Ny bike

Xyron skrev:
Uhm igår hade vi +3-5 mitt på dagen.

Idag på morgonen när jag for till jobbet (09.45~) var det 0 grader.

Vad pysslar ni med där i mitten av sverige?

Ingen vet... men idag så verkar det luta åt rätt håll igen, det har slutat snöa och det var +2.5 imorse och nu börjar det spricka upp...

Nu är det dags att kräva att SMHI ger oss rätt väder på rätt ställe... kyla där den skall vara och värme på sin bestämda plats...
...stoppa omoralen i vädret! STOPPA DEN! :)

Ripper skrev:
Ingen vet... men idag så verkar det luta åt rätt håll igen, det har slutat snöa och det var +2.5 imorse och nu börjar det spricka upp...

Nu är det dags att kräva att SMHI ger oss rätt väder på rätt ställe... kyla där den skall vara och värme på sin bestämda plats...
...stoppa omoralen i vädret! STOPPA DEN! :)

Ni har haft det bra allt för länge, dags att ni får smaka på vad vi norrlänningar har haft i hundratals år!

ps. man ser asfalten nu! ds.

Edit: Grattis till hojjen :tungan
(förlåt om jag förstör din tråd)

ja, grattis! (jag körde igår och i förrgår ca 5-10mil, blev t.o.m. ett par hundra meter på bakhjulet...)

wannagofast skrev:
Jaha.. idag vaknade man åter upp i "mumindalen"..
Är det en ny istid, eller!! :mad:

...och så klarnar det upp, vindstilla och någon plusgrad och snüstorra vägar.
Vill köra nu, bara lite.

Ska tydligen bli sol och nga + grader på fredag. Hoppas på att det bli min premiärtur! :hoppa

BlueNote skrev:
Hur kan det va sån skillnad?!
Här i Stockholm snöar det trots att det redan finns en jävla massa snö på backen :huvet

Vi har fan +4 i norrland idag, och snön den har börjat tina. Asfalten smyger fram. Men de dröjer nog ett tag innan man kan köra båge här :huvet

ädit: Grattis till nya hojen!

Xyron. Vi får nöta hoj som fan till sommarn här i norrland. Tunna ut ozonlagret så vi kan köra hoj i februari nästa år. :hihi

Last edited:
Xyron skrev:
Ni har haft det bra allt för länge, dags att ni får smaka på vad vi norrlänningar har haft i hundratals år!

ps. man ser asfalten nu! ds.

Edit: Grattis till hojjen :tungan
(förlåt om jag förstör din tråd)

Ledsen om jag fortsätter OT...

Det ni har där uppe är efterlängtansvärt om man har ett bra berg i närheten, under de senaste åren så har jag säsongat i Jämtland, som kan ses som ett norrland light och därav kunnat njuta vinterns ljuva sidor för att senare om våren åka söderut och genskjuta våren. Men den tiden är förbi och då får man ta vintern (det somkallas vinter) här nere...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph