Ny hoj - besluts ångest!!

självklart ska du ha en cbr!!!!:tummenupp:banana
Visst att jag är lite partisk här då jag älskar min honda, men carro har rätt:fakta lätta, snabba och lättmanövrerade.. men jag tycker du ska satsa på en från 07 eller senare.

En CB1000R är väldigt lättmanövrerad så jag skulle inte vara bekymrad över vikten på den.

Men annars tycker jag att du gott kan kolla in Triumph Daytona 675 också... varför inte liksom.

Men för mig så slår ju Honda högst i mitt hondasålda hjärta. :)

600RR var inte jätte mycket tyngre innan 07 men ska det bara 1000RR ska det definitivt vara efter 07..de innan är mycket tyngre. Men jag håller med dig, man har en speciell del i hjärtat för honda:)

Money CB1000R må va lite för snäll, men den är helt rätt i storleken till dig tror jag. FZ1 är nog lite för stor (perfekt för min storlek) och CB1000R kändes liten som en Street Triple i jämförelse. Effektutvecklingen var mjuk så det är nog lätt att köra i knäskrap. Däremot kommer du att sakna känslan av den explosiva effektutvecklingen efter 10000 RPM. Man kan dock lära sig leva utan det när man märker hur praktiskt det är att ha ett mellanregister :tummenupp

Du behöver nog inte vara speciellt oroad över att 1000 cc SS är mycket tyngre än 600 cc SS. Enligt Tillverkarnas hemsidor för årsmodell 2010 är alla beräknade med Curb Weight dvs alla vätskor, full tankad inkl. batteri. Mäter du torr vikten är skillnaden mindre då 1000 cc har något större tank, olja och kylvatten.

GSXR 1000 vs 600 cc 7 kg
CBR 1000 vs 600 cc 14 kg
YZF R1 vs YZF R6 14 kg

Den lättaste 1000 cc är CBR på 199 kg och 600cc är ....CBR 185 kg.

Tyngsta 1000 cc är YZF R1 205 kg och Tyngsta 600 cc är GSXR 600 196kg

OBS!! Detta är fabrikens uppgifter, om det skulle vara någon som tycker det är fel, så får ni ta upp det med respektive tillverkare.

För en normallång person är kanske 14kg inte så mycket, men står man på tårna och hojen tippar åt ett håll så är det jätte mycket att hålla upp. :( Därför ja inte vill ha en 1000cc då dom oftast är lite högre och väger lite mer. Plus att jag känner att jag inte har så stor nytta av en 1000 kubikare. Jag vill utvecklas i min egen fart och kunna köra bra och snabbt med en 600cc innan jag går steget upp. :) :tummenupp

Plus att jag känner att jag inte har så stor nytta av en 1000 kubikare. Jag vill utvecklas i min egen fart och kunna köra bra och snabbt med en 600cc innan jag går steget upp. :) :tummenupp

Tycker nog detta är den absolut största vikten i ditt val av mc:tummenupp. För dom extra kilon är faktiskt ingen skillnad då dom 14 kg är fördelade på hela hojen. När du märker större vikt skillnad är om mc:n kommer över en viss lutning som det kan bli jobbigt (typ välta)

Innan du bestämmer dig så prova en GSXR 1000 K5 K6, den är faktiskt en av dom lägsta SS 1000cc.

Lycka till med ditt val.

Körde en Daytona idag, det var därför jag kom att tänka på triplarna. Gixxer 750 då, har du funderat på den ?

Sambon sneglade både på Daytona 675 och Street Triple 675 sist vi var runt. En grym motor med "större" känsla än klasskonkurrenterna. Daytonan har jag testat och är lite kär i faktiskt, mindre dussinhoj är R6 också vilket i min bok.

Körde en Daytona idag, det var därför jag kom att tänka på triplarna. Gixxer 750 då, har du funderat på den ?

Nä inte direkt, är inte jätte förtjust i Gixxrar. Dom som är fina är dom nya och så mycket pengar kommer ja inte få ut att ja kommer ha råd med en så ny hoj. :tungan

Låter som vi ändå har en winner här inne, the R6:a!! :yoparty

Jag kan förstå att det blir lättare att överväga ett annat alternativ nu när man faktiskt står inför det fria valet, men samtidigt, varför byta om du redan hade hittat rätt? ;)

R6:an verkar ha fångat ditt hjärta rejält och jag tror inte nån annan hoj här kan fylla det tomrummet, dessutom råkar du passa sjukt bra på en sådan. :tuttar

Låter som vi ändå har en winner här inne, the R6:a!! :yoparty

Jag kan förstå att det blir lättare att överväga ett annat alternativ nu när man faktiskt står inför det fria valet, men samtidigt, varför byta om du redan hade hittat rätt? ;)

R6:an verkar ha fångat ditt hjärta rejält och jag tror inte nån annan hoj här kan fylla det tomrummet, dessutom råkar du passa sjukt bra på en sådan. :tuttar

Tack gumman! Det är nog så, tyvärr. Hade nog varit mer öppen för fler typer av hojen om ja inte varit så hooked på sexan. Men samtidigt känns d lite halvtråkigt att köpa en exakt likadan hoj igen, eftersom inget annat duger än svart. Mööööööjligtvis silver. :tungan :D

självklart ska du ha en CBR:)
har du kollat på en Honda Hornet ?
Hornety sa bardzo fajne, dostaniesz tez mniejsze ubespieczenie bo to juz jest Touring nie sport ;) I wygodnie sie nimi jezdzi.
pozdro

självklart ska du ha en CBR:)
har du kollat på en Honda Hornet ?
Hornety sa bardzo fajne, dostaniesz tez mniejsze ubespieczenie bo to juz jest Touring nie sport ;) I wygodnie sie nimi jezdzi.
pozdro

Njä, hornet är jag inte alls intresserad av. Det är ungefär samma som ER6a. :tungan
:D

Jag vet att jag har tjatat tidigare men har du provar honda vfr? jag vet att den är lite tung men det finns sänksatser att köpa och försäkringen är rimlig sen finns det inget skönare ljud än en v-4 :fakta

vrid upp ljudet och basen :tummenupp

[YOUTUBE-ID]lv7G5rsRwb4[/YOUTUBE-ID]

Jag vet att jag har tjatat tidigare men har du provar honda vfr? jag vet att den är lite tung men det finns sänksatser att köpa och försäkringen är rimlig sen finns det inget skönare ljud än en v-4 :fakta

hahah tack men nä, gillar när hojen e lite mindre och smäckrare. mera supersport. :tummenupp

Nu måste ju jag lägga mig i även då jag inte har här att göra :krama

Av alla hojar jag kört/provat så har jag aldrig haft en sån rolig hoj som
Z750. Den e bara så läcker. Klart, den e kanske lite slö, men det räcker gott.
Det som är det roligaste med den är att den är så lätt att hantera. Han svarar på minsta signal (precis så som alla "han" ska göra), tigger om mer (precis så som alla "han" ska göra), kostar inte mycket i drift (behöver jag upprepa hur "han" ska bete sig?) samt när man e trött i kroppen eller knoppen, så kan man ställa undan "han" (ja, ni vet!)

Med andra ord.......vill du ha kul? Köp en Z750 :yoparty

Ovanpå allt ovan, så är han dessutom tacksam att packa på om man ska på semester :banana

Varför skulle du inte ha här att göra?? Alla är välkomna hit, speciellt tjejer!! :krama

Tack, hahah d lät jävligt bra. Allt du säger är helt korrekt hur en man...ehh hoj ska uppföra sig och vara! :D :tummenupp

Måste provköra en och se hur den känns.

Nu måste ju jag lägga mig i även då jag inte har här att göra :krama

Av alla hojar jag kört/provat så har jag aldrig haft en sån rolig hoj som
Z750. Den e bara så läcker. Klart, den e kanske lite slö, men det räcker gott.
Det som är det roligaste med den är att den är så lätt att hantera. Han svarar på minsta signal (precis så som alla "han" ska göra), tigger om mer (precis så som alla "han" ska göra), kostar inte mycket i drift (behöver jag upprepa hur "han" ska bete sig?) samt när man e trött i kroppen eller knoppen, så kan man ställa undan "han" (ja, ni vet!)

Med andra ord.......vill du ha kul? Köp en Z750 :yoparty

Ovanpå allt ovan, så är han dessutom tacksam att packa på om man ska på semester :banana

det där gav en nästan lite ståpäls :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...