Ny beläggning på Bogesundsvägen

Ja ja, Bogan är körd just nu, så är det..punkt. Vi kan ju trösta oss med att det finns många andra fina vägar i norrort/Roslagen. Kanske dags för lite variation i tillvaron.
Dessutom har det ju varit en sur debatt här på sh om hur pissigt vi hojåkare blir mottagna i Vaxholm, så då är det väl på ett sätt lika bra att Bogesundsvägen är som den är. Vidga vyerna och ha kul nån annan stans är måhända ett bättre och enklare förhållningssätt.

Mina 5 öre.

Är du på riktigt? VAD vet du om alla de som dött där???

Det är väl rimligt och anta att de flesta hade för små marginaler eller mötte någon som hade det. Menar du att de flesta tog hänsyn till sin förmåga och alla risker men bara hade extrem otur?

Jag har kört den vägen i 20 år och sett hur många kör där. Sett bromsspår rakt ut i skogen. Sett andra som driver ut efter kurvor, genar i skymda kurvor etc. Jag har själv lyckats åka av genom att en mötande bil fick sladd. Alltid verkar det vara någon part som överskattat förmågan eller underskattat risker som t.ex. grus. Klart att det finns undantag men det var inte det saken gällde..

Det är väl rimligt och anta att de flesta hade för små marginaler eller mötte någon som hade det. Menar du att de flesta tog hänsyn till sin förmåga och alla risker men bara hade extrem otur?

Jag har kört den vägen i 20 år och sett hur många kör där. Sett bromsspår rakt ut i skogen. Sett andra som driver ut efter kurvor, genar i skymda kurvor etc. Jag har själv lyckats åka av genom att en mötande bil fick sladd. Alltid verkar det vara någon part som överskattat förmågan eller underskattat risker som t.ex. grus. Klart att det finns undantag men det var inte det saken gällde..

Jag antar inte ett skit om de som förolyckats där, det jag lackade på var det jag citerade, därav min fråga.
Jag antar av princip inget om folk jag inte känner, olyckor jag inte sett eller saker jag inte vet ett jota om. Jag blir dessutom extremt sällan ilsken offentligt, men du lyckades reta upp mig ordentligt.

Jag antar inte ett skit om de som förolyckats där, det jag lackade på var det jag citerade, därav min fråga.
Jag antar av princip inget om folk jag inte känner, olyckor jag inte sett eller saker jag inte vet ett jota om. Jag blir dessutom extremt sällan ilsken offentligt, men du lyckades reta upp mig ordentligt.

Du lyckades anta en massa saker om vad jag vet...

En tidsfråga innan en turbobeemer med 400 pollar kommer spendera hela sommaren där!

Bra att vägverket har byggt en sladdväg för driftingsugna! :D

Jag åkte den ett antal ggr idag i väntan på kortegen som aldrig kom :p .
Jag tyckte det inte var några problem att gasa på lite, vilket jag gjorde i vetenskapligt syfte.
De höll precis på att sopa upp överflödigt grus. :)

Är nog rätt lugnt, jag övade högfartsbana och 90 bromsningar på en körskola som hade nästan exakt samma underlag på sin bana, blev till och med tillsagd flera ggr av läraren att sluta fega.
Visst är det obehagligt alltid, men ej körbart vetefan :)
Om jag åker och våldstestar, kommer ni och hälsar på mig på sjukan? :näsblod

Var lyckligt omedveten om att beläggningsarbetet skulle ske denna sommar. Fick mig en smärre chock när jag skulle åka över Bogesund på väg hem från PA´s kortege. Vaxholm är härmed fullkomligt dödsförklarat, den mc-hatande kommunen kan glömma mina generösa ekonomiska investeringar (...korv och glass). :zpy

Körde där idag.
Snitthastighet typ 44km/h, livsfarligt ju:mad:
Det sprutar sten hej vilt.
På vissa ställen där det blir uppkört, bildas lite småvallar med grus.
Dom har gjort detta på hela sträckan.

Är detta en permanent lösning?
Får man göra såhär?
Snart ser det väl ut såhär på bulten & ute i roslagen oxå......

Har dom gjort grusväg av Bogesundsvägen? :banana
Det var inte en dag för tidigt :D

ktm-makes-fun-of-pavw.jpg

Last edited:
Kanske ska starta en lobbygrupp med några enkla krav.

1. Flytta alla boende som inte förstått att de köpte hus vid en motorbana
2. Enkelrikta vägen
3. Hugg ner träd och bygg avåkningszoner
4. Lägg fin asfalt och förbjud all tung trafik.
5. Inför fri fart och stoppförbud

Tar garanterat bort de flesta allvarliga olyckor...

2. Enkelrikta vägen

1. Se till att inte sälja motorcyklar som inte är gjorda för annat än stadstrafik
2. Farthinder
3. Anpassa vägen så att de boende runtikring kan känna sig säkra
4. Inför fartkameror samt fler poliser, vissa borde inte få sitta på en hoj

Tar garanterat bort de flesta allvarliga olyckor..

1. Se till att inte sälja motorcyklar som inte är gjorda för annat än stadstrafik
2. Farthinder
3. Anpassa vägen så att de boende runtikring kan känna sig säkra
4. Inför fartkameror samt fler poliser, vissa borde inte få sitta på en hoj

Tar garanterat bort de flesta allvarliga olyckor..

Din lobbygrupp finns redan och du kanske är ordförande? Grattis ni lyckades. Jag tror att din lösning bara flyttar problemet.

Du har väl hus längs vägen. Missade du att det var mycket hojjar där när du köpte? Hur mycket gick huspriset upp nu? Exakt hur många boende har skadats de senaste 10 åren?

Hmm... Man förstår ju varför det blir så här, men det känns tråkigt. Bogesund är ju som sagt en trevlig väg, och fika ute vid Waxholm ett trevligt avbrott i körningen. Men efter otaliga bombrepor, ihjälkörningar och klagomål från boende är det ju givet att någon till slut agerar. Tidsfråga innan detsamma händer på Bulten.

Hade man ett gäng miljoner över är det ju ingen tvekan om att man skulle bygga bana i närheten av Stockholm. Var precis och körde på Gotland Ring och att det är galet mycket roligare än att riskera livet på tex Bulten är det inget snack om! :D

Körde den för första gången igår iår, ytterst obehaglig beläggning, känns som man har punka och rullgruset är effektivt maskerat.

Mötte bara två hojjar.. Bogan är död...
Nåja tyckte dock den var ganska överskattad iallafall. :näsblod

2. Enkelrikta vägen

Äntligen nån som fattar!!!!!! :Bugar:tummenupp

Synd bara att inte flera kunde förstå hur dom svenska vägarna borde se ut!! :fyllisar:hojraket:hojbusa

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti