Ny här. Dags att göra streetfighter av TLSen

Nu har jag fixat lite bilder på tändningslåset med distanser på. Utan att fila på kronan så kommer tändningslåset för långt ner så styrlåset inte kan haka i. Tur att aluminium inte är så svårt att fila på, men det tog en stund ändå. Nu börjar den ju se ut som en hoj. Imorgon ska jag förlänga lite elkablar så att dom når fram till mätaren. Det ser jag fram emot

Bifogat

• DSC01070(1).jpg
    DSC01070(1).jpg
    115 KB · Visningar: 74
  • DSC01080(1).jpg
    DSC01080(1).jpg
    130.5 KB · Visningar: 65
  • DSC01081(1).jpg
    DSC01081(1).jpg
    123.5 KB · Visningar: 62
  • DSC01079(1).jpg
    DSC01079(1).jpg
    118 KB · Visningar: 74
Nu har jag fixat lite bilder på tändningslåset med distanser på. Utan att fila på kronan så kommer tändningslåset för långt ner så styrlåset inte kan haka i. Tur att aluminium inte är så svårt att fila på, men det tog en stund ändå. Nu börjar den ju se ut som en hoj. Imorgon ska jag förlänga lite elkablar så att dom når fram till mätaren. Det ser jag fram emot

Aha, det var låsningen som ställde till problem!!
Ja där ser man, bra att du fått det att fungera iaf. Sitter det styrlås i de flesta T-lås tro?

Ja där ser man, bra att du fått det att fungera iaf. Sitter det styrlås i de flesta T-lås tro?
Det skulle jag anta. Det är nog väldigt standard.

Hur går bygget? Varit tyst ett tag nu... är ju sugen på att se hur det blir. Funderar på att bygga fajter av min TL med :tummenupp

Bygget står still just nu eftersom jag är på semester i Thailand :tummenupp

Men jag kommer hem nu till helgen så på söndag drar bygget igång igen. Det som återstår att göra är att fixa ny bromsslang, förlänga elen till mätarna, få på lyset och hitta en vettig kåpa som täcker mätarna. Borde vara gjort på ett par dagar.

Hoppas att våren kommit tillräckligt långt så det är dugligt MC-väder när man kommer hem.

jag fick oxå lägga dit distanster för att styrlåset skulle funka, men men likväl toppgrejor från dig slowdog:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT