Ny här och helt ny på hojfronten

The-Jesterhead

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z750 -2012
Tjabba!
21 år här och förra året fick jag o en annan polare en ide att ta mc kortet!
Jag har haft lite erfarenhet från cross o lite annat smått sen tidigare år så två hjuligt är ju ett måste!
Köpte mig en sprillans ny Hoj innan jag ens börjat på kortet och det blev en Kawa 650cc ER-6n :)

Går sådär lagom till en nybörjare iallafall "förmodan" till nästa säsong också :)
Nu har jag skrivningen snart och snart uppkörningen förmodligen sen kan jag också leka på vägarna :)

Hade varit kul om någon i trakterna osv vet hur det funkar om man vill tex testa o köra på bana för tävla är något jag mer eller mindre gör med allt så varför inte ta hojen ut en sväng där med :)

Kommer finnas mest nere vid malmö,lund området då jag bor i staffanstorp :)

Hej!

Om du vill testa bana har du sydskånes emse som arrangerar bandagar på sturup och på knutstorp. Gå in på www.sydskanesemse.nu och regga dig. Dock måste du ha körkort eller licens för att köra med dom, gäller nog för hos alla banarrangörer. Licens behöver du inte ha kk för att ta. :) :tummenupp

Dock är sydskånes emse en förening för gatåkare så de anordnar inga tävlingar, men för att testa på är de jätte bra. Deras nästa körning på sturup är 26e augusti och sista körningen för i år är på knutstorp 30e. Kom ut till sturup på söndagen och kolla läget, snacka med lite folk och ha allmänt trevligt. Alla är väldigt öppna och tillmötesgående där.Jag kommer vara fotograf där då så känner du ingen annan där och vill få lite info kan du haffa mig om du ser mig. :)

Välkommen och lycka till med kortet!

Hej! Imorgon tisdag 14/8 har fiver kvällskörning på Anderstorp mellan 17-20. En bit att köra för dig men värt resan tror jag.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!