Ny drz400s eller inte?

Hojen testas ju när den monterats ihop, men 5 mil är iaf 4,5 mil för mycket

Du får hoppas på att dom "erkänner" och ger dig någon kompensation men det lär tyvär bli svårt
Klart att hojen inte ska ha gått flera mil - det är ju där inkörningen och hela hojens framtid sitter

-PLM- skrev:
2681602 7mil är oförlåtligt på en ny hoj! Ska varken startas upp eller besiktigas, from första trafikdagen(då du som första ägare ställer på den första gången) är det 4år till nästa bes.

Det beror på omständigheter... i mitt fall var det en ovanlig modell, först inreggad i ett annat land och sedan hit-tagen av generalagenten, helt ny, då var de tvungna att regbesikta den.
så du ser, dra inte förhastade slutsatser när du inte vet fakta... Det var det jag menade med mitt förra inlägg.

FreddeH skrev:
2683588 Det beror på omständigheter... i mitt fall var det en ovanlig modell, först inreggad i ett annat land och sedan hit-tagen av generalagenten, helt ny, då var de tvungna att regbesikta den.
så du ser, dra inte förhastade slutsatser när du inte vet fakta... Det var det jag menade med mitt förra inlägg.

Precis, det är därför jag postar min tråd, vill gärna höra andras erfarenheter
det är alltid bra att höra andras åsikter/erfarenheter

Jobbade väldigt nära AVA förut & kunde se när dom provkörde cyklar & deras provturer gick sällan längre än bort till bilprovningen & tbx . Så har den gått 7 mil så har dom mer än provkört den .

Pungis skrev:
2681874 Hojen testas ju när den monterats ihop,

Gör den??
Hur gör de med dem som kunderna får hem i "låda" då? (har fått två cyklar så)

Jag har köpt fem sprillans nya Ktm cyklar, och ingen har rullat en meter innan jag fått dem..
//J

Hi-ho skrev:
2685084 Gör den??
Hur gör de med dem som kunderna får hem i "låda" då? (har fått två cyklar så)

Jag har köpt fem sprillans nya Ktm cyklar, och ingen har rullat en meter innan jag fått dem..
//J

Om verkstaden monterar ihop den provkör dom den.... alla köper inte hoj i byggsats

Pungis skrev:
2685089 Om verkstaden monterar ihop den provkör dom den.... alla köper inte hoj i byggsats

Nä, och jag menade inte det.. Av de Fem nya jag köpt, så har jag hämtat två i låda, pgv bättre pris..

Jag har iaf inte varit med om att någon av mina hojar har rullat någon, men men.. Nog med det..
//J

En väsentlig fråga uppkommer när man läser tråden:

Sålde försäljaren hojen med förespeglingar (muntliga eller skriftliga) om att den var (i princip) sprillans ny och endast hade körts max 5km eller antog du att den bara hade rullat 5km i och med att du feltolkade mätarställningen?

Utifall det första alternativet så skulle jag begära viss kompensation av ren princip, inte för att det har någon större praktisk betydelse om hojen rullat 5km eller 5 mil.
Utifall det sistnämnda så har ju inte försäljaren gjort något fel, så då får du ta det som en läxa att kontrollera mätarställningen till nästa gång du köper en hoj.

Bra val av hoj, förresten.:tummenupp

Eldstorm skrev:
2685306 En väsentlig fråga uppkommer när man läser tråden:

Sålde försäljaren hojen med förespeglingar (muntliga eller skriftliga) om att den var (i princip) sprillans ny och endast hade körts max 5km eller antog du att den bara hade rullat 5km i och med att du feltolkade mätarställningen?

Utifall det första alternativet så skulle jag begära viss kompensation av ren princip, inte för att det har någon större praktisk betydelse om hojen rullat 5km eller 5 mil.
Utifall det sistnämnda så har ju inte försäljaren gjort något fel, så då får du ta det som en läxa att kontrollera mätarställningen till nästa gång du köper en hoj.

Bra val av hoj, förresten.:tummenupp

När jag köpte hojen så hade den nypriset på prislappen.
Så frågan kom alldrig upp i min skalle att det skulle vara något annat en sprillans ny hoj.
Där emot pruttade jag ner hojen eftersom 2007an hade börja säljas till samma
pris som den jag köpte som är en 2006a.
Men tycker att det hela känns lite fel att den hade gått 5+ mil vid leveransen till mej:6surkart

Ny eller inte.

Det verkar som ett missförstånd har uppstått, ord mot ord.
Jag blir kompenserad för detta, dom hjälper med på olika sätt
så jag kan inte klaga längre, har inte heller lust att driva saken
längre efter som dom ställer upp för mej.:)

Tackar för era synpunkter som gjorde att jag kände att jag fick lite
stöd i denna fråga, som i sin tur gjorde det lite lättar för mej att
föra saken vidare. :tungan

Sporthoj.com är verkligen ett bra ställe, speciellt i lite knepiga frågor. :tummenupp

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back