Ny dragracingbana i Stockholmsregionen.

Grattis!

Alltid kul med mer/fler motorsportanläggningar.

Vad finns det för tillstånd klara för tävlingsverksamhet?

I Sverige finns i dag bara tillfälliga dragracingarenor. Nu är det meningen att Tierp ska få Sveriges första permanenta anläggning för den här motorsporten.

hmmm.. Malmö ligger i Sverige.. Men han menade nog Sverige=Stockholm:rolleyes:

Låter positivt. Hoppas det blir en riktig 402-meters-strip, isf är det ju först i Sverige.

I Sverige finns i dag bara tillfälliga dragracingarenor. Nu är det meningen att Tierp ska få Sveriges första permanenta anläggning för den här motorsporten.

hmmm.. Malmö ligger i Sverige.. Men han menade nog Sverige=Stockholm:rolleyes:

Eller så menade han just permanenta dragracebanor... de jag känner till är temporära på så vis att de huserar på banor som är primärt för annat än dragracing.

Tierp ligger inte i Stockholmsregionen hur mycket man än tar i...

Tänkte just säga det, Malmby och Kjula är bra mycket närmare, jag vill ha det till att det är närmare 14 mil från Sthlms innerstad till Tierp. Som från Malmö till Karlshamn:näsblod

Men det är ju positivt för Tierp och dragracingsporten helt klart

Last edited:
Eller så menade han just permanenta dragracebanor... de jag känner till är temporära på så vis att de huserar på banor som är primärt för annat än dragracing.

Men.. det är ju så det är i Malmö, den banan används väl inte till nått annat? Men visst, den får kanske inte ligga kvar i 100 år, så då är den ju inte permanent för all framtid, men det är ju lite långsökt

ehh. sättna utanför Sundsvall är inte riktig?

Om man har fast speakerbyggnad, tidtagningsutrustning, gran, läktare etc, och inte måste släpa dit och rigga upp detta för att sedan rigga ned och återställa när en dragrejshelg är över. Utan att man disponerar banan och enbart för dragrejsing och har ett löpande tillstånd och inte måste söka för varje event, ja då är det en riktig bana tycker jag.

Last edited:
Idag kl 15:00 har vi fått en ny dragracingbana i Sverige. Banan ligger i Tierp, 12 mil norr om Stockholm, läs mer på www.nitroz.se
//Lelle
Härligt där Lelle!
Som sagt på tiden att det kommer fram en ny bana i mellansverige,
det har verkligen varit dött sen du var tvungen att stänga dörren
på tullinge! Såg att leffe hade varit med arbetsgruppen, med
andra ord kommer det verkligen finnas möjlighet att köra lite snabbare
bilar på den banan i framtiden. Dock slår det mig att även
hallstavik fick väl klart med tillstånd nyligen, och enköping med.
Visst, det saknas alltid pengar men det bådar gott för motorsporten,
både på 2 och 4 hjul. Två stora tummar upp för dom som drivit
detta arbetet, vi i avesta stretar emot och jagar politiker för fullt,
vi får se hur länge till bosse orkar hålla i det dock..

Kenneth Hellén
SHRA Avesta

Stockholm C till Tierp C är 127,8km enligt min Gps, men skit samma! Hoppas att den nu får användas ibland också så att den inte byggs och sedan står tom. När är planerad invigning?

Stockholm C till Tierp C är 127,8km enligt min Gps, men skit samma! Hoppas att den nu får användas ibland också så att den inte byggs och sedan står tom. När är planerad invigning?

Jag tog från SthlmC till Tierps flygplats och fick 13.8 mil.

Ja det ska bli roligt att se hur det går med denna anläggning.

Om man har fast speakerbyggnad, tidtagningsutrustning, gran, läktare etc, och inte måste släpa dit och rigga upp detta för att sedan rigga ned och återställa när en dragrejshelg är över. Utan att man disponerar banan och enbart för dragrejsing och har ett löpande tillstånd och inte måste söka för varje event, ja då är det en riktig bana tycker jag.

tja, jag tycker den kvalar in
http://www.sundsvallraceway.se/home.htm

Fan va gott. Jag som ny kommer ut i år för först gången och det blir så nära.Man får hoppas att dom har nåra dagar att vi får prova på dagar. Halle

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP