Ny hoj 09?

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Undrar om det är någon som ska köpa ny hoj nästa år med tanke på dom sjukt dyra priserna som blir?

Har jag missat något.
Vad är det som blir så mycket dyrare?

i stort sett alla märken har dragit tillbaka sina listpriser på nästa års modell för att alla ska höjas och det ganska rejält vad som är sagt. Snackas om runt 150-160kkr istället för som nu 120-140kkr...(Litersmodellerna, vet ej ang, 600)

i stort sett alla märken har dragit tillbaka sina listpriser på nästa års modell för att alla ska höjas och det ganska rejält vad som är sagt. Snackas om runt 150-160kkr istället för som nu 120-140kkr...(Litersmodellerna, vet ej ang, 600)

Måste ju vara värdens klipp då för er som äger en 07,08
jamena beg-priserna stiger väl då om så är fallet.

Klart man ska köpa nytt! Såg den här bilden, k*ken reste sig dIreCKt! i riktning mot närmsta KTM försäljare så det var bara att följa var den pekade.

2009-KTM-SMR-02.jpg

Behåller nog hojjen jag har 1år till om ens det. Allt hänger ju på om man får behålla sitt jobb osv.

r1 144900 r6 114900 gsxr1000 149900
Väldigt lite prutmån om någon,alla har skurit i marginalerna för att sätta detta priset.
Istället för att gå ut med 159900 och pruta av en 10-15000.

Henrik

r1 144900 r6 114900 gsxr1000 149900
Väldigt lite prutmån om någon,alla har skurit i marginalerna för att sätta detta priset.
Istället för att gå ut med 159900 och pruta av en 10-15000.

Henrik

Ja dessa priser var ju inget man ville se :huvet Har inte R6an samma pris även i år?

Bra att man köpte ny i år då =)

( Men bara en tidsfråga innan man får ett brev från försäkringsbolaget om chockhöjning )

Känns som att det blir dumpning av priserna nu istället om folk bestämmer sig för att hålla hårdare i plånböckerna. Har inte sett priserna för 09 men med tanke på krisen så borde man kunna göra klipp framöver på beg och nya 08 som finns i lager.

Tur att man köpte en Gsxr 1000 K8 i går då för ett bra pris;). Jo priserna borde ju stiga på 07-08 me som sagt.

Vågar man fråga hur mycket den var sänkt?

Går själv i tankarna på om jag ska köpa cykel nu eller vänta ett tag till. Just nu är det R1 eller en ZX10 08 som jag funderar på.. Kawan är ju nere på 104000kr nu så med tanke på dom priserna så finns det ju ingen anledning nu o köpa beg om inte begpriserna dumpas.

Är jäkligt sugen på den nya r1an.. får hoppas att den inte kommer att kosta över 150 000:- Då får man köra men den gamla ett tag till..

Vågar man fråga hur mycket den var sänkt?

Går själv i tankarna på om jag ska köpa cykel nu eller vänta ett tag till. Just nu är det R1 eller en ZX10 08 som jag funderar på.. Kawan är ju nere på 104000kr nu så med tanke på dom priserna så finns det ju ingen anledning nu o köpa beg om inte begpriserna dumpas.

Fick ge 84.500 helt orginal, den har gått 50 mil.. Så jag är mer än nöjd!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT