Ny hoj!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilken underbar fredag!

Här är den. Min hoj. Vad som är en sporthoj är en definitionsfråga, men det här är MIN sporthoj. Ni effekt/viktjagande puritaner ser väl rött. En hoj med tuttarna utåt!?

Flong ny. Extra allt. Hämtade den preciiiiis. Tar mig i princip vatsomhelst i världen, bara det finns en antydan till väg. Nu blir det åka av!

Bifogat

• bmw.jpg
    bmw.jpg
    65.1 KB · Visningar: 231
Jag håller precis på att skaffa gård. Jag tänkte dra ut lite skog där och då kanske du kan hjälpa mig :tungan

Skoja bara, det verkar vara en extremt välutrustad hoj, hur många pengar får man ge för en sådan?

Ymmot skrev:
2516751 Jag håller precis på att skaffa gård. Jag tänkte dra ut lite skog där och då kanske du kan hjälpa mig :tungan

Skoja bara, det verkar vara en extremt välutrustad hoj, hur många pengar får man ge för en sådan?

140 i grundutförande. Köpte till packväskor, larm, öhlinare, acrapovic-slipon och lite annat. :tungan

Plåtniklas skrev:
2516759 Åhhhhh! Får jag prova? Snälla? :dreglasöndersmiley

Självklart! Åk till närmaste BMW-handlare. De låter dig säkert mer än gärna sticka ut på en tur!

Jefligt cool:yoparty
Men frågan är hur modig man är ute i naturen när man
sitter på en hoj som väger närmare 300 pannor med lite
packning och kostar(med lite utrustning)ca 160-170000 spänn.

Grattis till hojen iallafall,machofaktorn är hög på adventuren:tummenupp

Några av gubbarna som var med på Transasia-resan körde adventuren, även i svår terräng. Visst är den tung, och visst är det kanske inte den mest optimala endurohojjen, men de tog sig fram, gubbarna. Kan dom så kan jag!

xrperra skrev:
2516803 Jefligt cool:yoparty
Men frågan är hur modig man är ute i naturen när man
sitter på en hoj som väger närmare 300 pannor med lite
packning och kostar(med lite utrustning)ca 160-170000 spänn.

Grattis till hojen iallafall,machofaktorn är hög på adventuren:tummenupp

Fan.. Skulle inte bytt 'ner' mig från min 950 Adventure. Den där typen av hojar är grymt håriga. :crash

Jävligt kewlt Starstriker. Även resan du har gjort är mer än de flesta vågar drömma om. :buga

Plåtniklas skrev:
2516817 Fan.. Skulle inte bytt 'ner' mig från min 950 Adventure. Den där typen av hojar är grymt håriga. :crash

950n är också en riktigt fin hoj. Alla som har/har haft en sån verkar nöjda. Den är nog dock lite hårigare, och kanske inte fullt så "långrese-betonad". Det är lite mer bus över den!

Zee skrev:
2516836 Jävligt kewlt Starstriker. Även resan du har gjort är mer än de flesta vågar drömma om. :buga

Mjo. Kanske det. Men nästan alla kan göra en sån här resa. På i princip vilken enklare hoj som helst. Med enkla medel. Man kan göra samma resa som jag med betydligt billigare och med ännu mindre planering. Med facit i hand så var det faktiskt inte så märkvärdigt. Visst var "vägarna" bökiga ibland, men eftersom det inte var någon tävling så fick det ta den tid det tog. Och då kan ALLA.

Jag gav mig fan på att jag skulle iväg på den här resan och jag gav mig ännu mer fan på att jag skulle klara det, trots att jag faktiskt bara hade kört hoj en säsong (600 mil asfalt) innan jag stack iväg. Jag är inte gjord av pengar, utan jag knegar på precis som de flesta andra här gör.

Vill med detta säga att 98% av alla här på SH kan genomföra en sån här resa. Allt som krävs är lite jävlaranamma samt möjlighet att leva billigt i några månader för att spara undan pengar!

Ut och kör med er!

En av de bästa modellerna för just långresor. Har en Touratech katalog hemma som det finns hur mycket tillbehör som helst till denna modell. Har suttit och dreglat och drömt om man en dag skulle ha en sån...

Hur är den att köra?

Grattis till en ruskigt läcker hoj! Inte utan att jag skulle kunna tänka mig en sådan när jag någon gång i framtiden byter hoj... Är dock ruskigt nöjd med min 950 Adventure S:yoparty

Farsan har dock blivit sugen på en GS1200ADV så vi får se :tummenupp

Se till att skaffa de 3 tillbehörstankarna från touratech så får du en tankvolym på 54 L :näsblod

Mattiaz skrev:
2517002 Grattis till en ruskigt läcker hoj! Inte utan att jag skulle kunna tänka mig en sådan när jag någon gång i framtiden byter hoj... Är dock ruskigt nöjd med min 950 Adventure S:yoparty

Farsan har dock blivit sugen på en GS1200ADV så vi får se :tummenupp

Se till att skaffa de 3 tillbehörstankarna från touratech så får du en tankvolym på 54 L :näsblod

Aha! En 950 Adventure S. Då vet du vad det handlar om!
Som jag skrev tidigare så är nog 950n en "roligare" hoj, men komforten blir lidande. Alla hojköp är en kompromiss!

54 liter...... Vad ska man ha det till? Egentligen? Under resan över Asien hade det faktiskt räckt med 20 liter, eftersom det aldrig var längre än 30 mil mellan tankställena. (Obeservera att jag inte säger "mackar"). Men visst, en stor tank ger extra trygghet. Tyvärr ger full tank också högre vikt. 13 kilo extra spelar roll i tuff terräng. Speciellt när hojjen redan är topp- och baktung pga 30-40 kilo packning.

För min del så kommer jag nog bara i sällsynta fall tanka fullt, speciellt om jag bara ska ut på dagturer. Ska jag däremot till Gbg eller nåt så är det ju skönt att slippa stanna för tankstopp på vägen!

mooslund skrev:
2516974 Frän! vart ska du fara med den då?

Spånar lite på Afrika. Namibia och Sydafrika ska tydligen vara väldigt fint. Vi får se.

ZaXeS skrev:
2516987 Gubbe..:arsele

Gubbe? Hörru. Vad är gubbigast: En 1200GSA eller en grön Kronan?

Z.w.A skrev:
2516994 En av de bästa modellerna för just långresor. Har en Touratech katalog hemma som det finns hur mycket tillbehör som helst till denna modell. Har suttit och dreglat och drömt om man en dag skulle ha en sån...

Hur är den att köra?

Well.... Den är..........bra. När man väl fått rull på den så känner man inte av storleken. Motorn är kanske inte rapp oim man kört sporthoj tidigare, men det är inte meningen heller. Den fyller sin funktion. KÖrde 650 Dakar inna, och den fyllde också sin funktion. Båda är kanon för det de är byggda för :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...