Ny hoj från, MK X-RAY.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
www.metrakit.com
Helt ny handbyggd hoj.
Kolla in deras X-ray, helt klart imponerad av resultatet.
Troligtvis motorn från Sherco 450-600cc.

I med motorn från Aprilia SXV 550 istället !

Gick åt mkt rör till ramen, eller? Men riktigt fin.. framlyktan såg knäpp ut innan de lackade den. Men resultatet blev bra! Dessutom visade de ju precis hur de hade byggt den, bara hem och börja svettsa alltså. Mer encylindriga hojar! Gärna räsers!

Vad säger ni om deras räserhoj då?
http://www.metrakit.com/english/preGP_125.php
Hittade ingen uppgift på pris, men de kan väl inte vara så dyra?

Den där var ju riktigt fläskig :tummenupp En sådan vill jag ha... men som du säger, i med motorn från Aprilia SXV 550 istället. Då blir det fart i grejorna. Kan nog bli väldigt rolig då... Eller som du nog vet Jösse så tycker jag att den hade gjort sig bra med tvåtakt... :yoparty inte stor tvåtakt t.ex. 500 eller något sådant, utan nu menar jag STOR tvåtakt :hihi Övermotoriserat är bra. Den ser ju väldigt liten och nätt ut så den kan nog vara skoj att köra...

lahi skrev:
2596238 Den där var ju riktigt fläskig :tummenupp En sådan vill jag ha... men som du säger, i med motorn från Aprilia SXV 550 istället. Då blir det fart i grejorna. Kan nog bli väldigt rolig då... Eller som du nog vet Jösse så tycker jag att den hade gjort sig bra med tvåtakt... :yoparty inte stor tvåtakt t.ex. 500 eller något sådant, utan nu menar jag STOR tvåtakt :hihi Övermotoriserat är bra. Den ser ju väldigt liten och nätt ut så den kan nog vara skoj att köra...
jo håller med dej det skulle bli ritkigt fränt:yoparty
men annars skulle det nog vara fränt med 500cc 2-takt också men jag fattar vad du menar:hihi

Mr.PB skrev:
2597746 jo håller med dej det skulle bli ritkigt fränt:yoparty
men annars skulle det nog vara fränt med 500cc 2-takt också men jag fattar vad du menar:hihi
Hehe, jodå, men fler cylindrar och tvåtakt hade suttit fint. Stånkor blir lite "bingbidibingbing poff" :rolleyes: av det och inte så mycket varv, jag vill ha fler cylindrar, kortare slaglängd och varv!!! :tummenupp 700-800 cc, tre eller fyra cylindrar. Och något smörjsystem så man slipper pumpa på gasen hela tiden som på min gamla KTM 500. Blir jobbigt i längden :hihi

lahi skrev:
2597763 Hehe, jodå, men fler cylindrar och tvåtakt hade suttit fint. Stånkor blir lite "bingbidibingbing poff" :rolleyes: av det och inte så mycket varv, jag vill ha fler cylindrar, kortare slaglängd och varv!!! :tummenupp 700-800 cc, tre eller fyra cylindrar. Och något smörjsystem så man slipper pumpa på gasen hela tiden som på min gamla KTM 500. Blir jobbigt i längden :hihi
hehe jo:hihi en 500 gp motor från dom tvåtaktarna skulle ju vara fränt o stoppa ner :yoparty , emn en sån går väl inte o få tag i tyvärr..

Mr.PB skrev:
2599262 hehe jo:hihi en 500 gp motor från dom tvåtaktarna skulle ju vara fränt o stoppa ner :yoparty , emn en sån går väl inte o få tag i tyvärr..
Det kan vara lite lurigt att få tag på en sådan, men det är inga som helst bekymmer att få tag på en Polaris, Skidoo mfl. 700-800 cc tvåtaktsmotor. Utan låda. Separata lådor finns att köpa :tummenupp

lahi skrev:
2599564 Det kan vara lite lurigt att få tag på en sådan, men det är inga som helst bekymmer att få tag på en Polaris, Skidoo mfl. 700-800 cc tvåtaktsmotor. Utan låda. Separata lådor finns att köpa :tummenupp
jaha de gör det aa då är ju valet givet ju:tummenupp

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...