Ny Ducce - 1408 Progetto

Hm, vette fan omjag gillar namnet. för likt pierog, tänker på en sån dära rysk pierog oxå, iof go men nä. sen e la vikten som superlageran då. 1400cc?? Hoppas verkligen inte, börjar urarta nu med kubiken i så fall jue.

Precis min mening 1400 cc:va
Touring cc avklarad ( 1299 )
Glidar cc nu på gång.
Kanske 1408 är nåt Ducati
vill använda i WSBK.
Trist för Honda som lagt ner 8 år
på senaste undret med 190 hK.

Hm, vette fan omjag gillar namnet. för likt pierog, tänker på en sån dära rysk pierog oxå, iof go men nä. sen e la vikten som superlageran då. 1400cc?? Hoppas verkligen inte, börjar urarta nu med kubiken i så fall jue.

Jag tänker pro ghetto. Ghetto proffs. Eller pro"för" ghetto. Men känner man italienare så vet man att dom sällan använder påhittade ord på saker o ting, utan betyder ofta något. Som pasta rätten putanesca, som betyder nåt med prostituerade:). Ciabatta=toffel. Hursom körde google translate. Progetto betyder enligt Gtranslate "projektet". för tankarna till projektledare. .projektledare 1400. Häftigt :)

Last edited:
Nu har jag inte kört Panigalen men är den inte redan rätt svårkörd? Hur lär då detta bli? :va

Ca 7 - 800.000:- 1299 kubik,samma behandling av motorn som gamla SL,ryktet säger super elektronik på denna,typ avancerad styrning från Moto Gp. Kolfiber-ram + sving. Sista super pannkakan innan V4'an kommer nästa vinter. Ryktet för den säger 250 hästar..

Projekt 1408 låter ju mer som ett projekt som startade 2014-08, snarare än en jättemaffig best till motor. Nu har jag iofs ganska dålig koll på hur Ducati brukar namnge sina projekt. ÄR det som de namnger sina hojar så vet man ju iaf att siffran iaf är nära vad det är för riktig volym. Så projektets siffra är iaf nära vad det egentligen betyder. :va

Ca 7 - 800.000:- 1299 kubik,samma behandling av motorn som gamla SL,ryktet säger super elektronik på denna,typ avancerad styrning från Moto Gp. Kolfiber-ram + sving. Sista super pannkakan innan V4'an kommer nästa vinter. Ryktet för den säger 250 hästar..

Ja precis, sista sucken för de stora V-twinarna, de läggs väl ner för de inte klarar Euro 4 utsläppskraven? Men V4 är ju ingen dum motorkonfiguration :tummenupp

Ska de byta till V4 på de större gathojarna isf eller skulle en V4 vara en homologiseringsmodell?

Ducati visar upp en riktigt häftig hoj och folk hänger upp sig på namnet?
För helvet, häng upp er på att den har duktigt mycker mer hästar än kilon istället :banana

Ducati visar upp en riktigt häftig hoj och folk hänger upp sig på namnet?
För helvet, häng upp er på att den har duktigt mycker mer hästar än kilon istället :banana

Vi får hoppas att det är en riktig häftig hoj, å då menar jag inte en uppskrämd panigale. Pallar inte av upphottade gammalt skräp som släpps som nya hojar. Vi har fått för många sådana den senaste tiden.

Dom bilder som hittills har läckt ut, om det nu är nån substans i dom!
Verkar det som om det är en upphottad Panigale...
ducati1299panigale_1408.jpg

www.bike.se skriver

"Gällande kraftkällan säger dessa nya uppgifter inget men siffran 1408 i modellnamnet behöver nog ingen närmare förklaring."

Jo...... det numret kräver visst en förklaring !

Projekt 1408 låter ju mer som ett projekt som startade 2014-08, snarare än en jättemaffig best till motor. Nu har jag iofs ganska dålig koll på hur Ducati brukar namnge sina projekt. ÄR det som de namnger sina hojar så vet man ju iaf att siffran iaf är nära vad det är för riktig volym. Så projektets siffra är iaf nära vad det egentligen betyder. :va

Nej. Den är på 1299 kubik och har 220 hästar.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra