Ny dator, vad tror ni?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
MSI S939 K8T800 PRO,SATARAID,GBLAN,7.1CH 689 Kr

AMD ATHLON 64 3500+ S939 2.2GHZ 512 BOX 1912 Kr

2st 512MB CL2.5 16-chip Selectra (PC3200 / 400MHZ) 834 Kr

6600GT PCI-E 128MB GDDR3 1386 Kr

exklusive moms då alltså. Blir detta en sketabra speldator eller bara skit? Försöker hålla det rätt billigt och som det är nu så nöter jag enbart world of warcraft som är säker på kommer gå hur bra som helst på den här datorn men när jag väl får den så tänker jag ju självklart prova lite nya spel som verkar kul typ FEAR och såna spel.

är på jakt efter ett nytt grafikkort för runt 2000kr.. e ett x1600 XT nånting å satsa på? eller sparkar x850 på bättre? AGP/PCI-e spelar ingen roll, har båda.

nvidias kort tar jag helst inte i

sitter på et 9700por just nu, å de börjar bli lite sletet

heimdal skrev:
är på jakt efter ett nytt grafikkort för runt 2000kr.. e ett x1600 XT nånting å satsa på? eller sparkar x850 på bättre? AGP/PCI-e spelar ingen roll, har båda.

nvidias kort tar jag helst inte i

sitter på et 9700por just nu, å de börjar bli lite sletet
Trådkapning så här fort? :va

Jag kan inte så jävla mycket om prestandan på de "senaste" datorgrejerna. Därför jag frågade men hursomhelst så har jag fått lära mig att man kan se det så att det sämsta billigaste pci-e kortet är typ bättre än det bästa dyraste agp kortet du kan hitta så det är pci-e du ska satsa på som ajg förstått det :)

honkiie skrev:
Därför jag frågade men hursomhelst så har jag fått lära mig att man kan se det så att det sämsta billigaste pci-e kortet är typ bättre än det bästa dyraste agp kortet du kan hitta så det är pci-e du ska satsa på som ajg förstått det :)

Nejnejnej. Det beror på vilken grafikprocessor som sitter på kortet, och även hur mycket minne och hur snabbt minnet på kortet är. AGP och PCI-e är gränssnitt, den enda skillnaden för dig som användare, förutom den fysiska kontakten, är att du förmodligen kommer behöva en PCI-e port inför framtida uppgraderingar då tillverkarna går ifrån AGP mer och mer. PCI-e har en högre bandbredd, men i dagsläget finns det inget kort på marknaden som kan utnyttja bandbredden hos AGPx8, så prestandamässigt spelar gränssnittet ingen roll idag.

Ang ditt paket: Jag hade kört på ett bättre grafikkort, och gärna ett ATI istället. WoW lirar tydligen illa ihop med vissa GF-kort, en kompis bytte ut sitt 6600GT av just den anledningen, WoW krashade ideligen pga nåt med nVidias drivrutiner eller något sådant. Iofs var det ett tag sen så det är kanske fixat nu, but still.

Det fick ändå bli ett 6600gt. Det får duga, hoppas att drivarna blivit bättre eller att wow uppdaterats nog mycket för att slippa problemen :gnissla

Vi hade allt inne förutom professor och graffakort, nu är det bara väntan kvar :huvet

Satt och titta på priserna på grafikkort. Gav mitt i våras för ca 3800 :-. Nu kostar ca 2000 :-. Grrrrr! :huvet

Edit: För nyfikna så var dett ett Powercolor X800XL 256MB PCIe

Vantskruv skrev:
Satt och titta på priserna på grafikkort. Gav mitt i våras för ca 3800 :-. Nu kostar ca 2000 :-. Grrrrr! :huvet

Edit: För nyfikna så var dett ett Powercolor X800XL 256MB PCIe

hur presterar det då?

nån som har en bra jämförelse mellan tex
X850XT (ca 2800:-)
x1600XT (ca 1800:-)
x1800XL (ca 3500:-)

vilket e mest prisvärt?

heimdal skrev:
hur presterar det då?

nån som har en bra jämförelse mellan tex
X850XT (ca 2800:-)
x1600XT (ca 1800:-)
x1800XL (ca 3500:-)

vilket e mest prisvärt?

prisvärt vet jag inte, men värt att tänka på är att något av dom nya ATI korten behöver ett mindre kärnkraftverk för att funka.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg