Ny eller beg??

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Är det värt att köpa en helt ny hoj? Skall ha en kawa Ninja 04 :banana så det börjar trilla in lite begagnade till vettiga priser, speciellt utomlands (6mån 600mil).

Vad rekommenderar ni? Ny eller beg? Import? :)

brinckis skrev:
Är det värt att köpa en helt ny hoj? Skall ha en kawa Ninja 04 :banana så det börjar trilla in lite begagnade till vettiga priser, speciellt utomlands (6mån 600mil).

Vad rekommenderar ni? Ny eller beg? Import? :)

Jag tycker detsamma gäller med hojar som med bilar och det är att jag inte skulle betala för en helt ny. Köper hellre en nyare begagnad, gärna med garantier kvar. Priset rasar ju tiotusentals kronor bara på att de rullat ut från firman.

[Edit 1] Har man kunskapen, tid och resurser för att importera en ny hoj så skulle jag nog gjort det.

Gud va skönt det är att hämta ut något som ingen annan har kört..... Jag hämtade min med 1,2 kilometer på mätaren.... vojne....

Sen att man förlorar 20´ på att köra över gården hos handlaren är smällar plånboken får ta! :fakta

Har du råd så JA! Har du inte råd, så NEJ!

PS. Köp en 636a DS.

//jaG

Vill du betala/har råd med värdeminskningen så är det väl bara att köpa en ny?

Zeb_Macahan skrev:
Gud va skönt det är att hämta ut något som ingen annan har kört..... Jag hämtade min med 1,2 kilometer på mätaren.... vojne....

Sen att man förlorar 20´ på att köra över gården hos handlaren är smällar plånboken får ta! :fakta

Har du råd så JA! Har du inte råd, så NEJ!

PS. Köp en 636a DS.

//jaG

Jo visst skulle det kännas skönt att köpa en ny hoj ... de är ju inte så svårprutade nu heller. Kan säkert få ner priset 10-15' från orginal eftersom sporthojar är svårsålda i Sverige (undra varför? :D ) Men beg är så grymt billiga, speciellt utomlands. :banana

Men det lutar åt en ny hoj, om priset är bra vill säga :banana

Jag funderar på antingen en r eller en rr. r skall enligt alla vara f*n så mycket bättre men jag vill testa själv o se om jag märker någon radikal skillnad.

Hur länge planerar du att ha hojen?

Ska du bara ha hojen ett eller ett par år, så köp nyare begagnad. Ska du däremot ha den en längre tid(5-10år) så kan man ju köpa en ny. Men det är ju en ekonomisk smaksak, köper du en som är ett eller två år gammal så slipper du ju värsta värdeminskningen.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti