Ny GSX-R i Suzuki familjen

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Sådär ja. Nu blir det inskolning på rätt sätt... :tungan

Suzuki har en GSX-R 125:a som kommer att finnas på marknaden inom några månader verkar det som. :tummenupp

Finns lite att läsa här; Suzuki GSX-R 125

Åh, den som var 16 bast igen. Man hade ju varit kung!

Edit: Kanske skulle lagt denna i 125 forumet? Moderera den som vill och kan isf.

Det går utför för ungdomen, miljöförstöring hit, miljöhot dit och 4-takt är nya skiten.

:gråta

Fyfan, att dom alldrig lär sig, tydligen bara italienarna som fortfarande kan. Jäfla tjafs om 4t hela tiden. En liten hoj behöver vara 2t, slutdiskuterat. Dom däran YZF R125, cbr 125, och nu denna är ju förfan skrattretande.

Fyfan, att dom alldrig lär sig, tydligen bara italienarna som fortfarande kan. Jäfla tjafs om 4t hela tiden. En liten hoj behöver vara 2t, slutdiskuterat. Dom däran YZF R125, cbr 125, och nu denna är ju förfan skrattretande.

Det är väl inte skrattretande, vad som är skrattretande är att strypa ner en 125cc 2takt till vad en trimmad moppe ger för att få igenom den på besiktningen.

Med dom regler vi har nu så levererar fyrtaktarna fullt tillräckligt, om man inte har tänkt köra olagligt vill säga.

Det är väl inte skrattretande, vad som är skrattretande är att strypa ner en 125cc 2takt till vad en trimmad moppe ger för att få igenom den på besiktningen.

Med dom regler vi har nu så levererar fyrtaktarna fullt tillräckligt, om man inte har tänkt köra olagligt vill säga.

Lagen har fel. :fakta

Men det är klart, vill man absolut köra med 11kw är det ju ingen idé att brassa 2t. Nu förespråkar jag ju aktivt att slopa allt vad strypningar heter och bara ha en kubik gräns, på alla nivåer, då helt klart fler människor här i världen hade följt det. Vem fan kör 25kw på sin 25kw registrerade busa t.ex.? Antagligen ungefär lika många som kör med 11kw på sin RS/mito, eller som kör moped som maxar blott 45km/h, osv...

(Don't shoot the messenger, bara fakta från verkligheten...)

Ehum, själv kör jag självklart lagligt, och tycker att man skall göra det också, dessvärre verkar inte dom som stiftar lagarna vara speciellt intresserade av det, bara dom får jävlas med folk så.....

Själv brukar jag vara ute och brassa 2t 125'a bara för att det är så jävla kul och låter så härligt.
Fast jag bryr mig ju inte om att det är mer än 11kw heller :D

Frågan är ju nu bara, hur många hästar får man ur fyrtakts sport 125or med turbo?

Själv brukar jag vara ute och brassa 2t 125'a bara för att det är så jävla kul och låter så härligt.
Fast jag bryr mig ju inte om att det är mer än 11kw heller :D

Frågan är ju nu bara, hur många hästar får man ur fyrtakts sport 125or med turbo?

Knappast särskillt mycket, kan inte tänka mig att en sån motor skulle lyckas driva en turbo speciellt bra, pluss att turbo mig veterligen inte brukar ge så pass stora effekt ökningar som ändå krävs för att stå sig mot en 2t. Det handlar ju om mer än dubbla effekten... Fanns en peugeot skooter med kompressor har jag för mig, kommer inte ihåg om det var 18 häst eller 18kw det pratades om. (kanske var 150cc, dock)

Kul att det kommer ut fler alternativ för oss som väljer att köra 4-takt:tummenupp
Hade gärna haft en 2-takts 125, typ mito, till nöjes körningen men driftskostnaden blir aldeles för hög, jag vill kunna köra en vecka, minst, innan jag behöver tanka. :) Och det är riktigt gött att slippa kolvbyten, 2-taktsolja och sånt skit.

Sen är jag en motståndare till 2-taktsljudet, men det är bara min personliga åsikt.

Jag gillar mer karaktären i 4-taktare också, gillar inte ketchup :) :tummenupp

Lagen har fel. :fakta

Men det är klart, vill man absolut köra med 11kw är det ju ingen idé att brassa 2t. Nu förespråkar jag ju aktivt att slopa allt vad strypningar heter och bara ha en kubik gräns, på alla nivåer, då helt klart fler människor här i världen hade följt det. Vem fan kör 25kw på sin 25kw registrerade busa t.ex.? Antagligen ungefär lika många som kör med 11kw på sin RS/mito, eller som kör moped som maxar blott 45km/h, osv...

(Don't shoot the messenger, bara fakta från verkligheten...)

Ehum, själv kör jag självklart lagligt, och tycker att man skall göra det också, dessvärre verkar inte dom som stiftar lagarna vara speciellt intresserade av det, bara dom får jävlas med folk så.....

om dom nu mot förmodan skulle gå på ditt förslag lär dom nog förbjuda 2takt helt. och jag förstår dom, en 16åring med 30+ hästar är inte speciellt lämpligt enligt mig.

Det måste kännas fånigt att sitta på en sån där hoj, den ser ut som en riktig sporthoj, men har prestanda som en gammal dt50 med trimkrök :D Å vi ska inte prata om mopparna med sporthojskåpor, toppar 45 i nedförsbacke, medvind å hemlängtan :D

Det måste kännas fånigt att sitta på en sån där hoj, den ser ut som en riktig sporthoj, men har prestanda som en gammal dt50 med trimkrök :D Å vi ska inte prata om mopparna med sporthojskåpor, toppar 45 i nedförsbacke, medvind å hemlängtan :D

Riktig miljövän!

Förbjud Suvar men fram för fler 2taktare. Undrar vem som skitar ned mest?

Vet inte hur det är med MC men med båtmotorer nu så finns det ju en direktinsprutad tvåtaktare som är mer miljövänlig än 4t. Om det delvis beror på att den också drar mindre bränsle och att de räknar på det också vet jag inte.

*inte fyrtakt, inte fyrtakt, inte fyrtakt,*
tänkte jag sen klickade jag på länken.

:gråta

EDIT: Varför kan Cagiva mito 125 och Aprilia rs 125 vara tvåtakt? Eller väljer man att göra fyrtakts 125or bara för att vi i Sverige har en lag som säger att det får max vara 11kw, och då passar 4takt bättre? Eller tänker dom bara på miljön?

Last edited:
kraschandburn: det var ett par år sedan de förbjöd att sälja nya tvåtakts båtmotorer ur miljöhänsyn.

Äh..utvecklingen peakade med Zundapp KS 125 tycker jag: vattenkylning :yoparty , gjutna fälgar och 130 blås i topphastighet...vilken klubba :D :tummenupp

Riktig miljövän!

Förbjud Suvar men fram för fler 2taktare. Undrar vem som skitar ned mest?
Hur fick du fram att jag ville ha fler tvåtaktare? :va Ja, dom luktar gott, låter charmigt, men inte fan vill jag ha fler av dom! :fakta Det jag störde mig på att den ser ut som en fullstor sporthoj, men som sagt kanske inte riktigt lever upp till det.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla