Ny hoj, CBR 900 Stunthoj :)

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
Precis köpt en stuntkittad CBR 900 streetfighter. Motorbur, 12 o´clock bar och pizzasizedrev bak.

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR vilken acceleration. Tidigare åkte man ju XR så det är ju liiiiiite skillnad nu när man kan ta upp den på bakhjulet med endast gas i 180km/h på sexan. Fan jag är så jävla lycklig, det här är fan kärlek :yoparty

Drevad som den är nu gör den bara 210 men upp dit går den fan som en robot 70 :D

Tyvärr syns korden på bakhjulet så man försöker ju ta det lite varligt nu även om det inte är lätt, fått med nytt bakhjul bara inte hunnit montera det än.

Go känsla på vägen hem när man kommer upp bredvid en carrera 4 och ger lite varv, snubben hänger på och vi ger gas. Tror inte det tog mer än 0.5 sekunder innan han var så frånåkt att han låtsades som om han inte alls försökte raca ... än en gång ... kärlek...

Sugen som fan på att testa att raca med en modernare sporthoj, självklart chanslös i högre fart men vettefan hur någonting ska kunna gå fortare upp till varvbryt på sexan än denna.

#acke# skrev:
2436067 Precis köpt en stuntkittad CBR 900 streetfighter. Motorbur, 12 o´clock bar och pizzasizedrev bak.

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR vilken acceleration. Tidigare åkte man ju XR så det är ju liiiiiite skillnad nu när man kan ta upp den på bakhjulet med endast gas i 180km/h på sexan. Fan jag är så jävla lycklig, det här är fan kärlek :yoparty

Drevad som den är nu gör den bara 210 men upp dit går den fan som en robot 70 :D

Tyvärr syns korden på bakhjulet så man försöker ju ta det lite varligt nu även om det inte är lätt, fått med nytt bakhjul bara inte hunnit montera det än.

Go känsla på vägen hem när man kommer upp bredvid en carrera 4 och ger lite varv, snubben hänger på och vi ger gas. Tror inte det tog mer än 0.5 sekunder innan han var så frånåkt att han låtsades som om han inte alls försökte raca ... än en gång ... kärlek...

Sugen som fan på att testa att raca med en modernare sporthoj, självklart chanslös i högre fart men vettefan hur någonting ska kunna gå fortare upp till varvbryt på sexan än denna.
F1!!! grattis, slunga en bild o lite mer info vf! Efter det du skrev blir man ju lite sugen:)
Får man fråga vad du gav för åket?

rBy skrev:
2436077 F1!!! grattis, slunga en bild o lite mer info vf! Efter det du skrev blir man ju lite sugen:)
Får man fråga vad du gav för åket?

6ans å 180 wheelie ?
det e power!

Bilder kommer så fort jag får hem digitalkameran från polarn. Gav 21´för den. Det är en 92a´ som enligt uppgift gått 3700 mil med stora servicen gjord (självklart ingenting man kan vara säker på) men den låter kanon i motorn och jag bara ler när jag ser på den :) Fick med alla originalkåpor också men de kommer ju aldrig sättas på, STREETFIGTHER rockar!!!

Wonderboy skrev:
2436086 6ans å 180 wheelie ?
det e power!

Jo men som sagt, monsterpizzadrev bak och en kugg ner fram ...hehe

Last edited:
Wonderboy skrev:
2436086 6ans å 180 wheelie ?
det e power!
:yoparty :yoparty :yoparty

#acke# skrev:
2436090 Bilder kommer så fort jag får hem digitalkameran från polarn. Gav 21´för den. Det är en 92a´ som enligt uppgift gått 3700 mil med stora servicen gjord (självklart ingenting man kan vara säker på) men den låter kanon i motorn och jag bara ler när jag ser på den :) Fick med alla originalkåpor också men de kommer ju aldrig sättas på, STREETFIGTHER rockar!!!

Fan va najs!
Få terra aset då?:rolleyes:

Last edited:
#acke# skrev:
2436090 Bilder kommer så fort jag får hem digitalkameran från polarn. Gav 21´för den. Det är en 92a´ som enligt uppgift gått 3700 mil med stora servicen gjord (självklart ingenting man kan vara säker på) men den låter kanon i motorn och jag bara ler när jag ser på den :) Fick med alla originalkåpor också men de kommer ju aldrig sättas på, STREETFIGTHER rockar!!!

Lutar åt att din hastighetsmätare har fått tuppjuck då du drevat om.
Fast mätaren kanske sitter på framhjulet på din modell och då visar ju den som vanligt.
Min hoj gör en antydan till powerwheelie på tvåan, får testa och flytta tebaks fetröven lite till och se om de hjälper.

Grattis.. vart hittar ni alla hojjar? Letar som en idiot efter ett liknande objekt och samma prisklass. Men alla jag hittar är ju bara för dyra.

Så vet ni nått liknande så hör gärna av er ;)

PalleP skrev:
2436242 Lutar åt att din hastighetsmätare har fått tuppjuck då du drevat om.
Fast mätaren kanske sitter på framhjulet på din modell och då visar ju den som vanligt.
Min hoj gör en antydan till powerwheelie på tvåan, får testa och flytta tebaks fetröven lite till och se om de hjälper.

Har inte kört den tillräckligt mycket än för att kunna svara på huruvida farten är verklig, mycket möjligt att det inte riktigt stämmer. Att den reser endast med gas på sexan är dock säkert. Erkänner dock att jag inte direkt gjorde ett försök att plocka upp den till balanspunkten med 3 mils erfarenhet av hojjen samt begränsad erfarenhet av sporthoj över huvud taget och med korden framme på bakdäcket...

Förresten, om någon sitter på en verkstadshandbok till denna modell vore det grymt uppskattat. Har letat men inte hittat någon digitalt lagrad. Jaja, i annat fall verkade det gå att beställa böcker som täcker in modellen från lite olika siter.

#acke# skrev:
2436067 Precis köpt en stuntkittad CBR 900 streetfighter. Motorbur, 12 o´clock bar och pizzasizedrev bak.

http://www.blocket.se/vi/9268306.htm?ca=11_s

kan dte vara dne där hojen?:tuttar

Bara att fixa till bakdelen och ge den lite färg och kärlek i vinter så kommer den ha precis den look jag är ute efter. Diggar ramen skarpt!

Bifogat

• CBR900.JPG
    CBR900.JPG
    121 KB · Visningar: 444
#acke# skrev:
2438853 Bara att fixa till bakdelen och ge den lite färg och kärlek i vinter så kommer den ha precis den look jag är ute efter. Diggar ramen skarpt!

den ser elak ut den ;) bjuppa på lite fler bilder så man får se ditt "pizzadrev" etc :P

lycka till i vinter för övrigt :tummenupp

#acke# skrev:
2438853 Bara att fixa till bakdelen och ge den lite färg och kärlek i vinter så kommer den ha precis den look jag är ute efter. Diggar ramen skarpt!
Bakdelen på dom CBRerna ser för jävliga ut, ser ut att väga som en cementsäck :/ bara fixa!:tummenupp
Annars är den ju GRYIM!!! måste erkänna att jag är lite avis:)

Undrar om inte jag ägt den där hojen nån gång, fast då va den med kåpor.
Sitter de nå hemmasnickrat slipon på? En öhlinare bak? En bult i ramen å ett fult blått målat kåpglas?

Han som köpte den av mig skulle bygga stuntmoppe kommer jag ihåg.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back