Ny dator eller ej? Hilfe bitte.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Hej. Står inför ett litet problem..
Det är så att jag har en hempc, å då jag inte längre jobbar kvar på företaget som står för hempc'n så får jag nu välja om jag vill köpa loss datorn eller lämna tillbaka den. Så.. Det jag har idag är altså en:

P4 2.8
512mb minne (vet ej vilken typ)
160gb Hd
Radeon 9700
18" tft.

Detta vill dom sälja till mig för 8700:-. Det jag skulle ha svårt att skiljas från är skärmen som är GRYMT skön å funkar bra även att spela på. Datorn är ca. 1år. Ska jag slå till på det eller kan någon visa mig ett bättre eller likvärdigt paket för samma pengar? Gärna länkar. Har spanat på komplett å datorbutiken.

:confused:

Dyrt tycker jag, du kan få en mycket bättre burk billigare. Kan nog hjälpa dej sätta ihop en om du vill.

MatteKholm skrev:
Det är så att jag har en hempc, å då jag inte längre jobbar kvar på företaget som står för hempc'n så får jag nu välja om jag vill köpa loss datorn eller lämna tillbaka den. Så.. Det jag har idag är altså en:

P4 2.8
160gb Hd
Radeon 9700
18" tft.

Detta vill dom sälja till mig för 8700:-. Det jag skulle ha svårt att skiljas från är skärmen som är GRYMT skön å funkar bra även att spela på. Datorn är ca. 1år. Ska jag slå till på det eller kan någon visa mig ett bättre eller likvärdigt paket för samma pengar? Gärna länkar. Har spanat på komplett å datorbutiken.

För dom pengarna kan du nog krama ur lite mer hos t.ex komplett. Vet dock inte om man får med en 18" skärm för dom pengarna...

MatteKholm skrev:

P4 2.8
160gb Hd
Radeon 9700
18" tft.

Det beror hur man ser det, det är faktiskt ett jävulskt bra pris om man inkluderar skärmen och den är ju inkluderad, men skulle det vara utan skärm så skulle det var ett ett "dåligt" köp.

Jag skulle nog slå till, eller vad är det för TFT skärm du har, märke, modell

Ja, jag har åxå sett det där med skärmen.. Så jag ska nog köpa loss den, för dom penarna får man iofs en skaplig dator med lite fart, men inte nån bra skärm till så..
Sen slipper jag leta reda på alla skivor å annat junk dom med vill ha tillbaka + plocka ur hårddiskar osv.

Tack för alla råd ändå. :tummenupp

MatteKholm skrev:
Ja, jag har åxå sett det där med skärmen.. Så jag ska nog köpa loss den, för dom penarna får man iofs en skaplig dator med lite fart, men inte nån bra skärm till så..
Sen slipper jag leta reda på alla skivor å annat junk dom med vill ha tillbaka + plocka ur hårddiskar osv.

Tack för alla råd ändå. :tummenupp
Men du har en 18" tft skärm. bara den gå på minst då säger jag minst 6000 kr

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back