Ny enkelsving till R1, R6

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Var just inne på Metmachex hemsida. (Går och väntar på en sving jag beställt därifrån). Såg då att de bland nyheterna skriver att de nu tagit fram även singelsiders till r1 r6. Kanske inte intressant, vad vet jag. Men jag tänkte att kanske kan vara värt att tipsa om eftersom många här kör såna hojar.
http://www.metmachex.net/p3_9_10.htm

Mvh
J

morecore skrev:
2618515 kul å se! inte sett enkelsving på dessa hojjar förut
Det var roligt att höra.
De bygger även till zxr. http://www.metmachex.net/p3_9_5.htm
Konstigt dock att de inte har till just 600:an som du har. :va
Men de bygger å andra sidan på beställning. Så det är ju möjligt att de klarar fler modeller än de skriver. Det brukar ta 4-6 veckor från beställning att tillverka och skeppa.

Tycker deras svingar är snygga, genomarbetade, inte så kantiga och råa som tex JMC.

/J

är enkelsvingar lättare eller tyngre än standardsvingarna? finns det några fördelar förrutom att dom är snyggare?

Homo skrev:
2618735 är enkelsvingar lättare eller tyngre än standardsvingarna? finns det några fördelar förrutom att dom är snyggare?
Den är tyngre och mindre vridstyv, men du kan byta hjulet snabbt.

/Roger

Wiseguy skrev:
2619795 Är inte det där VFR-svingar dom säljer ?
Ser ju nästan identiska ut..
Det tror jag inte. Metmachex är tillverkare, en ingenjörsfirma. Så gott som allt på deras sida är egna produkter. Performance-svingar är huvudspåret.
http://www.metmachex.net/p0_0_0.htm

Mvh
J

Roger_SWE skrev:
2618780 Den är tyngre och mindre vridstyv, men du kan byta hjulet snabbt.

/Roger

EXAKT.

Bara för stylingfjollor då där inte finns någon positiv funktion.
Snabbfästen o grejor finns för dom som kör med vanlig sving innom racing.

Jösse skrev:
2619825 EXAKT.

Bara för stylingfjollor då där inte finns någon positiv funktion.
Snabbfästen o grejor finns för dom som kör med vanlig sving innom racing.
Vad skönt med raka svar! ;)

Tack!!!

Fan här har man letat som en galning efter en enkelsving till Rettan i MV / Ducce stuket o så hittar du en!!! till överkomligt pris med!!! :yoparty
TACK än en gång!! :tummenupp

btw. vet du frakten ifrån England?? (du hade väll beställt en sving till dig själv??)

Last edited:
Fan här har man letat som en galning efter en enkelsving till Rettan i MV / Ducce stuket o så hittar du en!!! till överkomligt pris med!!! :yoparty

Metmachex är bra att ha att göra med. Jag köpte sving därifrån till min hoj förra vintern. Vackra svetsar och fin polish. Fick ge ca 8500:- med frakt och moms för min. Rätt prisvärt för en handgjord sving tycker jag med!
Jag tillverkade ett nytt kedjeskydd i alu själv, kunde ju inte ha det gamla tunga originalstålkedjeskyddet kvar med denna snygga sving :näsblod

attachment.php

attachment.php

Bifogat

• DSCF1940mindre.JPG
    DSCF1940mindre.JPG
    29 KB · Visningar: 125

btw. vet du frakten ifrån England?? (du hade väll beställt en sving till dig själv??)

From £1050 = 13 194,30 SEK (enligt forex idag) överkommligt eller ej beror väll på hur man räknar sen ska man väll ha fälg och grejjer eller ingår det :confused:

From £1050 = 13 194,30 SEK (enligt forex idag) överkommligt eller ej beror väll på hur man räknar sen ska man väll ha fälg och grejjer eller ingår det :confused:

jo det är bara svingen...har hittat en 3vlig kolfiberfälg med som hade varit nice!
men det är cash ja inte har just nu så det ligger på is...men drömma (planera) kan väll alla?!?!

Skulle vilja ha sån till min Sp1a... :4skrika

Som gjort för att tappa bakhjulet om låsningen pajar (eller glöms :rolleyes: ) :D
Men slipper man mek med bromsskiva och kedjekrans vid hjulbyten, så finns det väl en eller annan som nappar just för snabbhetens skull...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd