t-rex skrev:
Jag var sen som det var utan att behöva åtnjuta Homeland securitys gästfrihet.
Fegis, du kryssade säkert inte i att du var kommunist, terroristsympatisör eller allmänt USA fientlig i blanketten man får innan man landar heller.
(jag hade god lust, men var också försenad)
Jag åkte över till USA strax efter att TWA planet hade dunsat ner i vattnet, och först var det en jävla kontroll av allt och alla i Amsterdam, där alla resenärer blev förhörda efter ett fyra sidor långt protokoll, när vi sen fick gå ombord efter fyra timmar, då hade troligen någon av passagerarna tröttnat, så då saknades en passagerare som hade checkat bagage, vilket ledde till ytterligare förseningar och att en bagagecontainer lastades ur och blev kvar i Amsterdam.
Gissa vilken container mitt bagage låg i?
Förseningarna ledde då till missade anslutningsflyg i USA, och det hela slutade med ca 12 timmars försening, ankomst mitt i natten och ett dygns väntan på bagaget.
Hemresan gick lika "bra", så när jag lackade ur och la mig på golvet på Shiphool för att sova ett par timmar kom ett gäng k-pist beväpnade vakter och väckte mig, jag öppnade ena ögat och sa "Må Allah göra er impotenta ".
Jag räknade kallt med att det skulle finnas madrasser att sova på i häktet, tyvärr trodde dom väl att svenskar är snälla, så jag fick sova vidare på golvet.
Min mor som satt en bit bort och tittade på cirkusen blev dock orolig .