Ny här då, med lite frågor om Bandit.

Addie

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Ingen ännu
Halloj. Ny här då. Och lite frågor som jag skulle vilja ha hjälp med, om det går för sig. Det är så att jag för tillfället håller på att skaffa mig ett körkort så jag får köra tung begränsat. Som en första hoj till mig så hade jag tänkt mig en Suzuki Bandit 600. Är det någon som kört den som vet om den skulle passa till en kille på ~190cm lång? Inte riktigt hittat tillfredsställande svar i andra trådar.

det lilla jag kört den tycker jag den känns ganska lite, men man sitter ju helt upprätt så det blir nog inte trångt. Men den är för jäkla tråkig att köra, inget drag i motorn och fjädring så man blir sjösjuk.
Men jag har bara ägt sporthojar och kan inte jämföra med andra liknande.

Köp en 1200 istället :-)

Man kan ju stypa ned effekten "lite"............Kanke inte helt optimalt men det går.

Lillbanditen är en kanonhoj att börja köra på, vettig körställning och ett hyffsat sjysst utseende. Jag la ca 700 mil första året med mc-kort på en 01a.

Klockrent val som första hoj.

Billig att försäkra med hos bilsport mc. Och en riktigt bra och utprovad motor.

Nu har jag inte klart för mig vilka begränsningar som gäller för det körkort du skall ta men en hoj som liknar banditen på många sätt är Kawasakis ZR7S.

Jag är också 190 och jag tycker jag satt riktigt bra på hojen.

Ang vikten på en 1200, så är det ingen större skillnad som man känner av.

Har även haft en 1200S och den är en kanonhoj, skulle idag välja den 10 ggr av 10 om jag valde mellan 600 kontra 1200 bandit idag.

Last edited:
Tror inte Lillbanditen är så rolig att strypa, om du nu tänkt köra med strypningarna i.

Kör du utan dem så är det däremot en riktigt bra hoj. Jag ägde en -00 i två säsonger, och efter ett tag så gick det till och med att åka riktigt fort. (nåja)
Motorn är underhållsfri, och försäkringen är gratis. Köp nu!

Välkommen!

Jag skulle kolla på supermotard, kanske en duke II ;).
Hade jag haft råd hade jag köpt en motard att börja på,
då de ofta är bättre anpassade för den låga effekten.

Jag är 197 cm lång och jag har inga problem på min bandit s:tummenupp Jag är helt nöjd med draget också:yoparty Drevad, annat avgassystem och andra luftfilter gör sitt också.

Hej!
Nu svarar jag på min sambos nick...

Jag har haft både en 600-04 och en 1250-08..
Jag är ju en liten tjej på 160 cm.... men jag tycker absolut du ska satsa på en 1200 eller 1250 istället....
Den är absolut inte tråkig att köra...bra vrid...går bra att köra i lagom tempo också....lättkörd...
-1250 vägen ca 240 kg... till och med jag som är liten klarade den...

Jag tror att du tyvärr kommer att tröttna fort om du köper en 600...
Både i motorstyrka och att du är lång...

/Lotta

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...