Ny här och total rookie inom MC

Fröken Manglan jag kan ge dig en lektion eller två. jag tar med din piska men det blir inget ligga.

vet inte om detta är lite off topic, men som forumet heter: Total nybörjare :P.

Jag har frågor angående mc pratiska provet. Säkerhets kontrollen, gör av mig själv och inga check listor får användas? Ska man gå igenom hela hojjen? Ger vägverket snubben tips , typ: kolla bromsvätskan osv..

Får man reda på alla banor när man läser teorin? Jag menar hur det går till den dagen man tar kortet. Vem som visar vilken bana och hur.

som sagt e ju nybörjare :P

Jag har frågor angående mc pratiska provet. Säkerhets kontrollen, gör av mig själv och inga check listor får användas? Ska man gå igenom hela hojjen? Ger vägverket snubben tips , typ: kolla bromsvätskan osv..

Får man reda på alla banor när man läser teorin? Jag menar hur det går till den dagen man tar kortet. Vem som visar vilken bana och hur.

Dom kan säga (Kolla elen, broms eller lager) inom säkerhetskontrollen, EJ checklista.
Och det finns väl 2st krypkör banor, samt inbromsning och manöverbanan, därefter själva uppkörningen

Jag har för mig att man faktiskt får ha en checklista med sig så länge den inte innehåller anvisningar om hur kontrollen skall utföras. Hittar inte föreskrifterna nu....nån som vet var dom ligger?

den där bilden har man sett nånstans... Gatebil?

Tack för välkomnandet! :)

Ett tips är att du skapar en egen tråd med egna frågor och för fan låt bli min stund i rampljuset! :rolleyes: Tjuv :p

Last edited:
Välkommen till gemenskapen... Alltid trevligt med fler lokala förmågor. :tummenupp

Huskvaran trafikskola där tog man ju kort med, Lennart är för skön... Sen att man lämnade sin spår efter sig där är en annan femma. :yoparty

Välkommen till gemenskapen... Alltid trevligt med fler lokala förmågor. :tummenupp

Huskvaran trafikskola där tog man ju kort med, Lennart är för skön... Sen att man lämnade sin spår efter sig där är en annan femma. :yoparty

Tack tack, hur visste du att jag är en äkta Huskvarnabo?
Tänkte skriva in mig där, hade Lennart till B-kortet, himla skön snubbe med sitt gnagande på pennorna och den "korrekta" sitsen... Hehe, undrar hur han är som MC-utbildare? :yoparty

Tack tack, hur visste du att jag är en äkta Huskvarnabo?
Tänkte skriva in mig där, hade Lennart till B-kortet, himla skön snubbe med sitt gnagande på pennorna och den "korrekta" sitsen... Hehe, undrar hur han är som MC-utbildare? :yoparty

Tja kikade in på din sida och såg disskutionen om Trafikskola och just Huskvaran samt Lennart. Hade honom med för B-körkortet. Gällande honom till MC är han nog till och med snäppet bätttre skulle jag vilja säga. Hade inga som helst problem att fixa kortet med hans hjälp. Han visste till och med precis vilken runda jag skulle få ta med uppkörnings mannen från vägverket och tipsade mig om vad jag skulle tänka på i dom olika momenten som testades på den rundan. Så tror inte du får några som helst problem.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti