Ny Buell.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu verkar det som att Buell har kommit med en ny modell, XB12X Ulysses. Den är byggd på samma koncept som de övriga av Buells XB12 (samma motor (Thunderstorm), hjul, ram, etc). Priset hamnar nog på ca 10.000kr mer än övriga XB12-modeller i Sverige.

En offroad, eller var man nu ska kalla det för. Den verkar vara ungefär lika mycket offroad som Ducati Multistrada ungefär.

Man kan dessutom få den med packväskor och GPS.

De har tydligen även en XB12S Lightning som kallas "XB12Ss Lightning Long" och en annan variant av XB12S Lightning som ska heta "XB12Scg Lightning". Den största skillnaden mellan XB12S, XB12Ss och XB12Scg verkar vara sitthöjden.

Tyvär så vägrar min dator låta mig komma åt svenska H-Ds hemsida just nu, så bilder etc kommer från den canadensiska Buellsidan. Alla bilder föreställer XB12X.

Bifogat

• XB12X3.jpg
    XB12X3.jpg
    65.8 KB · Visningar: 224
  • XB12X2.jpg
    XB12X2.jpg
    25.7 KB · Visningar: 93
  • XB12X1.jpg
    XB12X1.jpg
    60.5 KB · Visningar: 128
Är buell sporthoj?

Jag skulle no isf kasta om bokstäverna i sporthoj till:

post r hoj - alltså ett sporigare alternativ än cykel för brevbärarna, mer än så är inte en tvåhjuling med henry davidson's motor..

IronMike skrev:
Är buell sporthoj?
Den är nog lika mycket sporthoj som vad en Porsche Cayenne är. Och den nya Ulysses är nog ungefär lika duglig offroad som en Cayenne... :tungan :tummenupp

Esquire skrev:
Den är nog lika mycket sporthoj som vad en Porsche Cayenne är. Och den nya Ulysses är nog ungefär lika duglig offroad som en Cayenne... :tungan :tummenupp
:va - jag har inget att göra med buell !

Dom blir ju bara fulare och fulare, den först bullen va ju iskall med lite lagom monsterstuk, sen gick det bara utför!

När man inte trodde att det kunde bli värre :3freak ....apful...som alla Buell!

fazerfun skrev:
När man inte trodde att det kunde bli värre :3freak ....apful...som alla Buell!
Det jag vill se är en Buell med helkåpa och den vätskekylda motorn som sitter i H-D V-ROD. Den skulle nog kanske kunna bli lite duglig i alla fall. :)

Efter att ha sett en Buell live ett par gånger så tycker jag att den alltmer liknar något som tanter hade på det glada 50-talet för att ruska bort en massa fläsk...jag fattar inte hur man kan vilja sitta på något som vibrerar så kopiöst som de gör, men som sagt, det kanske är kopplat till något viktminskningsprogram eller någon diet...nä, sport är det definitivt inte!

MiZou skrev:
Efter att ha sett en Buell live ett par gånger så tycker jag att den alltmer liknar något som tanter hade på det glada 50-talet för att ruska bort en massa fläsk...jag fattar inte hur man kan vilja sitta på något som vibrerar så kopiöst som de gör, men som sagt, det kanske är kopplat till något viktminskningsprogram eller någon diet...nä, sport är det definitivt inte!

:hihi
Njurbälte är nog ett måste.

Fanken vad duktiga ni var på att kasta skit på Buell.

Har själv haft en x1:a -99.
Lite klumpig men annars har jag inte så mycket att gnälla över.
Tycker det är roligt att det är någon som vågar göra hojar som inte ser exakt lika dan ut som alla andra, samt vågar experimentera men uddalösninga som typ tank i ramen, olja i svingen mm.
Sluta klanka....

Jag säger inte att folk inte får ha egna uppfattningar... men låna en xb12s och far ut en sväng gat i stam med lite bakhjulsåka.
Den får då fler folk att göra nackvridare än en dussinhoj.

Matterunken skrev:
Fanken vad duktiga ni var på att kasta skit på Buell.

Har själv haft en x1:a -99.
Lite klumpig men annars har jag inte så mycket att gnälla över.
Tycker det är roligt att det är någon som vågar göra hojar som inte ser exakt lika dan ut som alla andra, samt vågar experimentera men uddalösninga som typ tank i ramen, olja i svingen mm.
Sluta klanka....

Jag säger inte att folk inte får ha egna uppfattningar... men låna en xb12s och far ut en sväng gat i stam med lite bakhjulsåka.
Den får då fler folk att göra nackvridare än en dussinhoj.

Jag har full respekt för alla som gillar Buell och visst är det kul med lite udda lösningar. Men designmässigt....nä, där kan inte hissen ha gått ända upp. Ser ut som någon från en Mad Max-film...man tar vad skit man hittar efter domedagen och svetsar ihop det...skit i hur det ser ut, bara det rullar.... :hihi

Citat: Från många!

:arsele :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi

Neeej! Designen på Buell-hojarna är ju hur läcker som helst. Jag skulle köpa två (minst) om det bara fanns en motor i den som motsvarade designen.

Får väl stå ut lite från mängden...tycker seriöst den e skitsnygg!!
Ska ha en sån när jag ska ha ut frugan på söndagsturer...
Synd den e lite dyr för min plånbok...men den som väntar på
något gott...

Till er som inte tycker det är en sportcykel. Prova att ge er ut på gotlandring under lellesveckan så kan ni ju få berätta om när ni blev varvade av en glidare då.

Jag övningskörde på en X1 (heter den så, inte firebolt fast den andra?) och en GSX750. Suzukin var bättre på allt, när jag kände att jag vill leka lite med Buellen så skrek varvstoppet.

Men det kan vara min oförmåga att köra något annat än rad4 iofs.

Skulle vara kul att testa firebolt:en på bana.

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...