Ny bromsslang..

Prylgalen har rätt, plastöverdraget skall skäras bort så muttern går på.
Innan du monterar grejerna trär du på en bit krympslang.
Denna värmer du på plats över plastskarven när allt är monterat så ser det lite pjoffsigare ut ;)
Dremel med kapskiva är bästa sättet att kapa slangen = inga fransiga flätor (det lät ju nästan gullligt)

Last edited:
400:- , Ok måste kolla på jobbet hur mycket det skiljer men jag har för mig att våra också ligger i dom trakterna.

(
EDIT: Sorry , jobbar inte med slangar längre.

Kai

Last edited:
Har pillat upp stålflätan så att endast innersta röret är synligt på änden. Lite klurigt att få dit den där mässingsprylen också. Måste nästan slå på den. Hmm Kai. Man kanske skulle ha tjackat en färdig :rolleyes:

Tack alla för hjälpen! Nu ska det fanemej fungera utan lekage. Gör det inte det så går jag antagligen och dränker både mig själv och hojen.

En sak oroar jag mig för. Det är att den högra kopplingen på bilden nedanför inte gick att skruva ihop lika långt som den andra. Så gängorna syns alltså lite. Men det går som sagt inte att skruva det mer så det bör ju hålla tätt ändå.

Tack igen :bow

Kalas , nu är den ju klar !

Jämför vinkeln mellan nedre och övre banjokopplingen mot din gamla slang. Men du lär ju märka om dom ska vridas tex.45 grader om du provmonterar ena änden först .

Hoppas du fattar vad jag menar , det underlättar ju om det ser problemet innan du dragit fast allting.

Kai

Back