Ny hoj - Ny hjälm

Jag vurpade 03, flög över styret och landade rakt upponer (på huvudet endast) och gled över en vägbana på huvudet (hastighet vid vurpa 70-100 km/h).. Klarade mig med komp. sprickor på två ryggkotor, fick ligga kvar över natten på sjukhus pga risk för hjärnskakning, men det klarade jag mig ifrån. Jag hade en AGV-hjälm, inte den dyraste av alla, men ingen plasthjälm iaf.. Köpte en likadan sen :).
Jag kan därmed bara säga att det är en bra hjälm!

//Andreas

Küngen skrev:
2639894 Är du ironisk? eller menar du att en hjälm från 04 är gammal och uttjänt?

Den har varit med i en vurpa, där enbart visiret skrapades av trädgrenar.
men sedan dess har jag tappat den både 1 & 2 gånger.

Sedan har hjälmen blivit uttöjd, så jag tycker inte den sitter lika bra nu, som den gjorde när jag köpte den. skakar i höga hastigheter

så jag vill inte köra med den kommande säsong iaf, men den kan vara bra att ha som en extra hjälm

AGV ROssi GP-Pro

wonderwizard skrev:
2639259 lokala mc handlaren.. vilken vill jag inte säga, eftersom dom inte betalar reklamplats på SH

Klart finnaste lacken när det gäller Rossi-Pottorna:tummenupp ...Nu får du bara skaffa ett sjysst visir oxå!

Som sagt...riktigt bra pris Vet du om det fanns fler? (Kostar nästan 4k på MC-Huset i Malmö)..Kanske skulle kunna tjäna en slant på att åka upp till Hbg och införskaffa en sådan därifrån.

wonderwizard skrev:
2634629 jag e iaf en av dem... det finns många som mig :D
Det hoppas vi fan inte....
Tycker du ska prova att sova med hjälmen inatt och se om du kan drömma dig snabb. Släng på dig skinnstället också när du ändå är igång. :näsblod

(och du tycker vi som kör Ducce är knäppa, ja jisses...)

RC211V skrev:
2658078 Klart finnaste lacken när det gäller Rossi-Pottorna:tummenupp ...Nu får du bara skaffa ett sjysst visir oxå!

Som sagt...riktigt bra pris Vet du om det fanns fler? (Kostar nästan 4k på MC-Huset i Malmö)..Kanske skulle kunna tjäna en slant på att åka upp till Hbg och införskaffa en sådan därifrån.

jag köpte mig ett mörkt tonat visir också. 380:- efter rabatt

det finns en massa hjälmar kvar... bara att slänga dig i bilen & köra upp :tummenupp

wonderwizard skrev:
2637135 ingen som har något att säga om AGV ?

Hade en AGV Venom (tror den heter det) innan min SHOEI och AGVn hade enormt mkt vindbrus p.g.a platsbitarna som håller visiret. Det lät som om du blåser i en flaska I HJÄLMEN!

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...