Ny hdd till laptopen, vad e lagom?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min hdd har slutat svara så behöver en ny, vad är lagom (dvs ingen flaskhals men inte onödigt dyr)

till en acer 3820tg

i5-450m 2,4 ghx 3 mb l3 cache
ati mobility radeon hd 5650
4 gb ddr3
320 gb hdd

Fattar absolut ingenting om datorer så peka bara.

Du har haft en 320 Gigs hårddisk tidigare så kör på en likadan om du är nöjd med storleken.

har en extern hdd till lagring så ssd kanske e smart men e de värt kommer jag märka nån skilnad?

har en extern hdd till lagring så ssd kanske e smart men e de värt kommer jag märka nån skilnad?
Om det är värt det är en personlig fråga, jag tyckte inte det då jag svårligen klarar mig med under 180GB för system/program, men det var för ett år sedan, priserna har gått ner en del sedan då.
Dom som använder SSD anser att det är det bästa som hänt sedan elden uppfanns.

De skulle jag nog göra, fick igång den gamla hdd (hur kan det hjälpa att formatera och trycka in win8 när den sluta funka efter att ha åkt i golvet?) Så blir vid senare tillförlle en tack för hjälpen!
Om det är värt det är en personlig fråga, jag tyckte inte det då jag svårligen klarar mig med under 180GB för system/program, men det var för ett år sedan, priserna har gått ner en del sedan då.
Dom som använder SSD anser att det är det bästa som hänt sedan elden uppfanns.

SSD är en så kallad no-brainer. Bara byta till det så fort du kan, vanliga diskar är idag den enskilt största flaskhalsen i en dator.

Ja, SSD är något du definitivt ska ha nästa gång. Här kan ni se vad de i dagsläget kostar. Intel och Samsung har bäst statistik, OCZ sämst. I nästan alla sammanhang behövs inte de snabbaste SSD-enheterna, det är den låga accesstiden man vill åt, samt hög hastighet på småfiler. Om det sen i optimala fall kan gå i 220 MB/s eller 520 MB/s vid kopiering av stora filer/i testprogram spelar mindre roll.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park