Ny civil BMW-polisbil

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hallå där!

Idag blev jag omkörd av en sån här BMW med tonade rutor, extra backspegel samt två små blå lampor i kofångaren där bak.

Har dom fler nya modeller tro?

Be aware!

BMW_5_series_545i_Black.jpg

Jag såg snuten stoppa en grön S40 igår, dem hade en blå VW skåpbil med tonade rutor. Jag hade aldrig gissat att dem körde något sådant så visst får man se upp!

:6surkart
Jag såg snuten stoppa en grön S40 igår, dem hade en blå VW skåpbil med tonade rutor. Jag hade aldrig gissat att dem körde något sådant så visst får man se upp!

Hehe, låter som piketens nya bussar, och var nog med största sannolikhet så!:6surkart :D

Dom gled bussfilen på Avenyn i en Grå Transporter med ett tjog antenner på taket förut ikväll...

Såg för nått år sedan en civil polis som stoppat en bil vid mc donalds rambergsvallen.. Och polisen hade en vinröd volvo s80

Polisen har inte bara "deras" civila bilar...

En gång glömde dom tom "polisskylten" kvar i en av våra hyrbilar på volvo!

Hallå där!

Idag blev jag omkörd av en sån här BMW med tonade rutor, extra backspegel samt två små blå lampor i kofångaren där bak.

Be aware!

2 lampor i kofångaren bak? Luktar SÄPO lång väg, eller möjligen insatsstyrkan, skulle mest tro på SÄPO. Dom har massa olika bilar som inte vanliga polisen har/får ha...

Hallå där!

Be aware!

Förra sommaren körde det upp en helsvart båge bakom mig...såg ut som en liter gixxer...följde efter in på en 50-väg....som tur var låg solen så jag precis kunde se en blå o en röd lampa i kåpan....höll stadigt 50....då vände han och började jaga andra. DEN bågen skall man hålla koll på!

Hallå där!

Be aware!

Som det har sagts tidigare, heltklart SÄPO.

SÄPO är väl knappast intresserade av "vanliga" trafikligister va? :va

Last edited:
Dom gled bussfilen på Avenyn i en Grå Transporter med ett tjog antenner på taket förut ikväll...

Om de va en grön stripe utmed sidan så va de en fångtransport, och inte någon polis.

Den svarta BMW:n kan ha varit SÄPO, eller också nån annan livvakts-bil. Även privata livvakts-firmor utrustar sina bilar med sådana ibland. Då det är "bättre" att ta en bot för att man använt blåljus olagligen, än att man inte kommer undan "hotet" mot sitt objekt.

Om de va en grön stripe utmed sidan så va de en fångtransport, och inte någon polis.

Det är ingen nyhet att kriminalvården kör caraveller med grön stripe, men detta var en flong ny buss med infällda blåljus i bakre kfångaren, en skog med antenner och minst en uniform i.

Det är ingen nyhet att kriminalvården kör caraveller med grön stripe, men detta var en flong ny buss med infällda blåljus i bakre kfångaren, en skog med antenner och minst en uniform i.

Såg oxå den. Dagen efter såg jag den i aftonbladet i en artikel om att insatsstyrkan gjort ett tillslag mot Bandidos i gbg. På bilden syns två testostinna pojkar med automatvapen ijämte den bilen. Jag tolkar det som att det kan vara insatsstyrkans bil, eller ja, en av dom. Dom har ju ett par stycken att tillgå. Men just den bussen tar nog priset i "flest antenner på taket", tror jag räknade till 6 eller 7 stycken. Tror bara insatsledningens målade mercabussar har fler...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8