriga med lite repor på kåporna och annat småtjafs, att ha helförsäkring och lämna in hojen vid småskador ger dålig ekonomi.

Dessutom tar det ofta lång tid att få hojen fixad, har du otur så står hojen på verkstad halva sommaren.

Helförsäkring är dock bra att ha om man totalskrotar hojen.

Här i Skåne har vi många bandagar på SRW och några på Knudan, dom avåkningar jag har sett med gathojar har varit ganska lindriga med skador på kåpor och avbrutna blinkersar, dom flesta fixar skadorna själv och fler och fler skaffar rejshoj istället.
 
Von Vettet e ännu knäppare och trafikförsäkrar endast. Det vågar inte jag.
Men han reparerar alla skador själv och gnäller inte.

Varför utnyttja en försäkring när man inte behöver igentligen.
Och folk undrar vaför premierna e höga.

puss puss allasammans[/QUOTE]
Bra talat Johan...du är så vis...kunde inte sagt det bättre själv.....köra mycket och jävligt fort...klota ibland.ta det som en man och betal....det blir billigare än helförsäkring!! :yoparty
 
Behöver inte vara särskillt dyrt att lappa ihop en hoj.
Kör helförsäkrat bara för att rädda mej från totalskrot. Har 8' i självrisk, kan fixa mycket för dem pengarna.

Trodde inte Repsolen kom till Sve. Coolt!
 
Över nice hoj vettet... hoppas du inte överger oss så tidigt iår :arsele
blir det att kitta den med 12 ó´clock bar o sånt oxå..hehe det hade vatt ganska vågat på en sån ny hoj..dvs om man försöker andvända den då... ha det gött ses när det torkar litta mer..
 
McB skrev:
Hehe, ta inte illa upp, alla gör ju som de vill. Så länge man är ärlig är det ju inget fel. Jag tänkte bara på hur tråkigt det måste vara att klota sönder en sprillans ny cykel utan att kunna få någon ersättning.

Kört utan försäkring nu i 5år :)

5*32000=151000 så nu har jag råd till ny moppe :yoparty
 
GSXR1100R skrev:
Kör man ofta på bana så är det bättre att ha KK, puckar och trafik, vurporna blir oftast ganska lindriga med lite repor på kåporna och annat småtjafs, att ha helförsäkring och lämna in hojen vid småskador ger dålig ekonomi.

Visst är det så, ur ett ekonomiskt perspektiv. Sen kommer känslorna in, och jag skulle i alla fall tycka det var trist att köra omkring på en söndervurpad fd. Repsol-replika. Den är verkligen grymt snygg den hojen, och hör helt klart hemma på en bana. Dock i bibehållet skick.
 
Vad är det för sving på den? Trodde 1000rrs sving var rundare.
 
brinckis skrev:
när man bor i malmö ... är det inte stor risk för stöld då?
det är väl ungefär som att säga ..... om man bor i sverige .... e det inte risk för brand då?

Kanske är lite mera stölder i malmö, men man behöver ju inte utmana och ställa den olåst ute på gatan.
Men kan juh ha den i sitt garage låst oxå.
 
Mr K skrev:
det är väl ungefär som att säga ..... om man bor i sverige .... e det inte risk för brand då?

Kanske är lite mera stölder i malmö, men man behöver ju inte utmana och ställa den olåst ute på gatan.
Men kan juh ha den i sitt garage låst oxå.
visst kan man säga så ... men att köpa en ny 130' hoj och sedan få den stulen när man endast har trafik. Då blir man inte glad. Jag själv kommer ha hojen i garage och ett skivbromslåslarm kommer införskaffas så fort det kommer till Sverige. Men jag vågar ändå inte köra med endast trafik. Ville bara höra hur ni resonerar, för i Malmö vimlar det av kleptomaner.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top