Ny forumkartegori, Uppkörning

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
-----

Last edited:
-Är Uppkörningstiden densamma för ALLA som kör upp? Oavsett Stad,Uppkörningsställe,Privat,Trafikskola?

Har uppfattningen att den kan variera?? :va

Då det är lite tunt överlag om diskussioner på SH tror jag att dessa sällantrådar om uppkörning kan läggas i det här Allmänna forumet? Eller?

I Stockholm (Gillinge (G) och Tullinge (T) ) är det samma för privatister och körskolor, kan inte tänka mig att det är olika tider för privatister och trafikskola nånstans. G och T har 8:10 och 13:05 om jag icke missminner mig.

2 Oberoende vänner som tog lappen i år..........en körde upp på Norra Sthlm och den ande södra sthlm.
en var Privat och den andre bilskola. den ena fick köra i 20 min...och den andre 45 min ?

Kan DEN uppkörningstiden skilja? :va

2 Oberoende vänner som tog lappen i år..........en körde upp på Norra Sthlm och den ande södra sthlm.
en var Privat och den andre bilskola. den ena fick köra i 20 min...och den andre 45 min ?

Kan DEN uppkörningstiden skilja? :va

Personligen skulle jag, om jag var uppkörningslärare, vilja säkerställa att den som kört privat och som därmed själv (möjligtvis tillsammans med övningskörande förälder) bestämt att de är klara för uppkörning också lärt sig alla moment man går igenom när man kör i körskolan. Så den uppkörningstiden skulle nog kunna bli något förlängd.
Eller har man kanske inte obligatoriska moment i körskolan längre? Jag körde upp -83 så det var ju ett tag sedan, men då blev man inte godkänd för uppkörning med mindre än att man gått igenom och klarat vissa moment.
Men i vilket fall, en som kört i körskola kan man förvänta sig ha fått en professionell utbildning, en som kör privat kan man bara hoppas att den också är av den kalibern.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman