Ny hoj idag!

Det var ju ett test för stora motarder (1000 cc) och de hade olika karaktärer...BMW HP2 kraftfullast & råast, KTM 950 mest allround & bekväm och Ducati Hypermotard busigast & smidigast.

Menar inte SXv utan nya Dorsoduro (750)
Aprilia%20Dorsoduro%20750.jpg

Kommer bli en dräpare. Mindre kubik, men mindre vikt å lika mkt hk som de andra:yoparty

SHIT den hade jag missat ...GRYM hoj när kommer den? fakta..?

(finns kanske nån egen tråd om den så slipper vi spamma sönder denna här tråden.)

En bit över 100hk tror jag då helsystemet tillför en del, försäkringen har jag inte kollat överallt än men Special Bilsport-MC ligger på ca 8000:- hel/helår.

Fy fan nästan dubbelt så många hästar som jag har nu då (i hojen)
Hur är den att plöja lite längre sträckor...typ Norge - Sverige 50 mil (du har nog inte testat iof...)...får mardrömmar när jag funderar på att köra så långt med 640:n.

Last edited:
Fy fan nästan dubbelt så många hästar som jag har nu då (i hojen)
Hur är den att plöja lite längre sträckor...typ Norge - Sverige 50 mil (du har nog inte testat iof...)...får mardrömmar när jag funderar på att köra så långt med 640:n.

Tjena på er!
Diskutera gärna Ducati Hypermotard i denna "officiella" Hypermotardtråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140596&highlight=ducati+presenterar
Där finns svar på alla era frågor om effekt på papper och i motorn mm mm!
Snabb info, jag har bänkat min original till 82 hästar och 104 nm på BAKHJULET vilket stämmer bra med tillverarens uppgifter om 90 hästar i motorn. Här på forumet brukar vi hålla oss strikt till bakhjulshästar för att få en rättvisande jämförelse. Bike vägde in den på 198 kilo fulltankad.
Svara gärna i den andra tråden, där finns ett par andra Hypermotardägare som inte önskar annat än att indoktrinera ännu en frände!
hare gött!
//m

Då blev det premiär rundan idag, 12 mil på mestadels småvägar. Grymt skön hoj o köra, vridet är riktigt bra och motorn rycker f..n ingenting vid av/påslag. Lite bakhjulskörning blev det oxå och det är ju inte speciellt svårt att få den o lyfta i 3:an ialla fall - 4:an & upp testa jag inte idag :tuttar Hoppas dock frambromsen blir bättre när den är inkörd för jämfört med husan jag har så tar den inte speciellt mkt tycker jag. Annars är jag nog bara väldigt överraskad hur kul den är att köra o det kan nog bli en rolig sommar.. :tuttar

Då blev det premiär rundan idag, 12 mil på mestadels småvägar. Grymt skön hoj o köra, vridet är riktigt bra och motorn rycker f..n ingenting vid av/påslag. Lite bakhjulskörning blev det oxå och det är ju inte speciellt svårt att få den o lyfta i 3:an ialla fall - 4:an & upp testa jag inte idag :tuttar Hoppas dock frambromsen blir bättre när den är inkörd för jämfört med husan jag har så tar den inte speciellt mkt tycker jag. Annars är jag nog bara väldigt överraskad hur kul den är att köra o det kan nog bli en rolig sommar.. :tuttar

Låter bra det :tummenupp Jag tycker den hojjen är riktigt grym =), Ska du inte ändra din profil ? :tungan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back