Maverick
VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Då min externa 200 gb hd krashade o gick sönder, köpte jag mig en ny idag. En 250 gb disk. men nu när jag formaterar den så blir den bara 128 gb?? varför blir det så??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
philsson skrev:Nu har du antagligen ominstallerat windows.. Du måste lägga in SP 1 om du kör windows XP annars stödjer det bara 132 000 000 bytes.. vilket blir 128 GB.. När du updaterat till SP1 kommer du få ca 120 GB opartitionerat utrymme.

Skalman skrev:
ok.. jag bekänner.. jag visste inte... 

som sagt.. antagligen har du lagt om windows utan updateringarna!. att du just fick 128 gb tyder just exact på detta fel..Maverick skrev:alltså.. jag hade en 200 disk som funkade.. o jag fick ut 189 gb på den.. den krascha o jag köper en 250 disk istället.. men då blir det den där 128 gb buggen??
har win xp sp2, ej installerat om xp.philsson skrev:som sagt.. antagligen har du lagt om windows utan updateringarna!. att du just fick 128 gb tyder just exact på detta fel..
högerklicka på denhär datorn.. sen väljer du hantera.. så har du diskhanteraren där.. ser du om du har opartitionerat utrymme..Maverick skrev:håller på o tanka hem partition magic för o se om det hjälper..

Maverick skrev:kan det har med kortet som sitter i hd-kabinetten att göra, som inte klarar mer än 200 gb??
tror oxå att det e så.. det var iaf inga problem o byta dvd-brännare i den andra iaf..Micke O skrev:Korten i HD-kabinetten brukar väl inte innehålla någon elektronik? Kanske isf för att tjuva ström till eventuell fläkt och aktivitetsdioder men inte som påverkar data som skickas fram och tillbaka.
Maverick skrev:Då min externa 200 gb hd krashade o gick sönder, köpte jag mig en ny idag. En 250 gb disk. men nu när jag formaterar den så blir den bara 128 gb?? varför blir det så??
problemet e att den bara visar att det finns 128 gb, inget mer!Bikeboy500 skrev:Jag råkade ut för samma sak för ett halvår sedan och minns inte till 100%, men du måste joxa lite i datorhanteringsverktyget, som du hittar i kontrollpanelen, under administrationsverktyg, där under rubriken: "Lagring" i vänstra fältet hittar du: "Diskhantering" klicka på den så får du upp en lista uppe till höger över samtliga diskar i datorn. I nedre halvan visas liggande staplar för diskarna som visar info om partitionerat och opartitionerat utrymme på dina diskar, högerklicka i fältet för den aktuella disken och kolla, det är här mitt minne sviktar, men här nånstanns kan du ange om du vill använda hela disken till din partition, där löste jag mina problem, som också gällde en 250 gb disk som bara gav 128 gb.
Lycka till.
kommer inte åt den i bios då det e en extern hddMicke O skrev:Jag tror att det är Windows som strular men hur stor tycker BIOS att disken är?
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |