Ny hoj!

Kryptonit skrev:
Med rätt avgassystem blir det ett ruskigt härligt ljud från V4:an :tummenupp

Tänkte precis påpeka att det sitter en V4:a i VFR:en. Dessutom är den försedd med en mycket vacker enkelsving som inte syns på bilden.
 
VFR - var också bland mina favroriter, innan det blev K12

Jag tyckte att kardan - var ett under av "Inga bekymmer" - och det är verkligen underbart..

Fanns det ABS på VFR´n?

Vi har faktisk set lite VFR på Rörken också - det ä en Uppsala kille, som den ruskigt snabbt och elegant.
Dock hade han problem med att avgasrör tog i när han blev ivrig..

Har själv haft Honda f. typ 1.000 år sedan - och himmel det var bra kvalite`
 
Ska du ha BMW så finns det enligt mig bara ett alternativ.

bilde.asp


Uppfyller dina kriterier på alla sätt, om du nu inte tar ditt förnuft till fånga och köper TRX! :D
 
ta det lungt skrev:
Men K1200RS kom ju först 97 var har du hittat 95an???
Det går att hitta ex under 100.000 oxå

Det er på dansk man siger sånt..

Den koster egentligen 110.00 (min altså) MEN, om någon viftar med 95.000 svenske kronor runt nosen på mig - då kanske jag vill prata om en eventuel handel..

Min är från 2000 - och först utttagen 2001-11-11 - sensto den vinteren över i min garage. Så den har först börjat rulla våren 2002 - en ganske ny hoj alltså...

Och kvalite´en på BMW är ju bra eller hur????? :rodnar
 
Goodstuff skrev:
Ska du ha BMW så finns det enligt mig bara ett alternativ.

Uppfyller dina kriterier på alla sätt, om du nu inte tar ditt förnuft till fånga och köper TRX! :D

Dom är vi vana att se på Rörken - dom går bra - men skrapar i också dom... Just denna Replika variant är slutsåld..

DD%20Krypto%2020030811%20067%20640.jpg


Däck-Danne i bra stil... och som vanligt Meister Photographen bak linsen.. :tummenupp
 
Penguin skrev:
Det finns bara en hoj för dig Gurra! Du skall ha en VFR 750 helt enkelt. Den uppfyller alla dina kriterier. :fakta

Själv tycker ajg att årsmodellerna 94-97 är klart snyggast, men även 90-93 är rätt schyssta. Fr o m 1998 blev den VFR 800 och ser betydligt spejsigare ut, men inte snyggare enligt mig.

En rolig och vettig hoj som är bra på allt:

Penguin är inne på nått, men jag håller inte helt med honnom ang årsmodellerna. Själv har jag ägt en VFR800 '98 mellan 1998 0ch 2000. På dessa två år hann jag köra 2200 mil och då mycket touring, som mest hade jag 130 liter packning + passagerare. Det gick utmärkt. Hade hojen haft 120 kusar hade jag ägt den än idag, jag gjorde misstaget att prova en blade '00a och när jag kom åter från provkörningen på Lelles frågade jag Per var jag skulle skriva på någonstans! Bladen hade jag oxå i två år men körde bara 1200 mil på den och inte mycket touring blev det heller. Frugan saknar fortfarande VFRen och idag har jag en hoj i samma kategori som VFR, BMW R1100S som har figurerat i samma test som VFR800. Här är en länk till bilder på min förra VFR när jag sålde den med 2200 mil på mätaren: http://w1.182.telia.com/~u18221898/newpage12.htm
OBS. 1998 har den 98 hästar och katalysator, 1999 och frammåt har den 110 fast den har kat. V4an har ett härligt ljud särskilt med slipon och mer vrid än motsvarande radfyra, i alla fall längre ner i varvtalen.
 
Galne Dansken skrev:
VFR - var också bland mina favroriter, innan det blev K12

Jag tyckte att kardan - var ett under av "Inga bekymmer" - och det är verkligen underbart..

Fanns det ABS på VFR´n?

Vi har faktisk set lite VFR på Rörken också - det ä en Uppsala kille, som den ruskigt snabbt och elegant.
Dock hade han problem med att avgasrör tog i när han blev ivrig..

Har själv haft Honda f. typ 1.000 år sedan - och himmel det var bra kvalite`

Från och med 2002 finns VFR med ABS som tillval och då även med dubbla pipor under sadeln, läckert! Under 7000 varv lyfter den bara 2 ventiler per cylinder och över detta 4 ventiler, detta för att förbättra vridet vid låga varv ennu mer utan att göra avkall på effekt vid höga varv. VFR har ett ryckte om att vara problemfria och det finns ex som gått 30000 mil utan behov av motorrenovering!
 
Jaha, då har jag provkört en VFR och blev förstås helt frälst!
En sådan får det bli!
Att moderna motorcyklar svängde så bra hade jag ingen aning om...
Vibrationerna från V4:an kan jag nog lära mig att leva med.
Inte samma vrid som i mitt nuvarande mudderverk men annars så var nog allt annat bättre.

Ses i kväll!

/Gurra
 
Tyckar nog att nu har du chancen - kör också på en K1200RS - tror även där kommer du bli förvånad..

Jag blev i allafall när jag lämnade min Kawasaki Z1000 från 1977 :p
 
Kawasaki till en BMWk1200RS
Det är nog ett så stort steg man kan ta inom
Åkafort(sporthoj) klassen :)
Årsmodell på kawasakin? 79?
 
Jaha, då var man såld på en annan cykel!
Fick äran att frakta Dennis' Falco runt Rörken. Tackar så mycket för det!!
Många intryck för den stackars hjärnan att bearbeta under vintervilan.
Twin, rad-4, boxer, trippel, VFR, BMW, Aprilia... aaaahhh!

Tackar återigen för lånet Taz!!!

/Gurra
 
GSX1100Gurra skrev:
Jaha, då var man såld på en annan cykel!
Fick äran att frakta Dennis' Falco runt Rörken. Tackar så mycket för det!!
Många intryck för den stackars hjärnan att bearbeta under vintervilan.
Twin, rad-4, boxer, trippel, VFR, BMW, Aprilia... aaaahhh!

Tackar återigen för lånet Taz!!!

/Gurra

MC köp handlar mer om känsla än förnuft så gå på känsla när du väl bestämmer dig, det blir du i längden mest nöjd med. Nu är det bara för dig att prova alla tänkbara hojar och sen får du sätta dig ner, samla dina intryck och bestämma dig. Först då kan du ta in aspekter som driftsäkerhet, driftskostnader (då inräknat service och försäkring). En dyrare hoj i inköp innebär inte med automatik högre driftskostnader.

/Simba
 
Simba skrev:
MC köp handlar mer om känsla än förnuft så gå på känsla när du väl bestämmer dig, köp en Aprilia, det blir du i längden mest nöjd med. Nu är det bara för dig att sluta prova alla tänkbara hojar och sen får du sätta dig ner, samla dina pengar och bestämt gå till Dennis och handla hoj. Först då kan du ta in aspekter som driftsäkerhet, driftskostnader (då inräknat service och försäkring). En dyrare hoj i inköp innebär inte med automatik högre driftskostnader. Nu till Dennis försvar så måste sägas att Aprilian är en billig hoj, med tanke på att han köpte den ny i Februari.

/Simba

Jag kan inte annat än hålla med! :fakta

:crash

//D
 
Last edited:
Taz skrev:
Jag kan inte annat än hålla med! :fakta

:crash

//D

Taz, dags att lugna ner dig något innan du avslöjar ditt rätta jag till fullo!!! Vissa individer som inte känner dig väl kan ju få uppfattningen att du börjar bli desperat... Själv gillar jag starka personligheter och gärna människor som går lite till överdrift obs! lite!
För att sammanfatta ditt inlägg som innehöll en hel del justeringar på mitt förra inlägg med hänvisning till ett visst MC märke och en viss försäljare så var kontentan att när man köper hoj så är känslan allra viktigast i ett lyckat köp.

/Simba
 
Va? Jag, desperat? Jag som har beställt nya Öhlinsfjädrar till min hojsing.... :) Tänker använda den nästa år för att köra skiten ur Tobbe på Gelleråsen.

Ok, jag ska tona ner mitt "säljande".

//D
 
Taz skrev:
Va? Jag, desperat? Jag som har beställt nya Öhlinsfjädrar till min hojsing.... :) Tänker använda den nästa år för att köra skiten ur Tobbe på Gelleråsen.

Ok, jag ska tona ner mitt "säljande".

//D

Säljare alltid säljare :tummenupp
 
Taz skrev:
Va? Jag, desperat? Jag som har beställt nya Öhlinsfjädrar till min hojsing.... :) Tänker använda den nästa år för att köra skiten ur Tobbe på Gelleråsen.

Ok, jag ska tona ner mitt "säljande".

//D

Tobbe har aviserat att han skall byta till bättre däck om det inte blir så att han rent av skaffar en annan hoj med ännu mer pulver i. Du har en värdig medtävlare i Tobbe! Visste du att Tobbe har ägt min första hoj som sin första? Vi har mao haft samma material att börja våra MC liv på. Du och n'Lasse är inte ensamma om att ha ägt samma hoj.

/Simba
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top