MikkE
Guest
Hej.
Har funderat lite på om man ska köpa ny dator eller kanske uppgradera den dator jag har istället. OM jag nu kan det förstås! Skulle i såna fall vara grafiken mest?
Jag tycker om att lira spel och hålla på med bilder framförallt!
Men med tanke på att spelen som kommer nu framöver, som t.ex. Crysis, verkar kräva en dator som kan jämföras med NASAs värstingar så kommer troligen inte min att räcka till.
Den jag har nu är en: Fujitsu Siemens Amilo (laptop)
- AMD 3000+
- 1024 Mb RAM
- Mobility Raedon 9600/9700
- 5400 rpm hdd
Har kollat på datorbutiken.se med deras speldatorerpaket och de verkar mkt lovande. Att bygga en egen verkar lite overkill för min del som inte är så haj på alla moderkort osv.
Ska jag köpa en helt ny kan man lika gärna köpa in de lite värre grejerna.
- Core 2 Duo
- minst 2048 Mb RAM
- minst 256 grafik
- en 10.000 rpm hdd plus en till (behöver inte så megamkt utrymme. 200gb räcker långt!)
- Stilrent chassi
- minst 20" platt widescreen
Någon som har idéer på vart man ska handla i såna fall, rekomendationer? Datorburiken, Dell?
Behöver heller inte kosta alltför mkt
Tack på förhand
Har funderat lite på om man ska köpa ny dator eller kanske uppgradera den dator jag har istället. OM jag nu kan det förstås! Skulle i såna fall vara grafiken mest?
Jag tycker om att lira spel och hålla på med bilder framförallt!
Men med tanke på att spelen som kommer nu framöver, som t.ex. Crysis, verkar kräva en dator som kan jämföras med NASAs värstingar så kommer troligen inte min att räcka till.
Den jag har nu är en: Fujitsu Siemens Amilo (laptop)
- AMD 3000+
- 1024 Mb RAM
- Mobility Raedon 9600/9700
- 5400 rpm hdd
Har kollat på datorbutiken.se med deras speldatorerpaket och de verkar mkt lovande. Att bygga en egen verkar lite overkill för min del som inte är så haj på alla moderkort osv.
Ska jag köpa en helt ny kan man lika gärna köpa in de lite värre grejerna.
- Core 2 Duo
- minst 2048 Mb RAM
- minst 256 grafik
- en 10.000 rpm hdd plus en till (behöver inte så megamkt utrymme. 200gb räcker långt!)
- Stilrent chassi
- minst 20" platt widescreen
Någon som har idéer på vart man ska handla i såna fall, rekomendationer? Datorburiken, Dell?
Behöver heller inte kosta alltför mkt

Tack på förhand
Last edited: