Ny hoj

Par401

Galen
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
just nu ingen=(
Jag är 19 och har tänkt ta A begränsad. Är sugen på att köpa en typ R6 eller R1 ny eller beg. Men funderar lite på vad som gäler?

Hur mycket kommer en försäkring att hamna på ca?
Kan man begränsa en ny hoj?

Par401 skrev:
2365989 Jag är 19 och har tänkt ta A begränsad. Är sugen på att köpa en typ R6 eller R1 ny eller beg. Men funderar lite på vad som gäler?

Du kan strypa i princip vilken hoj som helst, så länge vikt effektförhållandet inte överstiger det du har behörighet till att köra samt att effekten inte är högre än 25kw. Sen hur mycket din försäkring kan komma att hamna på det vet väl egentligen bara f-bolagen. Kan nämnas att jag betalar 1005:-/mån/halv för min R6 -02. Är 20år och bor i en skithåla på landet. Sen tycker jag att du ska satsa på en R6à istället för en R1, är enligt min mening bättre att börja på än en tusenkubikare.

/Jerry

vet inte säkert men det borde finnas strypningskit till även nya hojar.

Har du kört 125a innan eller? annars kanske det är lite väl hardcore att köpa just de hojjarna direkt...menar man måste ju ha lite att tråna efter man tröttnar på alla hojjar men går man på r1 direkt finns det inte mycket värre att byta upp sig till...mer än att ta bort strypningen då :-)

Par401 skrev:
2365989 Jag är 19 och har tänkt ta A begränsad. Är sugen på att köpa en typ R6 eller R1 ny eller beg. Men funderar lite på vad som gäler?

går att strypa en 1000 mc kompaniet har till nästan alla modeller men jag vågar inte ens tänka på hur en strypt tusen går . börja med en r6 och lär dig köra.

Mvh Stoffe

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back