Ny burk, LGA2011 eller mög?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Måste köpa ny burk.
Tittar lite på ett X79 kort med fyra minneskanaler. Iden med åtta minnesslottar och en fet ramdisk låter lockande men ger det någon vettig prestandaökning i windows/spel?
Och rätta mig om jag har fel nu men de korten kommer att bli uppgraderbara till Ivy Bridge-E så småningom?
Läste http://www.anandtech.com/show/5276/intel-core-i7-3820-review-285-quadcore-sandy-bridge-e och blev så sugen på just http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1014142 och nya 3820-proppen.
Bu eller bä?

Ställ frågan på sweclockers istället. Annars räcker nog en ssd nog rätt långt?

Det är svårt att försvara 2011 prestanda/kostnad när det kommer till spel, för all del så är den snabb, men i windows och spel är den bara en tanke snabbare ibland än 1155 i7 2600k som går att få en del billigare.

Men är du inte så priskänslig så är det det snabbaste du kan få idag.

Nja, jag är inte snål men vill inte dum-slösa heller. En processor räcker ändå två grafikkortsgenerationer typ.
Jag hoppades på ett pris någonstans på 3000 för 3820 men enligt prisjakt är den mycket dyrare.
Riktpriset på drygt 300 dollar blir 5000 svenska kronor... Känns inte värt.

Ett billigt MSI-kort med en 2500k + en 220 kronors kylare körandes på SSD landar med 16 GB ram på ganska exakt 4k kronor, svårslaget för en burk körandes i 4.5 GHz. Det finns ingen anledning att köpa moderkort för 3k när det finns de som lätt klockar till 4.5 GHz för 800 spänn.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back