Ny design på SH 2008

Det är för mycket... det blir liksom svårt för en person att få överblick över nya trådar då.... måste finnas mer större kategorier.

MC-nyheter
Retrohojar
Ryktesspridning

Bör vara tre övergripande vettiga kategorier?

När du ändå frågar så...

Jo - när du håller på och smider, så titta oxå över hur sidan ter sig i en 3G-mobil.
Fler och fler surffar via mobil, och de flesta stora sajter har oxå en anpassning för detta. Dvs inga bilder osv, allt kompakt och lättöverskåpdligt.
Lite som en sajtkarta.
Och vartefter man klickar sig ner så kommer detaljer, bilder osv.

Att surfa SH i mobilen idag är ett he-te.
Hela vänsterkolumnen skall scrollas VARJE GÅNG man klickar vidare och man landar aldrig där man vill (tex vid trådstart fast man klickat på en tråd utan får börja högst upp på sidan och sedan scrolla en kilometer...)
Weird.

Kolla in dn.se via mobilen. Ett föredöme!

Man ser oxå hur kompakt all info kan bli.
SH däremot där ska väldigt m¨ånga objekt laddas ner om och om igen varje gång man klickar.
TIdsödande.

Så OM det finns någon "anpassa till ett minimalistiskt grafikspråk" knapp, använd den!
Fan vet hur dn.se "känner av" att det är en mobil.... men nåt är det.
Kanske mobilens OS "presenterar" sig? Och därmed kranar inte servern ut allt?

Jaja det där vet ni kodapor allt om :)

Bara en tanke - som skulle ge sajten en ny dimension och nya möjligheter.

M.v.h

Går inte att dela in forumdelar som typ Flashback har gjort.

Mc-relaterade diskussioner
- Allmänt
- Märken och modeller
- Mc Resor / Historier / Äventyr
- Träffar / samåkning
- Gruppköp

Media
- Filmer
- Bilder
- Tips! (typ som mina trådar 'Diskutera digital fotografering' & 'För dig som ska köpa fotokamera'

Racing
- ERF (Endurance Racing)
- Rookie 600
- Rookie 1000
- Pro / Superbike Challenge & SS 600
- 2-taktsdelen
- RACE-RAPPORTER!
- Bandagar

Extrem (nån rubrik iaf.... =/)
- Streetfighters
- Motard
- Offroad / motocross
- Turbo & dragracing

Överflödiga diskussioner
- Allmänt
- Datorcentralen
- Hej! Jag är ny på forumet
- Sportbil

Med mera....

Alltså att man delar in fler forumdelar under en större rubrik. Och gärna ganska tydligt... som flashback typ som ett exempel. Mindre klickande liksom

Last edited:
Är det bara jag som upplever att sökfunktionen är väldigt begränsad? Det krävs mycket mickande och trixande för att få fram den enklaste av information.

Om det vore möjligt att anamma googles +xx -xx system vore det ett klart lyft. Med det nuvarande systemet är det stört omöjligt att få fram något specifikt, tycker jag.

Hej

Öka och separera information om säker körning. OBS jag sa inte långsam körning utan säker. Med det menar jag att jag vill ha en ökning av trådar eller disskussioner likt de i "motstyrningstrådarna" och liknande.

Alla mc beter sig olika i olika situationer t ex då man kör med packning eller passagerare så lite mer om det hade varit bra. Är själv en som ofta tourar på min räsårmåppe.

Slutligen ett större fokus på kläder och utrustning så blir det perfekt!

att designen behöver en uppdatering för att kännas ny är nog gammal skåpmat. det finns ju några uppstickare, tänker närmast på fastbikes.

ta en titt på vb 3.7, där finns ju en hel del nya funktioner som kan passa. gillar just att SH är ett rent forum. hade varit coolt om du kunnat erbjuda lite olika skins som är olika resurskrävande

Tillbaka med Outlaw så är allt perfekt! :criminal

i vbulle kan man ju ställa in så att man får tillgång till vissa forum efter en viss tid och ett visst antal inlägg. sedan får man ansöka (gruppmedlemskap). detta knde man ha till outlaw. säg 100 inlägg och member i minst 6 månader för att komma in:yoparty

Jag har lite begränsat utrymme just nu på servern nämligen.

Jag gick just igenom mina bilder jag laddat upp, 30mb hade jag laddat upp.. när jag rensat all gammal skit från trådar innan 2007 så har jag nu ~5mb i bilder uppladdat.

Kasnke är många fler som sitter på dessa mängder bilder som tar onödigt utrymme, allmänn rensning kanske vore nått?

Tack för era tips och ideer! Mycket uppskattat. Det kommer komma något nytt till nyår! :)

Fokus är fler och bättre funktioner och ett enklare upplägg för användarvänlighetens skull. Bättre översikt alltså.

Kunde man ha typ Sista minuten under säljes annonserna där man lägger in akuta säljes annonser som biljetter till motogprace o platsbokning till banåka etc etc.

Den ska va aktuellt typ en vecka, så d verkligen blir en sista minuten annons! Bra om man vill kränga snabbt vid förhinder tex sjukdom o att d inte hamnar bland allt annat under säljes.

mikkE :s ide klockren:tummenupp

#space. om måste bli av med denna vecka funktion fanns,vart hade du satt
in din annons på gamla hjälmen då någonstans?
måste bli av med denna vecka eller innom ett halvår forumet?

däremot att annonsens visningstid gick att ställa.
exempel:billjetter till DM på lördag,sätter man visning till söndag på och slipper då många gamla annonser tror jag.
och en maxtid ex. 3 månader på annonser,jag ringer ju inte på en fälg 2 år efter annons fast den kanske är kvar.

eller bandagar annonser:
när det är fullt så ta bort skiten eller skriv det i rubriken så man slipper harva 56 sidor inställningsdisskussion emellan gsxr 1100 och sandstream mfl som ändå inte ska dit, för att till sist läsa fullt i det finstilta.

Tack för era tips och ideer! Mycket uppskattat. Det kommer komma något nytt till nyår! :)

Fokus är fler och bättre funktioner och ett enklare upplägg för användarvänlighetens skull. Bättre översikt alltså.

Något förbättrat gränssnitt för oss mobilsurfare?

jag tycker de är kanon bra med modell specifika trådar,, slipper man leta så mkt,, men så som febbe föreslog hade vart kanon,, kan ju inte bli bättre ;P

det kommer inte i första hand nej, och troligen inte till årsskiftet. det är ett för stort jobb då "allting" måste särbehandlas. Dock kan du på forumet surfa utan bilder och utan SH-layouten redan som det är. Här:
http://www.sporthoj.com/forum/?styleid=2

Nä självklart hinner du inte kika på detta till nyår. JAg hopas bara ATT det görs, någon gång senare i framtiden.
Bara så att du har det på din ticklist s.a.s
:tummenupp

Dr.Bike: Vad gör du? Du sabbar hela sidan med din skumma url.

Jag håller med resten i övrigt.

Javaffaaan... jag HAR försökt dölja den som en länk med taggar. Geck ente...
Och radbryta den går ju inte heller...
Jag får ta bort den antar jag.

Last edited:
Har nämnt de förut i tidigare trådar men en funktion jag skulle vilja ha är att sidan själv förminskar en bild man vill lägga in i tex ett inlägg.:)

Back