Ny förgasare YZF 426

johanmx

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Yamaha YZF 426 2001
Behöver tips på förgasare som passar till YZF 426 2001.

Mikuni har ngt och även edelbrock. Som jag förstått det borde mikuni vara bäst då det är betydligt enklare att fixa delar till den.

Ngn som har installerat en aftermarket förgasare på en 426 2001?

Va är det för fel på den gamla ?

Inget större fel men jag står i läget att jag måste köpa en renoverinssats och gå igenom den. Renoveringssatser kostar så pass (om jag förstått det korrekt) mycket att jag istället kan lägga till en tusing eller två och få ngt roligare för pengarna.

Dessutom är jag inte ngt vidare imponerad av FCR förgasarna.
Jag vet att Mikuni har en modell för 4-takt som skall passa och Edelbrock har ett kit #3148 som är gjord för yzf 426/450.

Hade däremot varit bra att få höra åsikten av ngn som anväder eller har använt en annan förgasare innan man köper grisen i säcken.

Keihin FCR sitter ju på varenda fyrtakts MX värd att nämna, du hittar knappast nån bättre.

JD bestyckings kit kan du ju kolla in, ska funka bra enligt många.

Inget större fel men jag står i läget att jag måste köpa en renoverinssats och gå igenom den. Renoveringssatser kostar så pass (om jag förstått det korrekt) mycket att jag istället kan lägga till en tusing eller två och få ngt roligare för pengarna.

Dessutom är jag inte ngt vidare imponerad av FCR förgasarna.
Jag vet att Mikuni har en modell för 4-takt som skall passa och Edelbrock har ett kit #3148 som är gjord för yzf 426/450.

Hade däremot varit bra att få höra åsikten av ngn som anväder eller har använt en annan förgasare innan man köper grisen i säcken.

Svårt att få tag på bättre gasare än den! Men du kan ju prova tm 4-takt den har åtminstonde bättre inställningsmöjligheter på axpumpen:tummenupp

Jag själv kör faktist med en tm 2-takts!! 40mm men!!! Den har inte axpump. kan inte säga om det är så bra vid krossåka? men till motard o landsväg är det den både billigaste och värsta effekten jag varit med om den dänger lätt tm 4-takt av samma mm!! dock krävs ett litet lågfartsmunstycke för att den inte ska sura typ12-15!!! Pris i usa endast 1500-1600kr!!

om du vill ha topp of the line så kan du köpa en lectron 40-42mm den har bästa klippet utan axpump för det behövs inte på den! dock stendyr...i usa 900doll för en 44! men jag har köpt min 44 på ebay för endast 145 dollar och 151kr i frakt ingen tull:tummenupp det var en ute komplett med luftfilter til yz450 för ett tag sedan!! finns även att köpa i sverige på ebos racing titta inte på priset bara! Renovera? vad skulle det vara? det enda som kan slitas är trottelnålsmustycket och nålen men det borde inte kosta mer än 600kr max!

Edelbrock blir det. Har surfat runt en del på nätet och bestämt mig för att köpa in ett kit. Jag återkommer med info och resultat när prylarna landat

Är du villig att sälja din FCR så köper jag den direkt även om den är i behov av genomgång.

Är du villig att sälja din FCR så köper jag den direkt även om den är i behov av genomgång.

Inget fel på den förutom att du behöver fixa en ny o-ring och bricka till bränsleskruven. Jag har dessutom en extra orginal bränsleskruv som du kan få.

Maila sgtprimo(at)hotmail.com

Nu är 1 st Edelbrock #3148 inhandlad.
Kommer bli jäkligt spännande att se hur projektet utvecklar sig.

Hur fungerar bestyckning på Edelbrock? Jag hörde att det är betydligt enklare än på nuvarande FCR.

Ah nu blev jag avundsjuk.Har länge varit sugen på en Edelbrock.Var köpte du den och vad kostade den? Blev du nöjd( bättre effektkurva lättmonterad/justerad)

*/ ?>
Back