Ny hoj! Förslag på tillbehör/moddning önskas

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Vässad Fazer 1000
Har precis varit och köpt mig en ny hoj, Fazer 600cc 2002.:yoparty
förminskad.jpg
Den är helt original förutom tankskyddet.

Jag har planer på att modda den lite så den blir lite mer personlig. Saker som ska göras är:
*Värmehandtag
*Givi Wingrack 2-packhållare (jag vet att det är fult och inte passar en sån här hoj, men jag äger redan packhållarn med tillhörande väskor, och jag vill gärna kunna åka till Tylösand och campa
*Nya blinkers, gärna LED
*Led-lampor i bakhjuset
*Hugger på bakhjulet, ska lackas i samma färg som hojen
Om det blåser alldeles för jävligt så blir det väl ett förhöjt kåpglas också.

Någon som har fler förslag? Är väl inte direkt sugen på att göra alltför stor åverkan på originaldelarna. Jag har funderat på ny regplåtshållare, men det hänger på hur det kommer se ut med packhållarn.

Köp ett Double bubble glas.Det har frugan på sin Fazer.Är som natt och dag mot orginal.
Undertail,magkåpa.
Istället för packfickor kan du göra som vi har gjort.
Jag har fått detta drag godkänt av sbp.När man kommer fram häktar man av vagnen och sedan är det bara att gasa,behöver aldrig packa nåt på hojen.Är betydligt säkrare än att åka med fullastad hoj.Bara ett tips.

Bifogat

• monika.JPG
    monika.JPG
    84.5 KB · Visningar: 430
Får man fråga vad ett double bubble-glas är? Är det månne ett sånt skyddsglas man sätter över strålkastarglaset?

Släpkärran var ett bra tips, får se hur det kommer se ut med wingracket först.

Nej.Duoble bobble eller airflow som det också kallas är ett förhöjt kåpglas av det sportigare slaget.Bifogar en bild.
Detta gör en enorm skillnad mot orginalet.

Bifogat

• album_thumbnail.jpg
    album_thumbnail.jpg
    15.4 KB · Visningar: 1,885
Det handtag som sitter bakom sadeln hade fått åka. Så det kan sättas på om man ska skjutsa.
Hade nog bytt kedjeskydd till något bockat aluminium som passar in i designen.
Andra blinkers som du sa, inte nödvändigtvis led, men ett par diskreta (finns några pilformade som jag kan tänka mig passar in).
Kanske ett par mindre och diskretare backspeglar?

Snubbla på denna annons
http://www.blocket.se/vi/10091312.htm?ca=23_10_s

Last edited:
Handtaget ryker när wingracket monteras...

Huggern innehåller ett kedjeskydd, så originalet ryker också.

När det gäller backspeglar vet jag inte vilka modeller som passar, eftersom dom är monterade på kåpan, och inte på styret...

Passar förresten R6-delar?

Urbo skrev:
2617980 Handtaget ryker när wingracket monteras...

Huggern innehåller ett kedjeskydd, så originalet ryker också.

När det gäller backspeglar vet jag inte vilka modeller som passar, eftersom dom är monterade på kåpan, och inte på styret...

Passar förresten R6-delar?

Passar och passar... Allt passar om man vill. Bara en fråga om hur mycket man vill.
Har en cuts till en CBR600 -00 till min GSXR1100 -87 som ska på. Blir lite (mycket) finlir.
Kan tänka mig att det blir lite enklare för dig.
Men får du bara ordning på det så hugger och allt i ett. Tror det kan se rätt bra ut.

Ang. backspeglar är det lite samma sak. Hitta några som ser snygga ut, och försöka anpassa dem till monteringshålen i kåpan.

fan släng väskorna och allt sånt du kan ju lika gärna köpa en guldvinge med sterio

zx skrev:
2611705 Nej.Duoble bobble eller airflow som det också kallas är ett förhöjt kåpglas av det sportigare slaget.Bifogar en bild.
Detta gör en enorm skillnad mot orginalet.

Kan bara hålla med till fullo, då jag testat hoj med detta, enorm skillnad i högre farter.

Packväskor monteras snart på den, köpte monteringssatsen till wingracken i förra veckan.

Har även monterat ett kylarskydd i polerat rostfritt, det blev najs.

Huggern ska jag beställa så fort jag fått på wingracken, måste se hur mycket den skymmer.

Det där med bubbel-glaset låter vettigt. Ska ta en titt på det och se om man hittar nåt vettigt... Några förslag på passande färger? Transparent, eller mörkt tonat kanske? Jag tror att om man blandar in fler färger än dom som redan finns så ser det knasigt ut.

Jag provade att labba i Photoshop och kom fram till att ett mörkt tonat glas skulle göra sig snyggt på hojen. Ska slänga upp ett foto på det sen.

Någon som har erfarenhet av Powerbronze's huggers? Passform och sånt? Lackerbart?

Mvh Marcus

diod baklampa

Urbo skrev:
2611565 Har precis varit och köpt mig en ny hoj, Fazer 600cc 2002.:yoparty
View attachment 171155
Den är helt original förutom tankskyddet.

Jag har planer på att modda den lite så den blir lite mer personlig. Saker som ska göras är:
*Värmehandtag
*Givi Wingrack 2-packhållare (jag vet att det är fult och inte passar en sån här hoj, men jag äger redan packhållarn med tillhörande väskor, och jag vill gärna kunna åka till Tylösand och campa
*Nya blinkers, gärna LED
*Led-lampor i bakhjuset
*Hugger på bakhjulet, ska lackas i samma färg som hojen
Om det blåser alldeles för jävligt så blir det väl ett förhöjt kåpglas också.

har en diodbaklampa till din hok

Hej har en dio9dbaklampa till din hoj ny i kart ersätter originalglaset med diodplatta

Last edited:
Sådär, nu har jag labbat lite i photoshop... tycker det blev ganska schnyggt. Ska bara få gammelhojen såld, så blir det beställning av alla delar jag nämnt ovan

Bifogat

• före.jpg
    före.jpg
    45.7 KB · Visningar: 76
  • efter.jpg
    efter.jpg
    44.4 KB · Visningar: 99
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back