Ny hoj idag!

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Då blev det en ny hoj idag, valet föll på en Ducati Hypermotard -08 med Thermignoni helsystem - dessutom ska den drevas ner en kugg fram så den blir lite "ilsknare" :tuttar Sliponet hade dubbla dämpare bak under sadeln och det är snyggt men nummerplåt, blinkers etc kom så j...vla långt ner men på helsystemet är det en dämpare och då kommer "krafset" längre upp och det tycker jag blir snyggare. Ska hämta den på Onsdag nästa vecka ser det ut som. Har dock aldrig kört ngn men får hoppas på det bästa, är ngn sugen på en grymt fin Husa så hojta till..

Bifogat

• Ducce1.jpg
    Ducce1.jpg
    94.9 KB · Visningar: 219
Last edited:
Najs! Vad fick du ge för en sådan? :hihi

Upp med bilder när du får hem den! :D

Last edited:
Gratulerar till nya hojen!

Jag har aldrig kört en sådan jag heller, men jag vågar ändå säga att den är grym! 1100cc svullo-motard kan inte vara annat:tummenupp

//Avundsjuk

Hur mycket hästar har den och vad får du ge i försäkring? :)

En bit över 100hk tror jag då helsystemet tillför en del, försäkringen har jag inte kollat överallt än men Special Bilsport-MC ligger på ca 8000:- hel/helår.

Så nu är nya hojen hämtad, slänger upp lite bilder som jag utlovat... PS Det är ganska skön sång i maskinen:tuttar DS

Bifogat

• Ducati8.jpg
    Ducati8.jpg
    112 KB · Visningar: 74
  • Ducati7.jpg
    Ducati7.jpg
    96.7 KB · Visningar: 72
  • Ducati6.jpg
    Ducati6.jpg
    114.7 KB · Visningar: 61
  • Ducati5.jpg
    Ducati5.jpg
    120.6 KB · Visningar: 69
  • Ducati4.jpg
    Ducati4.jpg
    157.9 KB · Visningar: 104
  • Ducati3.jpg
    Ducati3.jpg
    92.2 KB · Visningar: 119
  • Ducati2.jpg
    Ducati2.jpg
    96.3 KB · Visningar: 93
  • Ducati1.jpg
    Ducati1.jpg
    102 KB · Visningar: 132
Så plockade du Ducatin iallafall! Fan vad jag inte borde ha rekommenderat! Så jevla avundsjuk. Grattis till köpet!

:tummenupp

En bit över 100hk tror jag då helsystemet tillför en del,

Det tror inte jag.... :va
Inte mycket mer än 80 hk original. Har svårt att tro att enbart avgassystemet skulle ge närmare 20 hk extra fast om du har bytt till racekammar så kanske det börjar närma sig.
Men vridet är outstanding och det är det som gör den till en riktig wheeliemaskin! :yoparty

Verkligen Grattis till en supermaskin! :D

/issi

Ser grym ut :tummenupp
Har du läst SM testet i nyaste bike, där testar de stora motards...jag har inte läst....vann Ducce eller...?

Det tror inte jag.... :va
Inte mycket mer än 80 hk original. Har svårt att tro att enbart avgassystemet skulle ge närmare 20 hk extra fast om du har bytt till racekammar så kanske det börjar närma sig.
Men vridet är outstanding och det är det som gör den till en riktig wheeliemaskin! :yoparty

Verkligen Grattis till en supermaskin! :D

/issi

Hmm, enligt säljaren + tex den här sidan

http://www.webbikeworld.com/ducati-motorcycles/hypermotard/

(står nästan längst ner) så har den 95hk orginal sen plus då ca 5-7 med helsystemet. Sen enligt uppgifterna i vv så har den 62kw, dvs ca 80hk. Misstänker att den som de flesta andra (om inte alla) är strypt då den landar i Sverige pga bullerkrav, avgasrening osv sen tar firmorna bort det, eller?

Hmm, enligt säljaren + tex den här sidan

http://www.webbikeworld.com/ducati-motorcycles/hypermotard/

(står nästan längst ner) så har den 95hk orginal sen plus då ca 5-7 med helsystemet. Sen enligt uppgifterna i vv så har den 62kw, dvs ca 80hk. Misstänker att den som de flesta andra (om inte alla) är strypt då den landar i Sverige pga bullerkrav, avgasrening osv sen tar firmorna bort det, eller?

Jag kollade din länk.....
Satan var läcker den är alltså, riktigt nice med blinkers och backspeglar inbyggda i handguardsen!! Den svarta var ju så J___a snygg :tummenupp
Jag som funderar på en Ktm 690 SMC men man får nog ta och kika lite på Duccen oxå. Men det skiljer väl en hel del i pris...och vikt?
Ska köpa nyaste Bike och förkovra mig lite.

Bifogat

• black-hypermotard-side.jpg
    black-hypermotard-side.jpg
    86 KB · Visningar: 81
177 kg torrvikt med helsystemet, den vanliga 1100 modellen (som jag köpte) ligger på 110000:- och 1100 S 130000:-. I stort sett skiljer det bara kosmetiskt, lite kolfiber, annan beläggning på framgaffeln har jag för mig, ngt bättre frambroms, inte säker men kan va annan bakdämpare oxå. För dem 20000:- mer den kostar så valde jag till kitet med helsystemet istället på den vanliga modellen.

177 kg torrvikt med helsystemet, den vanliga 1100 modellen (som jag köpte) ligger på 110000:- och 1100 S 130000:-. I stort sett skiljer det bara kosmetiskt, lite kolfiber, annan beläggning på framgaffeln har jag för mig, ngt bättre frambroms, inte säker men kan va annan bakdämpare oxå. För dem 20000:- mer den kostar så valde jag till kitet med helsystemet istället på den vanliga modellen.

Olika fälgar på den vanliga och S med.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back