Ny hoj!?

Barr

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
04 Honda CBF 600
Tja alla glada.
Tänkte nu ställa frågan till alla er som är visare än jag själv är.
Är nämligen så att jag vill investera i en ny hoj nästa år (penga brist just nu så får vänta) Har kollat på några som verkar intressanta (även provkört dom)

Honda Cb1000ra 2009
Yamaha Fz1-n 2010
Kawasaki z1000 2010

Frågan är då, från eran erfarenhet vilka för/nackdelar finns de för de 3 hojjarna?

Är tacksam för alla tips och svar!

Nackdel - Det blåser

I övrigt är det mest kul :tummenupp

Har bara erfarenhet av CB´n, tillräckligt med effekt 125hk/10000rpm även om jag inte kan påstå att jag ligger på de varvtalet särskilt ofta, varvstoppet slår ifrån ganska bra =) Med andra ord inge fel på övriga registret heller. I början tyckte jag att den hade vobblingtendens men det försvann sen, om det var pga mig eller materialet är oklart men vi skyller på mig.

Ställbara dämpare fram och bak, komfortabel så pass att jag kört 20 mils rundor utan bekymmer. Att det blåser är troligen tröttsamt vid längre turer och den största anledningen till att jag förmodligen byter hoj någon gång under denna säsong. Gillar känslan i gashandtag och växellåda, känns robust och pålitlig.

Saker du troligen kommer vilja göra om är bakändan och montera en hugger för det blir skitigt satan utan och bla bakdämpen sitter i skottlinjen. Jag har även handtagsvärmare och det är hur bra som helst.

Serviceintervall = 100 mil sen vid 1200 mil, vid 600 mil är det kontrollservice som man enligt Honda får göra själv med bibehållen garanti. Själv lämnade jag in den vid 600 mil trots detta och passade på att få oljan och filter bytt då.

Försäkring är ju ofta en stor del i det hela, Honda märkesförsäkring var fördelaktlig för mig kontra andra modeller och de försäkringar som erbjöds till dem, dock gått upp något sen jag teckna. Finns att läsa här om du scrollar ner på den sidan, Street 3 om jag inte minns helt fel:

http://www.hondamc.se/homc/templates/PageWide____14193.aspx

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...